בנט על החוק שמקדמים החרדים: "לא יהיה" - סרוגים

בנט על החוק שמקדמים החרדים: "לא יהיה"

חברי כנסת מהמפלגות החרדיות פועלים לביטול החוק המחייב לימודי ליב"ה כתנאי לקבלת תקצוב ממשרד החינוך. בנט: "לא מכיר ולא יהיה"

author-image
בנט על החוק שמקדמים החרדים: "לא יהיה"
  "לא יהיה". נפתלי בנט (צילום: פלאש90)

המאבק הבא.

אחת המטרות שהציבו להן המפלגות החרדיות עם כניסתן לממשלה הייתה לבטל את כל גזירות לפיד מהקדנציה הקודמת. לאחר שהכתירו בהצלחה רבה את המאבק בחוק הגיוס והצליחו לבטל אותו, כעת מסמנות המפלגות החרדיות את היעד הבא: לבטל את החוק המתנה תקצוב מוסדות חרדיים בחיוב לימודי מקצועות הליב"ה, כך פורסם הבוקר (רביעי) בגל"צ.

כזכור, בקדנציה הקודמת חוקקו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, ושר החינוך ממפלגתו, הרב שי פירון, חוק המגדיר את אופן התקצוב של משרד החינוך במוסדות החינוך של הציבור החרדי. בין שלל הקריטריונים, הנקודה העיקרית הייתה לחייב את מוסדות החינוך ללמד את מקצועות הליב"ה, אנגלית, מתמטיקה ומדעים, כחלק מהתנאי לקבל תקציב.

קריטריון נוסף היה מניעת אפליה בקבלה למוסדות הלימוד בין מזרחיים לאשכנזים, ובכלל. תופעה שמתרחשת במגזר החרדי.

כעת, בהצעת חוק חדשה שמובילים חברי הכנסת החרדים, משה גפני, אורי מקלב ויעקב מרגי, מציעים הח"כים לבטל את הקריטריונים ולאפשר לשר החינוך להחליט לבד ועל פי שיקול דעתו, איזה מוסד יתוקצב ואיזה לא.

מי שהגיב לכוונת הח"כים החרדים לקדם את הצעת החוק הוא שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, שאמר כי הוא מצטער בעיקר על האפשרות לכך ששוב יקבלו תלמידים לבתי ספר על פי מוצאם העדתי: "ההצעה החדשה מצערת אותי לא רק מסיבות אידיאולוגיות, היא מצערת אותי בעיקר בגלל הבנות שיאלצו לחוות פעם אחר פעם את ההשפעה באי הקבלה לסמינר כזה או אחר בגלל מוצאן העדתי. ההצעה הזאת רעה לא בגלל מחלוקות על אמונות ודעות, אלא בגלל הדאגה לכל תלמיד באשר הוא".

גם שר החינוך נפתלי בנט הגיב הבוקר לחשיפת גל"צ, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא מכיר ולא יהיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
זה שר דתי?
יהודי | 27-01-2016 10:48
הוא לא מוכן לתת תקציב למי שלא לומד ליב"ה אבל נותן בשפע לילדים יהודים שלא לומדים יהדות, לא יודעים מה זה שמע ישראל וכו'.. זה נציג הציונות "הדתית"! בושה!
2
ירשנו מהכנסייה את ההפרדה בין דת ומדינה
אלי | 27-01-2016 13:34
מי שלא לומד מה שנקרא "לימודי חול" לא יכול להבין את התורה, וכך הדת הפכה למיסטיקה מנותקת מהמציאות. בן גוריון הושיב את החרדים בישיבות כדי שלא יפריעו לו במדיניותו, והם חשבו שניצחו אותו! בהפרדה בין דת ומדינה, ישראל הפסידה גם את הדת וגם את המדינה.
3
ברית בנט לפיד
אברהם | 27-01-2016 14:45
הציבור לא יודע או לא רוצה לדעת, ברית בנט לפיד הוא לעד, אין סיבה אחרת שבנט יגיד לא יהיה על ביטול חוק נגד יהדות ונגד התערבות בפרטיות של החרדים, שאנחנו יודעים היטב שהפעם החרדים רוצים רק דבר אחד, לבטל חוק שנחקק רק כדי לחלן אותם וכל הדיבורים של פירון הוא רק ליפות את החוק בעיני הציבור, ולא היה ולא יהיה המטרה של הציונות הדתית לחלן את החרדים,
4
לא ציונים ולא דתיים. אלא זה מסלול לחילוניות מלאה.
| 27-01-2016 16:53
5
בנט צודק
א | 28-01-2016 19:47
עם כל הכבוד ללימוד התורה וצריך לשאוף גבוה תמיד!בלי לימודי חול אין לבנאדם עתיד לעצמו ומשפחתו ופרנסתו
6
רק מגיבים חרדים מתפרסמים
אזולאי | 03-02-2016 12:57
האם אתר סרוגים מייצג רק חרדים או שאין יותר סרוגים במדינה. רק תגובות של חרדים או שמסננים את הדתיים הלאומיים,.