נוטעים בתקוע: התשובה לטרור היא צמיחה - סרוגים

נוטעים בתקוע: התשובה לטרור היא צמיחה

שרי הבית היהודי הגיעו הבוקר לנטוע עץ בישוב תקוע, קרוב מאוד למקום בו בוצע פיגוע הדקירה בו נפצעה מיכל פרומן: ״משחר הציונות היה טרור. המענה תמיד היה: התיישבות והתקפה"

author-image
נוטעים בתקוע: התשובה לטרור היא צמיחה
  (צילום: מארק ניימן/לע"ם)

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הגיעו הבוקר (א׳) לנטוע עצים בתקוע שבגוש עציון, לרגל ט"ו בשבט, חג האילנות.

לנטיעות הצטרפו גם ח״כ שולי מועלם, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, סגן ראש המועצה משה סוויר, ומנהל אגף חינוך במועצה אריאל ניסן.

טקס הנטיעות התקיים בבי"ס אח"י, בו לומדים תלמידים דתיים וחילונים יחד ומיקומו כמטרים ספורים מהמקום בו נדקרה לפני מספר ימים מיכל פרומן על ידי מחבל ערבי בן 16.

בנט ושקד בחרו לטעת עץ בגוש כדי להדגיש את החיים, הצמיחה וההתפתחות במקום. השניים הגיעו לחזק את תושבי הגוש ולומר להם בקול אחיד וברור: אין בכוחם של אירועי טרור ופיגועים להחליש את חוסנה של מדינת ישראל ואזרחיה, התשובה לטרור היא צמיחה.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: ״משחר הציונות היה טרור. המענה תמיד היה: התיישבות והתקפה. המחבלים פועלים מתוך התקווה לשבור אותנו. רק כשהם יבינו שאנו צומחים, רק כשהם יבינו שאין תוחלת למדינה פלסטיני כאן, הם ישלימו עם קיומנו. שנזכה לפרוח ולהתעצם בארץ אהבתנו, ושיקוימו בנו דברי עמוס הנביא: 'ונטעתים על אדמתם, ולא יינתשו עוד מעל אדמתם אשר נתתי להם"'.

שרת המשפטים איילת שקד: "עם ישראל מבקש לגור במדינתו בשלווה ובתחושת בטחון. מבקשי רעתנו חפצים בשפיכות דמים ועקירתנו מבתינו, ראינו לכך הוכחה ביום ראשון בשבוע שעבר, בפיגוע המתועב בו נרצחה דפנה מאיר הי״ד. התשובה הראויה אותה יש להדגיש באוזני אויבנו היא כי את רוחו של עם ישראל לא ניתן לשבור, וכי מתוך האסון הגדול אנו נמשיך לטעת ולצמוח, ולפתח את מפעל ההתיישבות בארץ ישראל האהובה".

נוטעים עצים בתקוע

(מוא"ז גוש עציון)

ח"כ שולי מועלם רפאלי, תושבת גוש עציון, אמרה כי "הפיגוע שאירע בישוב כמו כל הפיגועים שבוצעו בגוש עציון בפרט ובארץ בכלל נועדו לפגוע ביציבות שלנו בארץ ולגדוע את שמחת החיים. על כן הנטיעות השנה הם ביטוי לאחיזתנו באדמתנו, שלא ניתנת לערעור."

דוידי פרל ראש המועצה האזורית גוש עציון הודה לשרים על הביקור המחזק, הוא הדגיש ואמר כי "ט"ו בשבט מעביר לנו שני מסרים מאוד חשובים; האחד, הנטיעה היא הסמל של העשייה בשביל האחר. אנחנו נוטעים למרות שלא נהנה מהעץ מתוך ידיעה שהבנים שלנו יהנו, שעם ישראל תמיד ישאר פה בגוש עציון. השני הוא הצורך בחברות, שבלעדיה אין חיים. הקהילות בגוש עציון מקדשות את שני הערכים הללו וזה הכוח שלנו להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כתוב ״ונטעת.......״
שומר הסף | 24-01-2016 10:37
בשום מקום לא כתוב ועקרת... אז מדוע הנבלות עוקרים עצי זיית ?
2
למה בנט ושקד
| 24-01-2016 10:43
לא גרים בעותניאל?
3
מה הקשר????
א | 24-01-2016 13:52
ל 2.יש לך שאלה לא קשורה!!!