עם שוך הסערה: הקבלה של אבוטבול לע"נ נכדו - סרוגים

עם שוך הסערה: הקבלה של אבוטבול לע"נ נכדו

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, סיפר על התמיכה הרבה לה זכה מאז פטירת נכדו ועל הקבלות שאנשים רבים קיבלו על עצמם לע"נ נכדו. "החלטתי שיותר לא אפתח את המכשיר הלא כשר"

author-image
עם שוך הסערה: הקבלה של אבוטבול לע"נ נכדו
  (צילום: פלאש90)

על רקע ההפגנות נגד נתיחת נכדו שנפטר שלשום בבית החולים לאחר שבוע שהיה מאושפז במשך שבוע, אמש (חמישי) העניק ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, ריאיון לרדיו החרדי 'קול חי' וסיפר על המאבק וההפגנות האלימות נגד ההחלטה לנתח את נכדו.

"כמובן שאנחנו נגד כל אלימות, אבל אפשר למצוא פה גם את הצד היפה של עם ישראל. הרי הם לא נאבקים בשביל ילד בשם הרשקוביץ או בורנשטין אלא על ילד קטן בשם משה מזרחי. זה מראה את האהבת ישראל והאכפתיות העמוקה", אמר אבוטבול.

ראש עיריית בית שמש סירב להפנות אצבע מאשימה כלפי המטפלת שבמשמרתה נפגע התינוק. "זה לא רלוונטי. אצלנו מדברים במושגים של אמונה, למה הקב"ה עשה את זה. לגבי הגננת, הרי לא מדובר פה ברוצחת וברור שלא עשתה זאת בכוונה, אנחנו יותר התעסקנו באמונה כמו ערכים והידברות ישבנו סביב המיטה וקיימנו דיונים בהשקפה ואמונה".

"האמת שריחמנו על המטפלת", סיפר אבוטבול. "שלחתי את הילדים לעשות בדיקות גנטיות יקרות, ע"מ לחפש כל דרך לוודא אולי הילד לא נהרג בגלל הגננת אלא בגלל בעיה אחרת. אנחנו לא מחפשים אשמים, הקב"ה מסדר העניינים. תמיד אומר: מי אשם? – ברוך ה'".

"קיבלנו מאות טלפונים של אנשים שמחזקים ומתחזקים, מקבלים קבלות טובות, זה מפעים. אחת קיבלה להכניס שבת מוקדם, אחד להניח תפילין, אחר קיבל על עצמו לזרוק את האייפון", אמר אבוטבול וחשף את הקבלה שלו.

"מלבד מכשיר הפלאפון האישי הכשר שלי, היה לי בעירייה עוד מכשיר, בו הייתה לי גישה לדברים הכרחיים כמו משרדי ממשלה וכו'. החלטתי שיותר לא אפתח את המכשיר. מי שרוצה – שימצא אותי. נגמלתי ממנו. לא שהיה בו חלילה דבר רע, אבל עשיתי משמרת למשמרת, וקיבלתי ע"ע להיות רק עם המכשיר שקיבל את הכשרם של כל גדולי ישראל".

בתוך כך, רק בסמוך לחצות הכריע בית המשפט העליון כי גופת התינוק תנותח נקודתית בכדי לנסות ולגלות את סיבת המוות.

ואכן, קרוב לשעה אחת בלילה יצאה ההלוויה הכואבת בירושלים. מאות ליוו את הפעוט למנוחת עולמים, בראשות רבנים ואישי ציבור שעודדו בדברי הספד וחיזוק את ידי המשפחה.

סב הנפטר, משה אבוטבול אמר בהספדו: "כנראה שמשה היה נשמה טובה שסיימה את תיקונה. בתי וחתני זכו לגדל לגדל נשמה טהורה שכזו, וזכו שהקב"ה עשה את זה דרכם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נא להתעורר מיד ולבטל "גזירת גיוס המחודש"
| 08-01-2016 11:31
נא להתעורר מיד ולבטל "גזירת גיוס המחודש" ע"י המשכילים פלג השמד ערב רב.
2
מה עובר עליו
דודו | 08-01-2016 16:17
ממה הוא מפחד? למה הוא חושש מניתוח כדי לגלות מה קרה באמת ?במקום לשמוח ולהסכים. מעניין
3
אתם בושה וחרפה לעם ישראל !במה אתם מתעסקים?
אלגרה | 08-01-2016 17:12
4
קבלות לאחר
יהודית | 10-01-2016 11:42
חבל שאנשים מחכים שיקרה משהוא מלחיץ ואז מקבלים עליהם דברים חשובים אולי טוב יותר לקבל מראש שלא יקרה דברים לא טובים לימנוע זה טוב יותר