100 חברי מרכז לבנט: סייע להלחם בקמפיין של 'הארץ' - סרוגים

100 חברי מרכז לבנט: סייע להלחם בקמפיין של 'הארץ'

על רקע הכוונה לסגור את ענף 'התודעה היהודית' בצה"ל, קוראים כמאה חברי מרכז הבית היהודי לבנט להתערב בסוגיה כדי למנוע הכנסת תכנים רפורמיים לתכנית החינוך של הצבא

100 חברי מרכז לבנט: סייע להלחם בקמפיין של 'הארץ'
  לא להכניס תכנים רפורמיים לצה"ל (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

בעקבות ההחלטה המסתמנת לסגירת הענף לתודעה יהודית ברבנות הצבאית שלחו הבוקר (ב') כ-100 חברי מרכז הבית היהודי מכתב גיבוי בנושא ליו"ר מפלגת הבית היהודי השר נפתלי בנט, בדרישה לעזרה במאבק על שמירת העצמאות של הרבנות הצבאית בצה"ל.

יוזם המכתב, חבר המרכז ורס"ן טוביה ברוקנר מציין כי "חשוב להבין כי סיפור הכפפת 'תודעה יהודית' ל'חיל חינוך' אינו העסק הפרטי של כמה קצינים המשרתים בקבע בלבד. אם לא נעמוד בפרץ הנוכחי ונקבול על המצב, אנו עלולים למצוא עצמנו מדליקים חנוכייה עם עץ אשוח, עורכים השבעות בכותל בנוכחות רבנים רפורמים ומקיימים ליל סדר שנוגד את רוח היהדות האורתודוכסית. מי יודע, אולי בעתיד אף יחליטו בחיל חינוך מיהו יהודי וכיצד נראה הליך גיור תקין.

כאמור, במכתבם מדגישים חברי המרכז כי "בתקופה האחרונה מתנהל מאבק עיקש שמטרתו לסגור את תחום 'תודעה יהודית' שנמצא כיום בתוך הרבנות הצבאית או להכפיפו לראש אכ"א או לחילופין לחיל חינוך. בנוסף, עיתון "הארץ" מהלך אימים על קוראיו, ואף מכנה את התחום "מיסיון". משמעות המאבק ברורה: ניסיון לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל והפעם דרך צה"ל. אין כאן מקום לטעות – להחלטה זו אין כל קשר עם הקיצוץ התקציבי הרוחבי שעובר הצבא. הוצאת תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית והעברתו לאכ"א מזרזת כניסת תכנים רפורמיים וקונסרבטיביים לתוך תכניות החינוך של הצבא, מתוך תפיסה ליברלית חדשנית לכאורה".

תודעה יהודית

חלק מחותמי המכתב לבנט

עוד מציינים חברי המרכז כי "מדי יום רודפות כותרות משולחות רסן אחרי מדריכים – שחלקם גיבורי ישראל דוגמת אהרון קרוב – שמדי שבוע עוברים מפלוגה לפלוגה ומעבירים שיעורי מורשת והיסטוריה יהודית כדי לחזק את רוחם של חיילי צה"ל בשגרה ולקראת יציאתם לפעילות מבצעית. נדמה שהפעם חיל חינוך ואכ"א מעוניינים ליטול אחת ולתמיד את עצמאותה של הרבנות הצבאית בנושאי יהדות ורוח לראשונה מאז ימי בן גוריון והקמת צה"ל. מפלגת הבית היהודי שחרטה על דגלה להוות גורם משפיע על עיצובה היהודי של מדינת ישראל חייבת לעמוד בפרץ ולהיאבק על שמירת תחום 'תודעה יהודית' כדי שחלילה לא תיהפך הרבנות הצבאית ללא רלוונטית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
לא יקרה! לא באג'נדה שלו לריב עם הרפורמים, ההיפך.
!!!! | 04-01-2016 12:49
2
פחחח הוא עצמו רפורמי
רונן | 04-01-2016 12:49
מה הם מצפים? תמימים
3
בעיה שלנו...
מקליק | 04-01-2016 15:03
כסרן ברבנות הצבאית. שני הרבנים הצבאיים האחרונים נצלו את מעמדם כדי לחנך ולהשפיע ובלשונו של הרבצ"ר הנוכחי אמרתי לרמטכל הם (חיל חינוך) מציעים לך הספקנות (הבנת הנרטיבים של האויב) ואני מציע לך וודאות. כלומר הרבנות הצבאית הרגישה שזכותה לחנך את החיילים לפי דרכה ועכשיו היא צועקת זעקת קוזאק נגזל על כך שיש מי שזה לא לטעמו. לא הייתי פותח את זה אם לא הקמפיין של דרך אמונה למען החוק של ח"כ זוהר.נסיון לשנות את הסטטוס קוו בנושא השבת בצורה כוחנית וחד צדדית יביא לתוצאה ההפוכה במיוחד אלא אם זה יהיה במסגרת הסכמה כוללת.
4
הצבא צודק-- אין צורך במחלקה הזו
אבי | 04-01-2016 16:20
צהל הוא צבא העם כולו, רק עשירית מהעם היהודי אורטודוכסי. לכן לא צריך לתת לאף אחד את האפשרות להטפות דתיות. זה רק מעורר מחלוקות ודי לנו בבזיון במגזר האזרחי- הרחיקו את צהל ממחלוקות.