הרב ישראל וויס: "נגמרה לצבא הנשמה" - סרוגים

הרב ישראל וויס: "נגמרה לצבא הנשמה"

הרב ישראל וויס: "נגמרה לצבא הנשמה"
  (צילום: דובר צה"ל)

לאחר שהבוקר (שלישי) קרא הרבצ"ר הקודם, הרב אביחי רונצקי, לרבצ"ר הנוכחי, הרב רפי פרץ, להתפטר מתפקידו בעקבות החלטתו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, להעביר את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית לאגף כח אדם, רבצ"ר לשעבר נוסף, הרב ישראל וייס, תוקף את ההחלטה.

בריאיון לגל צה"ל אמר הרב וייס כי "הרבנות הצבאית מכריזה היום על מותה. עקרו לה את הלב. אין עוד צבא יהודי נוסף בעולם הזה ואין בו רוח אלוקים. נגמרה לו הנשמה".

גם קצין החינוך הראשי לשעבר, אלי שרמייסטר, התייחס להחלטתו של אייזנקוט ואמר כי "שמירה על הממלכתיות זה לא אוסף של פשרות אלא מניעה של חדירה או השפעות אידאולוגיות אמוניות לעשייה הפיקודית, המבצעית החינוכית".

גם ראש מרכז ישיבות ואולפנות 'בני עקיבא', הרב חיים דרוקמן, תקף את ההחלטה ואמר כי אייזנקוט נכנע לתכתיבים של עיתון 'הארץ'.

"אני מצטער מאוד שהרמטכ"ל שאני מעריך מאוד, נהג בעניין תודעה יהודית לפי תכתיביו של עיתון אשר כל מה שקשור ליהדות הינו צנינים בעיניו, אחרת לא מובן כלל מדוע היה צריך להוציא את תודעה יהודית מהרבנות הצבאית.

הרב דרוקמן ביקש להזכיר כי "בהתאם לפקודות מטכ"ל, מאז הקמת צה"ל עוסקת הרבנות הצבאית על מבחר תפקידיה גם בתודעה היהודית. בתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי עלתה שאלת חלוקת התפקידים בנושא בין הרבנות לחיל החינוך, ונקבע שהרבנות עוסקת במקורות והחינוך בעת החדשה – כך שאין שום בעיה והלוואי שבאמצעות שניהם יקבלו חיילי צה"ל את המוטיבציה המתאימה".

מדוע להוציא את העניין לחלוטין מהרבנות? זו פגיעה קשה ברבנות ועוד יותר מכך באופן כללי בחיילי צה"ל. יש להצטער מאוד על החלטה זו ויש עוד מקום להתעשת ולהשאיר את המצב כפי שהיה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
עקרו לרבנות לב יש כאלה שעקרו יותר מלב אחד בגירוש...
אפרים | 12-01-2016 18:04
2
אין גבול לחוצפה של האיש
שניר | 12-01-2016 19:41
גרש יהודים מבתיהם עקר בתי קברות פינה בתי כנסת
3
בזמן שבכינו בגירוש ראו אותך חוגג באוהל הסגל ויש וידאו
בושה וכלימה | 12-01-2016 21:39
בושה לאיש, ואתה למה לא התפטרת מתפקידך בזמן הגירוש. תתבייש לך, במקומך הייתי קופץ מבניין 20 קומות ולפני כן מבקש סליחה לעם ישראל. אדם מתנשא! זה רב? זה ערב "רב"
4
הרב וייס לא התפטר בשעת המבחן שלו בזמן ההתנתקות, כך שאין
דתי מאוכזב | 12-01-2016 22:07
לו זכות לדרוש זאת. אם כי שתיקתו של הרבצ"ר היא אכן יותר מתמוהה ונראה שהוא עלה תאנה לפיקוד מטכ"ל יותר מאשר הרב של החיילים. לצערי הרב.
5
מצב חרום
אלי | 13-01-2016 1:53
יש מגמה ברורה הולכת וגוברת, להוציא כל תודעה יהודית מכל מוסדות המדינה ולא רק בצבא. רבנות אחראית הייתה מזמן מכריזה על מצב חרום. היא התרשלה בטענה שאי אפשר לכפות על הציבור דבר שאינו רוצה בו. הטיעון לא תופס משום שרוב הציבור בישראל דווקא כן רוצה ומכבד את מסורת ישראל סבא, אבל המנהיגים הדתיים לא מסתכלים "למטה". כך, הרבנות בגדה בתפקיד השמירה שלה ונתנה בפועל תעודה הכשר גם לנסיגה זו מהתודעה היהדות.
6
אתה אשם!!
לא משנה | 13-01-2016 9:41
ההדרדרות התחילה בכהונתו של הרב וייס, עת הסכים בתור רב ראשי שפקודות הצבא הן מעל ההלכה. על איזו תודעה יהודית הוא מדבר???
7
הנשמה היהודית התחילה להעלם בצבא כאשר התבצעו פשעים נגד -
| 13-01-2016 10:12
נגד יהודים !!!!! למשל בגירוש, לה היית שותף !!!!!!