ההריון של חוטובלי מקרב את יהודה גליק לכנסת - סרוגים

ההריון של חוטובלי מקרב את יהודה גליק לכנסת

סגנית שר החוץ צפויה ללדת עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת. ובאופוזיציה סירבו לכאורה להעניק לה קיזוז, ונראה כי הפתרון האפשרי הוא יישום החוק הנורבגי - שיכניס את יהודה גליק למשכן

ההריון של חוטובלי מקרב את יהודה גליק לכנסת
  קרוב לנתניהו. יתקרב גם לכנסת? גליק (יונתן זינדל/פלאש90)

פעיל הר הבית ונציג יו"ש בליכוד, יהודה גליק מתקרב לכנסת, והפעם בנסיבות משמחות.

בשבוע שעבר פרסמנו בסרוגים כי בשעה טובה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ובעלה אור אלון מצפים לילד שני. באותו דיווח עידכנו כי הלידה צפויה בעוד כארבעה חודשים – בסביבות יום העצמאות. בינתיים חוטובלי שומרת על סדר יום רגיל, וכבר בשבוע הבא תטוס לפגישה עבודה מטעם שר החוץ. עם זאת גורמים בסביבתה אומרים כי עם התקרבות הלידה היא תימנע מנסיעות ארוכות לחו"ל.

אלא שעם הבשורה המשמחת והלידה הצפויה, חוטובלי תיעדר למשך שלושה חודשים לפחות מהכנסת בשל חופשת הלידה – תאריך חופף למושב הקיץ של הכנסת. בניגוד ללידה הקודמת  בה נהנתה הקואליציה מרוב של 67 מול 53, מה שאיפשר קיזוז בקלות, הפעם ברוב שברירי של 61 מול 59, תתקשה הקואליציה להסתדר עם היעדרות קבועה של חברת כנסת למשך כל מושב הקיץ.

אין הבטחה לקיזוזים

בינתיים במחנה הציוני סרבו לאשר כי יתקזזו עם חוטובלי: "אנחנו מקוות שעד הקיץ נחליף את הממשלה והשאלה לא תהיה רלוונטית. בשעה טובה לח״כ חוטובלי", נמסר מלשכתה של מרכזת האופוזיציה ח"כ מרב מיכאלי.

בלשכתו של יו"ר הקואליציה צחי הנגבי אמרו לסרוגים כי הם בטוחים שהאופוזיציה תאשר את הקיזוזים: "ברכות לסגנית השר. אנחנו בטוחים שחברות כנסת מן האופוזיציה יאותו להעניק  לה קיזוז כמענק לידה פרלמנטרי. הקואליציה תשיב להן מידה כנגד מידה בבוא יומן למלא את מצוות פרו ורבו".

נזכיר כי בניגוד לממשלות עבר של נתניהו, הקואליציה ספגה מספר הפסדים כואבים בהצבעות בכנסת, רובן חסרות חשיבות, אך מכרסמת וסודקות את המראה החיצוני של עסקים כרגיל בכנסת.

עדכון: בעקבות הכתבה בסרוגים, והמהומה שנוצרה פנו אלינו מלשכת ח"כ מיכאלי והבהירו כי ההודעה הייתה בציניות, "האופוזיציה תאפשר קיזוז לחוטובלי בזמן חופשת הלידה, בתקווה שעד שתלד בבריאות טובה נחליף את הממשלה והשאלה לא תהיה רלוונטית." הן הבהירו.

הפתרון: החוק הנורבגי

בקואליציה יכולים לקחת את הסיכון, ואז לשבור את הראש בכל שני ורביעי כדי להשיג רוב בכנסת, אך יכולים גם ללכת על הפתרון הפשוט יותר – יישום החוק הנורבגי בליכוד. עד כה נמנעו בליכוד מהפעלת החוק הנורבגי בשלל החשש מהכנסת אמיר אוחנה – ראש התא הגאה – אך התפטרותו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים, הכניסה את אוחנה לכנסת, והתברר כי השד לא נורא כל כך, ואפילו ראש הממשלה נתניהו ברך אותו עם כניסתו, אולי כדי להעיד על הליברליזם של הליכוד.

כעת עבר תפוח האדמה הלוהט לבא בתור ברשימה – יהודה גליק – שהחשש ממנו הוא על רקע פעילותו למען הר הבית. אלא שגם גליק מתגלה כמי שאפשר לעבוד איתו. אמש שיתף באופן חריג ודי חסר תקדים דף הפייסבוק של ראש הממשלה פוסט שכתב גליק, בו תקף את גלי צה"ל על כך שביטלו איתו ראיון מפויס בהקשר לראש הממשלה, כדי להעלות במקומו את דניאלה וייס מקדומים. ובכלל על רקע הפיגוע בעתניאל מתגלה כי גליק הוא איש מתון יותר ממה שציירו אותו בעבר כ"איש המסוכן ביותר במזרח התיכון".

בישיבות הסיעה של הליכוד משתתף גליק באופן סדיר, בפרט אחרי כניסתו של אוחנה לכנסת, והקשר בינו ובין נתניהו נראה קרוב בעיקר מאז ניסיון ההתנקשות בחייו, שברוך ה' לא הצליח. גליק מתבטא באופן ממלכתי ומתון, ומגבה את נתניהו והליכוד, אפילו בסוגיית הר הבית. נראה שכמו אצל אוחנה שם חששו מהתנהלות עצמאית, גם אצל גליק יבינו בליכוד כי החששות מופרכים.

גליק עצמו אומר לסרוגים כי הוא אינו פועל בשום דרך כדי להכניס את עצמו לכנסת. "אני לא עושה צעד ולו הקטן ביותר לקדם שררה לעצמי, תראה מה קרה לאדניהו" הוא מזכיר את נסיון ההמלכה הכושל בתחילת ספר מלכים.

נציין כי בבית היהודי כבר השתמשו בחוק הנורבגי כדי להכניס את שולי מועלם, אך ביטלו את ההתפטרות כדי להוציא את אבי וורצמן מהמשכן. ב'כולנו' הודיע השר כחלון על כוונתו ליישם את החוק הנורבגי בקרוב כדי להכניס את אכרם חסון, ואתמול התפטר סגן השר משולם נהרי כדי להכניס את יגאל גואטה לכנסת.

לליכוד יש עוד ארבעה חודשים, וזה הרבה זמן בפוליטיקה, אך לקראת מושב הקיץ יצטרכו להחליט האם כאב הראש השבועי ברדיפה אחרי ח"כים שווה את המחיר של הרחקת יהודה גליק מהכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חשש מכניסת אוחנה?
רועי | 21-01-2016 15:29
מאיפה לעזעזל הבאתם את המידע המונפץ הזה שבליכוד לא רצו את אוחנה?! אם כבר ביבי לא רוצה את גליק...