ספוילר: הודלף השם של השבט החדש בבני עקיבא - סרוגים

ספוילר: הודלף השם של השבט החדש בבני עקיבא

מליאת בני עקיבא בחרה אתמול את השם של השבט החדש אותו יקבלו במפקד שבת ארגון חניכי שבט הרא"ה במוצאי שבת. אז מה השם של השבט שנבחר מתוך ששת השמות שעלו לגמר?

ספוילר: הודלף השם של השבט החדש בבני עקיבא
  ההצבעה במליאת בני עקיבא (מתוך הטוויטר של ח"כ מוטי יוגב)

אם אתם רוצים להישאר במתח עד מוצאי שבת – אל תקראו את הכתבה הזו

בשבת הקרובה יגיע אירוע השיא של חודש הארגון בבני עקיבא, ב'שבת ארגון' – השבת מיוחדת שתלווה בפעילויות לחניכים לחבריא ב' ולבוגרים. השנה עומד חודש ארגון בסימן הנושא השנתי "בסוד היחיד והיחד"

במוצאי שבת הקרובה יחגגו 70,000 חניכי תנועת בני עקיבא ברחבי הארץ את שבת הארגון אשר בשיאה יתקיים מצעד הדגלנות של חניכי שבט הרא"ה שיקבלו את שם השבט החדש שילווה אותם לכל החיים, ויהיה תחליף לתאריך הלידה. השם אמנם נשמר בסוד עד לצאת השבת, אך בדיקה של סרוגים העלתה כי הסוד לא נשמר כראוי ודלף אפילו לחניכי שבט הרא"ה.

אתמול התקיימה ישיבה של מליאת בני עקיבא בנוכחות הרב חיים דרוקמן, מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג, מזכ"ל ישיבות בני עקיבא אלחנן גלט, מזכ"ל בני עקיבא לשעבר ח"כ מוטי יוגב, רבנים, אישי ציבור, פעילי התנועה ונציגות קומונריות כדי לבחור את השם של השבט החדש.

לסרוגים נודע, כי 6 שמות נופו מעשרות ההצעות ועלו לסיבוב הראשון: חרות, יחד, ישי, אורות, צור ומורשה. לאחר סבב נוסף של ניפויים עלו לשלב חצי הגמר 3 שמות: ישי, אורות ומורשה. מהם עלו שניים נוספים לשלב הגמר מהם נבחר שם אחד.

"ואתם שבט הרא"ה, לא הרא"ה יקרא שמכם כי אם…. מורשה יקרא שמכם" זה המשפט שייאמר במוצאי שבת בכ-350 סניפי בני עקיבא, וילווה כמיטב המסורת בכתובות אש (אם לא ירד גשם) ובחולצות לחניכים שעלו לחבריא ב'.

לפתוח את הסניפים?

נושא מרכזי שעמד על הפרק בישיבת המליאה היה דילמת פתיחת סניפים "מותאמי קהילות". השאלה נדונה בעקבות מספר מקרים בהם עלתה דרישה מקהילות ספציפיות לפתיחת סניף תנועה נוסף באותו תא שטח המותאם לצורכיהן. עד כה נקטה התנועה בקו בו במקום מסוים נפתח סניף תנועה יחיד אשר יפעל באופן המיטבי עבור הקהילה המקומית. בעקבות הקמת וייסוד קהילות חדשות בערים השונות עולות שוב ושוב בקשות לפתוח סניף נוסף באותה שכונה אשר יותאם באופן ספציפי לקהילה.

במהלך הדיון עלתה השאלה האם התנועה מוכנה "לאבד" חניכים שיעברו לכיוון זה אחר במחיר של שמירה על הדרך או לחילופין להיות מוכנה לשינויים וכך תוכל להכיל בתוכה חניכים רבים יותר שיספגו את ערכי התנועה. במהלך הדיון נשמעו דעות שונות ומגוונות – הן מוותיקי התנועה והן מהפעילים והקומונריות בשטח. בסיומו הוחלט על הקמת ועדה מבין חברי המליאה בראשות הרב ד"ר יהודה ברנדס שתגבש מסמך עקרונות לפתיחת סניפים חדשים תוך שמירה ומחויבות לרוח התנועה, אחדותה והשתתפות בכל מפעליה. הועדה תביא את הדברים בפני המליאה כולה שתקבל החלטה בעניין.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אני מציע " גדודי השם"
| 16-11-2015 17:39
2
בני עקיבא-הרס והחילוניות הסרוגה
אהרון ישרן | 16-11-2015 23:40
פרצופה האמיתי של הציונות הדתית: עוסקים בנות, לא לומדים תורה, ומקלקלים את הילדים התמימים של השכונה, על הדרך גונבים תקציב או שתיים מהמדינה.
3
למגיב 2
יעקב | 18-11-2015 9:46
אני מתנגד לערבוביה בבני עקיבא. אבל המלבין פני חברו ברבים אין לן חלק לעולם הבא. עיין בגמרא בבא מציעא דף נח. לא עוסקים בתורה?! גונבים תקציבים?! תבוא אלי לישיבה ותראה את האברכים ה'עשירים' הגרים בקראוון דולף.
4
למגיבים 2 ו3 גם יחד.
יאיר | 18-11-2015 12:05
אהרון, בני עקיבא היא תנועת נוער מעולה. עליך נאמר הקנאה והשנאה והתחרות מוציאים את האדם מן העולם.. ויעקב, אהרון ידוע בתגובותיו הקיצוניות והבלתי מקובלות. בין השאר בנסיון להחליש את הזהות היהודית בנצרת עילית.. בא לא ניתן לגיטימציה לתגובות שלו..