לוין לרוזין: למה על תפילה בהר הבית את שותקת? - סרוגים

לוין לרוזין: למה על תפילה בהר הבית את שותקת?

ח"כ מיכל רוזין הגישה שאילתה בנושא שיתוף נשים בהדלקת נרות חנוכה ברחבת הכותל, והשר לוין שאל אותה למה היא לא נלחמת גם למען זכויות הפולחן של יהודים בהר הבית

לוין לרוזין: למה על תפילה בהר הבית את שותקת?

מליאת הכנסת קיימה דיון בעקבות שאילתה שהגישה ח"כ מיכל רוזין בעניין הדרת נשים מטקס הדלקת הנרות הממלכתי בכותל.

אתמול פורסם כי רב הכותל ומשרד היועץ המשפטי לממשלה הגיעו להסכמה לפיה יוזמנו גם נשים להדלקת הנרות המרכזית ברחבת הכותל בירושלים, וזאת בעקבות עתירת נשות הכותל לאפשר להן להדליק נרות בעזרת הנשים של הרחבה.

ח"כ רוזין אמרה במליאה: "לאחר שנודע לי כי בכוונת רב-הכותל למנוע השתתפותן של נשים בטקס הדלקת הנרות בכותל-המערבי, פניתי אליו בבקשה לאפשר עריכת טקס מקביל בעזרת-הנשים. הרב כינה בקשה זו "פרובוקציה" וטרם השיב עליה. מה שמציע רב הכותל זה שהנשים יצפו בטקס מהמרפסת, זה שקול להשלכת הנשים לחלק האחורי של האוטובוס"

ח"כ אורי מקלב הגיב ואמר: הציבור החרדי לא משתתף באותם אירועים של הדלקת הנרות כי הם לא מתאימים לצביון שלו, ולמרות שהם נמצאים בזמן הזה בכותל הם שומרים על איפוק. למה המדינה נוהגת ברפיסות אל מול קבוצה כל כך קטנה ביחס למיליונים שמבקרים בכותל?

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) ציינה: יש לנו טקס מרכזי ממלכתי ולא ייתכן שנשים לא תהינה שותפות, לא בהיבט הציבורי, לא בהיבט הממלכתי ולא בהיבט ההלכתי. אין פה סוגיה הלכתית הרי נשים מורשות בהדלקת הנר ומוציאות ידי חובה גם גברים. טקסים ממלכתיים עושים נשים וגברים ביחד

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: אם באמת עומדים על הרגליים האחוריות באופן דווקני למען חופש הפולחן, זו עמדה לגיטימית אבל אז היא צריכה להיות עקבית ואז הייתי מצפה לראות ח"כ רוזין עומדת בראש המחנה שדורש לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית, אבל שם את מגלה עמדה הרבה יותר קרובה לאחריות הממלכתית של רב הכותל, לכן אני מתקשה להתרשם מהטיעונים הלוהטים על הפגיעה בחופש הפולחן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שהנשים יכינו לביבות וסופגניות!
הנשים למטבח | 02-12-2015 12:23
2
ח"כ רוזין בעד הדלקת נר חנוכה??
| 02-12-2015 14:05
הכיבוש של החשמונאים? ?ועוד לחגוג את זה? זה הרי הנכבה של היוונים