לפיד: "צריך לעצור את התקלה הזאת של שינוי חוק השוויון בנטל"

לפיד: "צריך לעצור את התקלה הזאת של שינוי חוק השוויון בנטל"

אחרי חודשיים של התקרבות לחרדים וטקסי 'הפרשת חלה' יאיר לפיד חוזר למסלול הרגיל ומאשים את החרדים בסחיטה של נתניהו כדי לבטל את חוק השוויון בנטל אל הוסיף: "אנחנו לא נגד חרדים"

author-image
"צריך לעצור את התקלה הזאת של שינוי חוק השוויון בנטל"

אחרי חודשיים של נסיונות התקרבות לחרדים, כולל שלל ראיונות בכל התקשורת החרדיים ואפילו ב'קווי הנייעס', כשאשתו תשתתף  מחר בטקס הפרשת חלה עם ח"כ עליזה לביא, אחרי כל זה יאיר לפיד פושט את התחפושת וחוזר לתקוף את החרדים.

יו"ר "יש עתיד" יחד עם חברי הכנסת של הסיעה שהובילו את חוק 'השוויון בנטל' בכנסת הקודמת פתחו הבוקר את מאהל המחאה נגד ביטול השוויון בנטל במאהל שהקימו במתחם שרונה בתל אביב מול הכניסה למשרד הבטחון.

את המאהל מובילים אנשי 'יש עתיד' בשיתוף ארגונים רבים, בהם הפורום לשווין בנטל, התאחדות הסטודנטים בישראל, מועצת תלמידים ונוער, עמותת חדו״ש, אומץ, לנצח אחי, מצדיעים , נציגי המשרתים במגזר הדרוזי , נציגי המשרתים במגזר המוסלמי , נציגי המשרתים במגזר הנוצרי, חיילי מילואים ומשפחות של חיילים בצבא.

יאיר לפיד הגיע היום להצטלם במאהל ואמר "בניגוד לשקר של הסנקציות הפליליות מה שהם מבטלים עכשיו זה את העיקרון הפשוט של שוויון שאומר שאם הבן שלי לא ילך להתגייס יבואו ויעצרו אותו, אבל אם יש מפלגה שיכולה לסחוט את הממשלה, את הילדים שלהם, לא יבואו ולא יעצרו אלא הם יוכלו להמשיך בענייניהם. אנחנו לא נגד חרדים. זה עיקרון יסודי לגמרי של שוויון בפני החוק. החלק הגרוע עוד יותר זה שהחוק עובד. אני מבין לגמרי את ההפגנות שהיו בהתחלה, בסדר אנשים פחדו, אבל מאז יש עלייה של 40% אחוז במתגייסים החרדים לצה"ל ויש עלייה של 300% ביציאה לעבודה".

את נתניהו תקף לפיד וטען כי הוא נסחט על ידי המפלגות החרדיות "הפצע החל להחלים ועכשיו הם פותחים אותו מחדש פשוט בתור תעלול פוליטי כדי לשלם להם על העברת התקציב. ראש הממשלה הצביע ארבע פעמים לטובת חוק השוויון בנטל, ישב לידי בממשלה והרים יד. ישב לידי בכנסת שלוש פעמים, קריאה ראשונה, שנייה ושלישית והרים יד. יש דברים יותר חשובים מפוליטיקה, העם היהודי, הצורך להתאחד. הצורך לחיות ביחד כשכולם יודעים שלכל אדם במדינת ישראל יש את אותן זכויות, ואותן חובות. זה המפתח לחיים משותפים. צריך לעצור את התקלה הנוראה הזאת של שינוי חוק השוויון בנטל"

5

נציג נוסף של יש עתיד ח"כ אלעזר שטרן אמר: "יש בעיה אחת לחוק הזה, שהוא עובד, שהוא מצמצם פערים, שהחברה הישראלית לומדת לחיות איתו וגם שהוא עשה ויתורים גדולים מאוד לטובת האחים החרדים שלנו. אנחנו הנושאים בנטל מקבלים את זה מתוך רצון להתאחד יחד. בחברה החרדית יודעים שהחוק הזה, לא רק שהוא טוב להם, הוא טוב לכולנו. יש לו רק בעיה אחת שלחלק מהפוליטיקאים החרדים שאוהבים את הקהל שלהם כקהל שבוי, שלא רוצים שהוא ישרת, שלא רוצים שהוא יעבוד, שהם רוצים שהוא יהיה תלוי בהם ולא יעבוד. מעל כל זה ראש הממשלה שבאמת שבאישון לילה על חוק שעבדו עליו, השמות שהוזכרו פה, שמונה חודשים בעבודה קשה קם ומבטל אותו גם כשהוא א מוכרח לבטל אותו, ואני קורא לו גם עכשיו הוא יודע שהחוק הזה טוב למדינת ישראל, הוא טוב לעם היהודי והוא יודע שגם אם הוא לא יבטל אותו תישאר לו הקואליציה וזה הדבר היחיד שמטריד אותו".

למתחם המחאה הגיעו גם אנשי המחנה הציוני. יו"ר הסיעה ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "אנחנו מאמינות בשיוויון בפני החוק והשתתפות של כל המגזרים בכלכלה והחברה הישראלית, והממשלה הזאת עושה את ההפך המוחלט מכך." ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן: "השיויון בנטל הוא אחד מנושאי הליבה בחברה הישראלית והוא יהיה גורם מאחד בעתידה של החברה ולכן הגעתי הבוקר לקריה לתמוך בפורום של האנשים היקרים העוסקים בנושא. נתמוך במאבק זה!!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אפה החיוך שלך העלוב שלך
הנושרת מפתוחי חותם תל אביב | 11-11-2015 12:32
2
החרדים מזכירים את ההומו שרוצה רב
יפה יוסף | 11-11-2015 12:52
ההומו רוצה רב שיתן לו הלכות .דת יש אחת וכל הדתות האחרות הן המצאות של בני אדם.גם החרדים המציאו להם דת בלי צבא אבל עם סחיטה של המדינה.אני לא צוחקת .ההומואים והחרדים מבקשים דת חדשה.
3
הסכם קואלציוני סחיטה דו צדדית וגם לפיד סחט
חיים | 11-11-2015 13:44
התקשורת ויאיר לפיד משתמשים במילים מבית היוצר של המכבסה ומסיתים בקלות נגד עמלי התורה בלי שאף אחד יצעק את צעקתם. באותה מידה יאיר לפיד סחט את ביבי בשביל חוק הגיוס ושאר חוקיו ברדיפת לומדי התורה שהוא הציבור הכי חלש במדינה הנושא על גבו בלבד את שמירת התורה וההלכות ואלמלא הצדיקים האלו התורה במהירות הייתה הופכת לאותיות מתות וגמרות מאובקות.מי יקום לנו עם מרעים.
4
תגובה מספר 2, כמה שאת עמוקה וצדיקה....
יהודי | 11-11-2015 16:45
כבר ראינו מה יצא מהממלכתי דתי, למשל את. החרדים והחרדלים הם הדתיים האמיתיים פה, את ודומייך קונסרבטיבים. בלי שום קשר, לפיד צבוע. אין שום צורך אמיתי בחרדים בצבא, זה ניסיון לחלן אותם.
5
יהיר לפיד הרס את גיוס החרדים!!
הדמגוג מסיירת במחנה מדבר | 16-11-2015 8:52
החרדים יוצאים לעבודה יותר ויותר , החרדים משתלבים בצבא באיטיות אבל במגמה עולה , עד שבא דמגוג שלא תרם כלום לביטחון ישראל, והרס את הכל עם הסקנציות הפליליות הדביליות שלו.. הרי לא עושים אותו דבר לגבי שירות אזרחי לערבים, כי זה יקלקל את את אלו שכן משרתים