מיקי זוהר: אנחנו פה רק בזכות גורם אחד, בזכות הקב"ה - סרוגים

מיקי זוהר: אנחנו פה רק בזכות גורם אחד, בזכות הקב"ה

ח"כ מיקי זוהר הציג את חוק השבת והצליף בחברי הכנסת משמאל: "למה בתל אביב רוצים לשכוח את הרעיון היהודי?" אך לבקשת ראש הממשלה הוריד את ההצבעה מסדר היום

מיקי זוהר: אנחנו פה רק בזכות גורם אחד, בזכות הקב"ה
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

מליאת הכנסת קיימה דיון (ד') דיון סוער על חוק השבת של ח"כ מיקי מכלוף זוהר, למרות שסוכם מראש כי תשובת הממשלה וההצבעה על החוק נידחת למועד אחר.

הצעת החוק שעברה בועדת השרים לחקיקה, מבקשת לקבוע כי ייאסר על פתיחת בתי עסקים בשבת, אלא אם קיבלו על כך היתר מאת שר הכלכלה, וזאת בתנאי שאי מתן ההיתר יפגע בביטחון המדינה, ביטחון הגוף או הרכוש, בכלכלה, בתהליך עבודה ובסיפוק צרכים חיוניים לציבור או לחלק ממנו, ולאחר התייעצות עם שר הביטחון וראש הרשות המקומית שבתחום שיפוטו נמצא בית העסק.

בסיעת 'כולנו' התנגדו להצעת החוק, וגם בבית היהודי לא יצאו למלחמה עליו, כך שאפילו בתוך הקואליציה הוא לא זכה לרוב. הבוקר פרסמנו כי ראש הממשלה נתן לזוהר סולם לרדת ממנו, כשביקש ממנו לדחות את ההצבעה על החוק ובכך לדחות אותו למועד מאוחר יותר.

זוהר הציג את הצעת החוק במליאה, אך לא הביא אותה להצבעה. בדברי ההסבר לחוק אמר זוהר: "החוק הזה הוא חוק יהודי סוציאלי אבל אם לא תהיה הטענה של חוק של כפייה דתית למה כל הסוציאליסטים יצביעו נגד החוק? אנחנו יודעים שהציבור התל אביבי תמך במחנה הציוני ולציבור התל אביבי יש בעיה עם החוק שלי. המחנה הציוני מפחדים מרון חולדאי ומוותרים על העקרונות הסוציאליים בשביל להרוויח קולות תל אביבים. שמעתי את הביקורת בשבועות האחרונים ושמעתי מאיפה היא מגיעה – מקבוצות כוח שמשפיעות על התקשורת.

בפנייה לחברי הכנסת משמאל הוא הצליף: "אנחנו נגן על העסקים החלשים. איפה הסוציאליזם הנאור שלכם? לאן הוא נעלם? תל אביב שכחה את הרעיון היהודי פעם אחר פעם. למה בתל אביב רוצים לשכוח את הרעיון היהודי? המדינה הזאת תישאר לנצח מדינה יהודית ודמוקרטית וככזו היהדות תחייב אותנו ליום מנוחה אחד בשבוע והוא יהיה ביום השבת, תרצו או לא תרצו."

בסיום דבריו אמר דברי אמונה: "תקראו לי כופה דתי חשוך ומשיחי, אני אלך עם דרכי באמונה עד הסוף. הניצחון שלי הוא הניצחון של עם ישראל. אנחנו פה רק בזכות גורם אחד, בזכות הקדוש ברוך הוא" וסיכם, "ההצבעה נידחת למועד קרוב ואני מדגיש למועד קרוב מאוד."

הדברים עוררו סערה גדולה בקרב חברי האופוזיציה כשבמהלך הדברים רבים מהם נקראו לסדר והוצאו מהאולם בהם חברי הכנסת מיקי לוי, יואל חסון, מיכל רוזין, חיים ילין ואיציק שמולי. יו״ר ״ישראל ביתנו״, אביגדור ליברמן אומר כי ״מיקי זוהר הפך את הליכוד ליהדות התורה – אבל לא ניתן לו להפוך את ת״א לבני ברק״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אין עליוו!באמץ שאין!
| 06-01-2016 17:33
2
הסיבה היחידה שאנו פה
| 06-01-2016 17:59
היא שיהודים חילונים שהפסיקו להאמין בקב"ה הקימו את הארץ, נלחמו עליה והביאו לפה עולים. הקב"ה מצידו לא הראה פעילות ניכרת, לא בשואה ולא אחריה
3
אוי לצביעות!
מנחם | 06-01-2016 18:22
מיקי זוהר מחלל שבת בפרהסיה אומר שאנחנו פה בגלל הקדוש ברוך הוא. למה הוא לא נוהג לפי מה שציווה אותנו אותו קדוש ברוך הוא? רק טיפש, טמבל, מפגר, דביל ודפוק אוכל את החרטה של מיקי זוהר. כל כולו רוצה קולות דתיים בפריימריז. עסקן בשקל. גועל נפש!!
4
חוק יהודי סוציאלי של הקב"ה
אלון | 06-01-2016 18:54
אין כמו לראות את הליכודניקים רבים מי יותר דתי, אחת התקופות המצחיקות, רוצים עוד