דווקא תנועת אמונה נגד שוויון בין נשים וגברים - סרוגים

דווקא תנועת אמונה נגד שוויון בין נשים וגברים

בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית לחייב גם נשים בתשלום מזונות, יוצאת יו"ר 'אמונה' נגד המהלך "המשמעות של ההחלטה הזאת, יחד עם הניסיון לבטל את חזקת הגיל הרך, היא פגיעה ממשית, חמורה ומידית בנשים ובילדים כאחד"

דווקא תנועת אמונה נגד שוויון בין נשים וגברים
  החלטה לא סבירה. מינקה (יח"צ, אמונה)

"החלטת מועצת הרבנות הראשית, המצרפת נשים למעגל החיוב בתשלומי מזונות, היא אומללה וזועקת לשמים" כך טוענת תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה" בתגובה להחלטת מועצת הרבנות הראשית שהתפרסמה הבוקר בסרוגים.

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי, הסביר את ההחלטה לפיה בתי הדין יוכלו להטיל תשלום מזונות גם על האישה במידה והיא משתכרת בצורה ראויה. בסיומו של הדיון אימצה הרבנות הראשית הצעת החלטה של נשיא המועצה, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, וקבעה כי בעת פסיקת מזונות ילדים מכוח תקנת הרבנות הראשית צריכים "היושבים על מדין" – קרי: דיינים ושופטים – להתחשב הן ביכולת הכלכלית של אבות הן ביכולת כלכלית של אימהות.

לא להתהדר בשוויון

"המשמעות של ההחלטה הזאת, יחד עם הניסיון לבטל את חזקת הגיל הרך, היא פגיעה ממשית, חמורה ומידית בנשים ובילדים כאחד. זהו ניצול ציני ומדכא של מצב כואב ושל כאוס משפחתי בעת פירוק המשפחה ומסגרת הנישואין". טוענת יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה.

התחשבות ב"יכולת הכלכלית של האם", כפי שהיא מוצגת, אינה אלא שימוש במושג אמורפי ומשתנה, חסר יציבות וודאות משפטית, והוא בא רק כתירוץ לא מוצלח להחלטה אבסורדית. אצטלת השוויון, שבה מתעטפת הרבנות הראשית, רק תוסיף לעימותים הפוטנציאליים ולהתדיינויות המתמשכות בין בני הזוג. לפני שמתעטפים בה ומסתתרים תחתיה, טוב הייתה עושה הרבנות, אם הייתה עורכת בדק-בית פנימי, מסבירה פנים ומגינה על זכויותיהן של נשים המתדיינות בפני בתי הדין, וכן דואגת לשלבן בתפקידי מפתח.

"מי שרוצה באמת לקדם שוויון בין נשים לבין גברים, מוטב שלא ירתום את העגלה לפני הסוסים, אלא שיטפל בהסדרה מושכלת וכוללת בתחום דיני המשפחה, ויתאים אותה למציאות, במקום להטליא טלאים של הצעות חוק פרטיות ושל תקנות, שרק מזיקות לעניין" דברי ליאורה מינקה, יו"ר "אמונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
זה הזמן לבטל את הפמיניזם החד סטרי - רק מתי שנוח לכן.
| 01-12-2015 13:31
כל הכבוד לרבנות הראשית כך תמשיכו לחשוף את צביעות הפמיניסטיות שרוצות רק להינות מזכויות ולא להשתתף בחובות - למשל פנסיה רק בגיל הגברים. הידד !!
2
עד עכשיו הדין העברי היה בסדר?
אני | 01-12-2015 15:48
כמה צביעות, כמה גועל, כמה הזוי... עד היום, כולן טענו, כולל הגברת מירב מיכאלי, אני מבינה את מה שהגברים עוברים אבל זה החוק. עובדתית האבא צריך לסעוד את ילדיו. כך אמרה רק בכתבה של יום שבת האחרון. עכשיו כשאי אפשר להתחבא מאחורי ססמאות שכביכול "מבינות" את האבות ושזה החוק וזה לא תלוי בהן, פתאום הן יוצאות נגד ההחלטה. הנשים לא רואות אף אחד בעיקר לא את הילדים כשמדובר בכח וכסף. אף גבר לא ביקש שום דבר מעבר לשוויון בהליך. החלטת בית הדין הרבני היא אמיצה ובעיקר נכונה והגיונית. הם לא נתנו שום דבר לגבר מעבר למה שהם נתנו לאישה. הכל לפי זמני שהות ויכולת כלכלית. מה כל כך מסובך להבין את זה? זה הכי טבעי והכי פרקטי שיש. ושלא יבלבלו את המח עם העוני הנשי. נשים שמרוויחות מעט כסף או מגדלות מבלי שהילדים ישנים אצל האבא לא יפגעו מההחלטה הזו. מדובר על נשים שמרוויחות לפחות כמו הגברים ושהילדים לנים אצל הגברים סביבות 5-7 ימים בשבועיים. (7 ימים זה בדיוק חצי חצי) מה קשה להבין את ההחלטה הזו? מה לא בסדר בהחלטה הזו? כמה קשקשות. פתאום הנשים לא בעד לשנות חוקים של הדין העברי. פתאום הוא לא גוף ארכאי ואימפוטנטי, פתאום הוא כל הרע שבעולם ולמה? כי הוא עשה את מה שהן מבקשות כל הזמן. שוויון!!!!
3
נוכלות צבועות- שוויון יהיה ויהי מה!! זה רק ענין של זמן
אין דבר כזה שוויון סלקטיבי | 08-12-2015 1:05
4
שיויון הוא עניין רוחבי
סתיו אדם | 15-12-2015 12:21
טוב עשו בבית הדין הרבני שהחליטו לאפשר שינוי התואם את רו הזמן כל שכן המקום, עצם החלוקה למגדר הינה משהו נקודתי ועל תקן וגר זאב עם כבש, או זאב בפרוות כבש ...מאחר והשילוב של הפאמרדיקל והמאמינות ...עלוב במקרה הטוב מפחיד במקרה הרע מאחר והן לא מבינות שבמקום בו מבזים את האב הוא אותו מקום בו יתבזה הבן עת יעמוד לחופה קידושין וחס וחלילה בפני גירושין .
5
צביעות ואטימות
שי | 06-12-2016 9:39
תשבו על כיסא וקחו כוס מים. תקשיבו טוב!!! מתוך 400 מקרי התאבדויות בשנה- 300 גברים גרושים!!!! מה זה אם לא סדום ועמורה