הרב שרקי מפתיע: "להתחזק בלימוד תורה? שטויות במיץ עגבניות"

הרב שרקי מפתיע: "להתחזק בלימוד תורה? שטויות במיץ עגבניות"

הרב אורי שרקי דוחה את הקריאות לפיהן כתשובה לפיגועים יש להתחזק בלימוד תורה ואומר: במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין!". זה יותר רציני, זה תשובה אמיתית

"להתחזק בלימוד תורה? שטויות במיץ עגבניות"
  (צילום מסך; ערוץ מאיר)

רב קהילת 'בית יהודה' בירושלים, הרב אורי שרקי, מרבני 'מכון מאיר', דוחה את הקריאות לפיהן בעת הזו של הפיגועים יש להתחזק בלימוד תורה, ומבהיר כי בעת הזאת יש להתחזק בקרב מגע ובהגנה עצמית.

בשיעור שהעביר על רקע האירועים האחרונים אמר הרב שרקי: "יש פיגועים. ואז אומרים: "מוריי ורבותיי, צריך להתחזק בלימוד התורה, בצדקה, בתפילה". שטויות במיץ עגבניות! מה זה קשור לפיגועים?! אם יש פיגועים, צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטת הריבונות"".

הרב שרקי, הידוע בדעותיו המקוריות, הוסיף כי "יש רפיון ידיים. מה זה הרפיון? שלא מתעמקים במשמעותה הכוללת של התורה. רואים הרבה אנשים שעוסקים בתורה, ואין להם סיפוק! התורה לא משיבה את נפשם. למה? כי היא לא תמימה. היא לא מספקת מענה לכל התביעות של הנפש. היא מצומצמת לפרטי פרטי מפולפלים מאד, ואינה עוסקת בהיקף הכללי, במשמעות של אותה תורה".

ראש קהילת 'בית יהודה' סיפר: מישהו שאל אותי היום: תגיד, מאיפה לקחת את זה שיש בתורה מסרים אוניברסליים? עניתי לו: לא יודע, אבל קראתי בתורה שכתוב: "וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה". אה, מעניין מאד, הוא ענה לי".

* יש פיגועים. ואז אומרים: "מוריי ורבותיי, צריך להתחזק בלימוד התורה, בצדקה, בתפילה". שטויות במיץ עגבניות! מה זה קשור לפיגועים?! אם יש פיגועים, צריך להתחזק בקרב מגע, בהגנה עצמית ובהשלטת הריבונות. בזה צריך להתחזק! זה כמו שאם למישהו כואבת הרגל, נותנים לו כדור לכאב ראש. מה זה קשור אחד לשני?".

"הדבר הרוחני שחסר כאן, זה גבורה. אין גבורה, לכן באים הייסורים האלה. גבורה זה דבר רוחני. וכאשר אתה עוסק בתורה בקטנותה כשבאים ייסורים,  אתה רפוי-ידיים ולא פותר את הבעיה".

*"במקום לעשות עצרת תפילה, תפגין!", ממשיך הרב שרקי להפתיע. "זה יותר רציני, זה תשובה אמיתית. זה 'לחזור בתשובה' באמת. ולא להסתתר מאחורי עשייה דתית רפויית-ידיים, שאין לה שום קשר עם הנעשה".

בדבריו מבהיר הרב שרקי כי "ברור שתמיד צריך להתחזק בלימוד תורה ויראת שמים אבל זה לא קשור לעניין"

הרב שרקי המשיך וסיפר כי "מישהו אמר לי: יש סגולה נפלאה: כשיש פיגועים, לומר 'פיטום הקטורת'. הבל וריק! את פיטום הקטורת צריך להגיד כשיש מגיפה, כך מובא באר"י. בימי האר"י לא ידעו איך לטפל במגיפה, לא הייתה אנטיביוטיקה, אז לפחות אמרו 'פיטום הקטורת'. אבל כשמדובר במשהו שבידך לעשות, מה אתה אומר 'פיטום הקטורת'? תביא את התרופה".

צפו; (באדיבות ערוץ מאיר)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
44 תגובות - 44 דיונים מיין לפי
1
תשובה לצביקה
טל | 19-10-2015 19:44
נראה לי שעדיך לך לשאול את הרב אישית את הקושייה שלך לפני שאתה מסיק פה מסקנות .. סתם חבל גם להוציא שם רע . נראה לי (ואולי אני טועה...) שהרב מכיר את אימרת חז"ל הזו . והרב הדגיש שהתושבה אמיתית - היא הגבורה הלאומית ! אז לשים לב טוב לפני שאת סתם מגיב
2
גם הרב ויצמן אמר דברים זהים..
אביחי | 19-10-2015 19:47
3
תשובה לשמי
טל | 19-10-2015 20:17
ת'אמת , חיכיתי לך שתגיב. לא הבנתי למה איחרת ? קשה לפתוח איתך בדיון שלא למדת הרב קוק . ובגלל שהדברים נאמרו בשיעור של אורות התורה , אין טעם להתווכח איתך . לכן , אני מוחה בביזוי תלמידי חכמים שלך.. אתה לא רחוק כל כך כך מהסטיגמה (שדבקה בצדק ) בחלק לא מבוטל מהציבור החרדי שחושבים שהתורה נמצאת רק אצלם , והציבור אחרים פשוט מעוותים אותה .. : עיין בדבריו של ה' שלום כהן , ה' דוד יוסף וכו' ... . "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" וקשה קצת להגיד על שני אלו שהם הרבו שלום.. לכן חסוך מאיתנו את הלשון הרע שלך ופשוט אל תגיב פה.
4
דברים נכוחים!!!
שמואל | 19-10-2015 20:21
ישר כח לרב. יש בחירה חופשית ולצערנו המדיניות של הממשלה לא בוחרת בטוב ולכן אנחנו אוכלים אותה. ולכל המנאצים מהיכרות אישית עם הרב, הרב מלא ביראת שמים ואמונה בכח התפילה. רק שבמקרה זה הרב הסביר בצורה יפה למה זה לא קשור.
5
הרב צודק! צריך לעשות!
שלום | 19-10-2015 20:24
אבל יש לנו צבא ומשטרה, הם צריכים לעשות. למה הם לא עושים? הם חלשים ברוח, כל מי שיכול לחזק את הרוח של האומה= התורה, צריך להתגבר כדי שיהיה כח לעשות!
6
לרב שליט"א!
צבי | 19-10-2015 20:34
"קרב מגע"- לא יפתור את הבעיה. "השלטת הריבונות"- מי משליט ריבונות? למה הממשלה לא משליטה ריבונות? היא לא יכולה? צריך לחזק את העם שיבין על מה הוא נלחם בארץ הזאת. והבסיס לקשר שלנו לארץ זה התורה, וכמה שתהיה יותר תורה אנחנו נהיה שייכים לארץ הקודש. ונבין למה אנחנו נלחמים ולמה אנחנו משליטים ריבונות!
7
לטל בתשובה 3
שמי | 19-10-2015 20:47
אני בערך פעם ביום פותח את האתר וכשאני נתקל בהבלים כאלו, אני מרגיש מוכרח להגיב כדי לאזן ושלא יראו דבריו של שוטה כזה כדברי תורה חלילה. חובה להרחיק את הצבור התמים מאנשים כמוהו. אני גדלתי בבית וחינוך ובית ספר דתי לאומי (וכיום בדיעבד - לצערי) ובאמת אתם מעוותים את התורה והדת. ולפי מה שאמרת על הרבנים יוסף וכהן רואים שאתה מהד"ל שחושבים שיהדות היא כמו הנצרות - רק ליטופים ורכות ואהבה ולהגיש את הלחי השניה.. ביהדות יש גם "ואלו שאין להם חלק לעולם הבא" (מסכת סנהדרין). ויש "משנאיך ה' אשנא ובתקוממך אתקוטט" (תהלים) וקרא פוסקים ראשונים כמו רבנו יונה שכתבו שחובה לעורר מחלוקת על הורסי הדת ומי שלא מעורר מחלוקת עליהם הוא שותף להם וקרא את החפץ חיים שכתב שאין לשון הרע במקום הריסת הדת וכו' כשצריך להעמיד את הדת על תילה ולהתנגד למחלישים כמו השוטה הנ"ל אז עושים זאת.
8
הוא בסה"כ אומר לעשות השתדלות שזה בסדר, אבל בגסות וזלזול
תוהה | 19-10-2015 20:57
אבל אני תוהא אם שכח את מאמר חז"ל 'תורה מגנא ומצלא' 'ת"ח לא בעי נטירותה' 'אין נחש ממית אלא החטא ממית ועוד', אין לי ויכוח איתו שצריך לעשות השתדלות, אבל זה לא אמור לבוא על חשבון 'אמונה ובטחון'
9
אוי לאוזניים שכך שומעות
דוד | 19-10-2015 21:00
השם ירחם. איזה חילול השם בדבר. שהרי כתוב והגית בו יומם ולילה. למען תצליח את דרכך. אל תערוץ ואל תחת....הכחשת התורה ולומדיה. מוחה בכל תוקף
10
דיי לזלזל
יהודה נעמד | 19-10-2015 21:05
אני מתבייש בכל המזלזלים ככה חופשי ברב אפשר לחלוק אבל הזלזול הזה מעיד על גאוה וחוסר יראת שמים אני שומע לפעמים את הרב מוצפי, אינני מסכים איתו בכל, האם הייתי מעז לזלזל בו? עז פנים לגיהנם
11
חסרון עצום באמונה בכח התורה. תתבייש!
מאיר | 19-10-2015 21:06
כח התורה הכח האולטימטיבי המחולל ומחזיק הכל יצא לו המזרחיסט.
12
ברוך שלא שם חלקנו עמכם, לאומנים ללא יר"ש
| 19-10-2015 21:28
אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' נזכיר
13
כבוד הרב צודק לגמרי!
אהרון | 19-10-2015 21:33
צודק לגמרי כבוד הרב.. כשאדם נמצא בפיגוע והוא יושב ואומר תהילים - הבחירה שלו לעסוק בזה זה שטויות והבלים, שיחסל את המחבל / יברח. אנשים לא מבינים שהרב לא אמר על התורה והתפילה "שטויות והבלים" אלא על הבחירה לעסוק בזה - בזמן שצריך לעסוק במשהו אחר.. (ויש אנשים שקשיי הבנה וחושבים שהרב קרא לתפילה ולתורה שטויות והבלים.. ומתירים לעצמם לקלל - רק חבל שעל עבירות שבין אדם לחברו אין יום כיפור מכפר אפילו יתפלל וילמד כל היום.. והמקללים בטח יגידו הוא "לא חבר" ונשענים על פרשנות שיטחית של דבריו..) מי שלומד תורה לא לשם מעשה - עליו נאמר עוזבם תורתי.. ומה כתוב בתורה? והורשתם אותה וישבתם בה, לא תחונם, - בקיצור מיגור האוייב.. וכיבוש הארץ.. וזה משהו שעם ישראל הזניח ובזה יש לעשות תשובה.. למגר את האוייב מהארץ.. שביתת הארץ - למה הארץ לא שובתת? כי האוייב מחזיק בארץ.. ומקשה.. ולמה האוייב מחזיק בארץ? כי ה"צדיקים" פחדנים ומעדיפים במקום להעיף את האוייב - לקרוא תהילים.. תורה וירטואלית שאין עימה מעשה.. הצדיקים האמיתיים מתפללים מתי שצריך להתפלל לומדים תורה מתי שצריך ללמוד תורה ומקיימים את מצוות כיבוש וישוב הארץ כשצריך לקיים אותה..
14
תשובה לשמי
טל | 19-10-2015 21:34
כמה חוסר הבנה בתגובה אחת . חבל פשוט להגיב לך... אגב , אני גם יכול להגיד את דבריך בכוון ההפוך , במקום של הריסת הדת , לשון הרע מותר. אז אולי גם לי מותר להגיב בלשון הרע על שני האנשים הנ"ל? או אולי על הציבור החרדי שממשיך את הגלות ? וכבר אמר מרן הרב במאמרי הראי"ה - "אין לקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה.. זוהי מארת הגלות" !! אז פעם הבאה - "יפה שתיקה לחכמים , וקל וחומר לטיפשים......"
15
דת ומדינה וההשגחה העליונה
יעקב | 19-10-2015 21:42
הכל נכון והכל לא נכון. להגיד על כל חיזוק דתי שיהודי מאמין עושה שטויות במיץ עגבניות זוהי אמירה קיצונית חסרת תוכן ומנותקת מהמקורות. ק"ו שמדובר על הערך העליון שהוא התורה. וכמ"ש אין אומתנו אומה אלא בתורתה. כל החזלים ורמבים וכו מורים על כך שיש צרות לעם ישראל זה אך ורק בגלל חסרונות דתיים וריחוק מתכלית העולם ומבורא העולם . הבורא מאותת לברואיו וזה פסוק מפורש בתורה אם בחוקותי תלכו ...ונתתי גשמכים בעתם וכו..וכו...ואם לא אז לא... וכן כל פרשת כי תבוא וכל הקללות והברכות שיש בתורה שהתיאורים שם הרבה יותר קשים מהמצב הבטחוני בארץ זה על כך שעם ישראל מתרחק מהבורא.. כך זה לאורך כל ההסיטוריה היהודית. לאלוקים יש מטרה בדברים שהוא עושה. הוא לא עושה סתם. הוא עושה דברים בשביל שאנחנו נעשה דברים שהוא מעוניין בהם.. ולהגיד שהוא מעוניין שהעם היהודי יידע קרב מגע והגנה עצמית נשמע לי טפשי ורדוד. יותר קרוב לומר שהוא רוצה שעם ישראל יידע תורה. אך לא זה נכון ולא זה נכון. כי ההשגחה העליונה עושה דברים בצורה מסויימת בדווקא בשביל שנתחזק בדברים מסוימים דווקא. דוגמא לדבר. הרי ההשגחה העליונה יכלה גם לעשות רקטות ומלחמה בצורה שונה אבל יש כאן אמירה דווקא בצורה הנוכחית בה אנו רואים מצב בטחוני מעורער אשר החיים שלנו כל כך קלים והם מופקדים בידי ילדים בגיל 13 .. צריך ליהיות חרש בשביל לא לשמוע שצועקים עלינו לקחת אחריות על החיים שלנו. כי משחקים בחיים של אדם רק אם הוא גם משחק עם החיים שלו..ובאזישהוא מקום העולם היום נמצא במשחק אחד גדול. גם רבנים. גם אנשים מכובדים. מתחת לפני השטח יש איזה טורניר סמוי. אין אחריות אמתית לדור שלנו. זהו מצב בו כולם משחקים כל הזמן וגם אם המשחק הוא משחק תורני.. בעבר כל ילד היה מוכרח לקחת אחריות על החיים שלו.. כל בוקר חיכתה לו פרה לחליבה וחיטה לקצירה.. היום מקסימום קם ב12 ומזמין ברשת האלחוטית. משהו גמור אצלנו בחיים..אנחנו חייבים לקחת אחריות על החיים.. אם נמשיך לשחק עם החיים במשחקי חברה בלתי פוסקים. ימשיכו לשחק לנו בחיים.. ה ישמור. וכמובן שכל הדברים בענין לימוד תורה נכונים אך יש כאן מסר מסוים ומוכרחים לתת לו מענה מסוים. דברים כעין זה אמר הרב ראובן לויכטר בשיעוריו ממליץ לשמוע באתר הנקרא על שמו ראובן לויכטר
16
קדוש נורא.
חיים | 19-10-2015 22:41
צריך לקרוא את זה לפני התפילה כל יום להתחזקות כללית.
17
במחילה מכבוד הר'
תלמיד עטרת לשעבר | 19-10-2015 23:38
א. מי אמר שאי אפשר להתחזק גם בזה וגם בזה? ב. " ה' הבטיח לדוד "עסוק בתורה ואני נלחם מלחמותיך" (ילקוט תהילים) "אם תקום עליי מלחמה בזאת אני בוטח" -ואין זאת אלא תורה (כד הקמח) ועיין נדרים ל״ב ע״א על הפסוק וירק את חניכיו(בראשית י״ד י״ד), רב אמר שהוריקן בתורה, ובפירוש הרא״ש שם זרזן בזכות התורה, ובשבילה נצחו במלחמה. "דום לה' והתחולל לו, התחולל לו להקב"ה והוא יפילם לפניך חללים חללים, השכם והערב עליהם לבית המדרש, והם כלים מאליהם." (ילקוט שמעוני) ג. חוששני, שמדרשים אלו לא נעלמו מעינו המשכילה של הר' שרקי, אלא פשוט הוא שאינו מוכן להודות על האמת, שהבעיה האמיתית היא המדינה והאמונה ב"אתחלתא דגאולה" שמקדשת אותה ובכך נותנת לגיטימציה למעשיה הרעים בהפקרת יהודים יקרים בארץ ישראל, סיוע לטרור בבטון וכסף וחשמל חינם, שחרור מחבלים המוני שתרם רבות למצב בימים אלו. אני גדלתי בחברה הזאת שיש בה גם הרבה מן החיוב , אבל לצערי בדברים אלו ניכרת כבר סטייה מהותית מדרכה של היהדות, של ישראל סבא. חזרו בתשובה מדעותיכם המקולקלות, הרחצו והזכו וה' יתן לכם הטוב.
18
מי שברך לחיי צהל
קובי | 20-10-2015 1:02
להגיד מי שברך לחיילי צהל זה גם שטויות???? אז מה אתם רוצים מהחרדים שלא מתפללים על חיילי צהל...
19
ל-7
פלוני | 20-10-2015 1:29
קרא תניא פרק לב׳ מה הכוונה של שנאה לרשעים. וגם שם מסביר איך מקרבים יהודים. עיין בספר אמרי פנחס (תורת רבי פנחס מקאריץ) בשער טהרת המידות המדבר בעניין אהבת הרשעים וכלשונו ״ומדה זו התקרבות משיח היינו לאהוב כל אדם אפי׳ רשעים גמורים״. עיין בספרי הגאון הקדוש האדמו״ר רבי יצחק אייזיק יהודה יחיאל מקאמארנא על אהבת ישראל ובתוכם הרשעים. עיין בספר ״שערי אהבת ישראל״ ליקוטים מדברי הרבי מנחם מנדל שניאורסון מליובאוויטש. עיין בתורה רפ״ב בליקוטי מוהר״ן למוהר״ן מברסלב. אני חושב שיש כאן מספיק חומר ללמוד(במיוחד שאומר רבינו הקדוש מוהר״ן מברסלב שעם תורה אחת שלו אפשר ללכת כל החיים). תלמד היטב תכנס לפנימיות דברי הצדיקים שדיברו הכל מרוח קודשם מתוך ביטול לאלוקות בעצם. וכדברי האדמו״ר הקדוש מקאמארנא בהכנעה ושיפלות ואהבת ישראל. עד כניסה ממש בעולמות נשמות אלוקות בכל אות ואות ובעז״ה יהיה גילוי אלוקות אמיתי ש״ישראל לא חטא מעולם״ והאהבה לישראל היא מעל טעם ודעת.
20
כאשר יש איפיון, בא עמלק, הגזרה באה בגלל ריפיון
ישורון | 20-10-2015 2:27
התורה כותבת "מה חורי האף הגדול הזה?! על עוזבם את תורתי. ולא תאמר כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה. וראו כל העמים כי שם ה' נררא עליך , ויראו מימך" מה יראו !? תפילין שעל הראש. מדוע תמיד כתוב ויזעקו בני ישראל אל ה'!? שילחמו מדוע צריך את ה' לשיטת הרב. אני באמת מצטער לומר הדברים וההתבטאות הם נובעים מיהירות ומבטחון מופרז, וחוסר ענווה משווע. ממש "חוצפה"
21
צודק במליארד אחוז
צהבהב | 20-10-2015 6:57
זה קיומה של התורה
22
כל כך הרבה חוסר תבונה בשיעור אחד......
ברוך | 20-10-2015 7:47
אני מבין שלהיות אלוף בקרב מגע היה מציל את בנך........ במקום חילול ה' אין חולקים כבוד לרב. לרוב, כל דעה טיפשית- היא מקורית!
23
נלך בכוחי ועוצם ידי??
מ. | 20-10-2015 8:09
איך רב יכול לדבר בצורה הזו? וזה לא פעם ראשונה שהוא מזלזל בגדולי תורה שהוא לא מגיע לקרסולם! הוא מדבר כמו פוליטיקאי ימני מנותק מהסתכלות האמונה, חושבים לפתור את הבעיות שלנו בצורה פשוטה בלי להבין המסר של הקב"ה. אני הולך איתך רב שרקי, אני אלמד הגנה עצמית, אסתובב ברחוב תמיד עם נשק ואראה לערבים שאנחנו שולטים... וממשיך בעבירות שלי, בכפירה שלי, לא אלמד תורה בגלל שזה לא עוזר ושלום יהיה לי וכוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה! אתה חושב שאפשר לבטל גזירות משהשמים ככה?? בלי התבוננות,חשבון נפש אמיתי על המצב הרוחני של עם ישראל, על חולשת האמונה ...
24
צרחך להגביל את התגובות לכאלה שלפחות יודעים לקרוא כתב רש
| 20-10-2015 8:57
רש"י כי כל עםהארץ חרדי מדבר כאילו הוא במשוואה בכלל של הרב שרקי
25
הרב צודק לחזור למשנה רעיונית ראציונאלית!
| 20-10-2015 9:58
כמו הראשונים וחלק מהגאונים!
26
הרב צודק
יוסי | 20-10-2015 10:58
ברור כשמש למש שבוע שעבר בביתר עלית "עיר התורה" - היה רב אחד ואמר שהפתרון למצב זה לקבל שבת יותר מוקדם... על זה נאמר "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל". באמת, די עם תרבות "הגדוילים" ו"גדולי הדור". שיש דברים כאלה ואתם רואים שזקוקים לעזרה, צריך לעשות מעשה ולעזור מה יעזור? התנדבות לאבטחה, עזרה מגן דוד, חסד לאנשים. בקיצור להרים שרוולים.
27
איזה אדם קדוש, סוף סוף רב רציני!!!!
אברי | 20-10-2015 10:59
סוף סוף רב שאומר את האמת, ולכל הצקצקנים והמבזים ממליץ לכם לדבר עם הרב ולהבין איזה גאון ומקובל עצום הוא. מה לא מובן כאן? דוגמא: מי שרוצה כסף שיעבוד, לא יעזור לו להתחזק בלשון הרע ולשבת בבית, קל לנו לתלות את את אחריותינו בקב"ה, שאין אנו עושים מספיק.
28
צריך גם וגם
קצין צהל דוס | 20-10-2015 11:06
פשוט שדברי הרב נכונים כי כשהיינו בגלות אז לא היתה לנו גבורה ולכן היו פוגרומים. עכשיו שיש אז יש פחות. אך אסור לנו לשכוח מהו מקור הגבורה שלנו שנותן ומנחיל גבורה לא רק בכח פיזי שהוא רק הביטוי של הגבורה הרוחנית. וברור לכל שמה שנותן גבורה זו התורה! ועכ למסקנה חיזוק בתורה יביא לחיזוק רוח הגבורה וחיזוק במעשי הגבורה יממש את רוח הגבורה בפועל!
29
חש בראשו יעסוק בתורה
בני | 20-10-2015 11:18
חש בראשו יעסוק בתורה כיון שיתחיל לעסוק בתורה יגלה שאין לו ראש. ממילא אין מה שיכאב לו. הדברים נאמרים על כמה מהכותבים נמדקלמים כמו תוכי מאמרי חזל שאין הם מהענין כלל וכלל.
30
האם יש מי שלמרות הכל עדיין מרגיש באתחלתא דגאולה?
יעקב | 20-10-2015 12:25
אם לא הפסוקים האלו רלבנטיים יותר! יד וְרָ֖ם לְבָבֶ֑ךָ וְשָֽׁכַחְתָּ֙ אֶת־יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ ... יז וְאָמַרְתָּ֖ בִּלְבָבֶ֑ךָ כֹּחִי֙ וְעֹ֣צֶם יָדִ֔י עָ֥שָׂה לִ֖י אֶת־הַחַ֥יִל הַזֶּֽה׃ יח וְזָֽכַרְתָּ֙ אֶת־יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ כִּ֣י ה֗וּא הַנֹּתֵ֥ן לְךָ֛ כֹּ֖חַ לַעֲשׂ֣וֹת חָ֑יִל (דברים ח)
31
ב
ב | 20-10-2015 13:39
עדיף לישתוק
32
הפירוש הנכון ל"כוחי ועוצם ידי"
אהרון | 20-10-2015 15:31
"וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה: וְזָכַרְתָּ אֶת ד' אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשׂוֹת חָיִל לְמַעַן הָקִים אֶת בְּרִיתוֹ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ כַּיּוֹם הַזֶּה". (דברים ח') דרשות הר"ן הדרוש העשירי "רצה בזה, כי עם היות שאמת הוא שיש באישים סגולות מיוחדות לדבר מהדברים, כמו שיש אנשים מוכנים לקבל החכמה, ואחרים מוכנים לשית עצות בנפשם לאסוף ולכנוס, ולפי זה יהיה אמת בצד מה, שיוכל העשיר לומר כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה. עם כל זה, עם היות שהכח ההוא נטוע בך, זכור תזכור שהכח ההוא מי נתנו אליך ומאין בא. והיא אומרו: וזכרת את ה' אלהיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל. לא אמר "וזכרת כי ה' אלהיך נותן לה החיל, שאם כן היה מרחיק שהכח הנטוע באדם לא יהיה סבה אמצעית באסיפת ההון, ואין הדבר כן, ולפיכך אמר, כי עם היות שכחך עושה את החיל הזה, תזכור נותן הכח ההוא ית :" עכ"ד ז"א ברור שהאדם צריך לעשות חיל הרי לא כתוב ה' עושה החיל, מי שעושה זה האדם הוא העושה ועליו לזכור שנותן הכח (לא ההוצאה לפועל) זה ה' ולכן כל אלה הבורים שמזלזלים ברב שרקי שידעו שאין יום כיפור מכפר להם גם אם יתפללו וילמדו תורה כל הזמן..
33
מחאה נמרצת: קצת ענווה בביקורת
ישראל צבי גילת | 20-10-2015 16:08
אין לי עניין בביקורת הקונקרטית של הרב שרקי על מה צריך כעת לעשות. אםכי איני חושב כמותו. אך ישנה נקודה מקוממת. כך מצוטט מרן הרב שרקי שליט"א: "...רואים הרבה אנשים שעוסקים בתורה, ואין להם סיפוק! התורה לא משיבה את נפשם. למה? כי היא לא תמימה. היא לא מספקת מענה לכל התביעות של הנפש. היא מצומצמת לפרטי פרטי מפולפלים מאד, ואינה עוסקת בהיקף הכללי, במשמעות של אותה תורה". בודאי מובן למי מכוונים הדברים (רמז: לא לשיטת הלימוד שקבע לעצמו מרן הרב שרקי). רק מרן שרקי מבין מהי תורה. רק לו ולדומים לו יש סיפוק. אולי כדאי קצת למרן שרקי ללמוד קצת תלמוד בבלי ראשונים ואחרונים? על ההיסטוריה של ההלכה?
34
לימוד תורה
שושנה | 20-10-2015 20:34
אדם לא נתפס בשעת צער! מי ששילם על הפקרות בטחונית ושכל את בנו. תלמיד חכם וגדול! חש את החוסר המשווע באחריות שלטונית!
35
כמה כפירה
לימור א | 21-10-2015 2:06
כמה דברי כפירה מינות ואפיקורסיות באדם שקורה לעצמו רב
36
ל7 לקרוא לי הקדושה כסארחמים בית הכסא זה שלום ומלחמת הדת
| 21-10-2015 16:23
ומה עם לקרוא לכבוד הצדיק הנורא מול הרב עובדיה שלא שומע כל כל ומסםרים לו לשון הרע על אותו רב, לקרוא לצדיק המחזיר בתשובה האדיר הזה סמא״ל !!!!!!!!!!!! פלוני אתה יודע מי זה פלוני ? סמ!!! זה מה זה בדיוק?! וחקרוא לו א״י!! אי!!!! וזה נקרא מרן. ולקרוא לכיפות הסרוגות עם גמטריות בםסוק עמלק!!!! ואין הכונה רק על שולי מועלם בנט וסללוממיאנסקי וכל החברה של רות קלדרון. ולפיד. והיו לו. עוד הגיגים מה זה?! ושדוד יוסף מבזה ובוגד ברב אמנון יצחק כאילו בקנאות לאביו ומבזה את ר אליהו ישי בשפיכת דם אישית ברבים ולא רק פעם אחת ומבזה אתת הרב דב ליאור ובכלל כל רבני הכיפות הסרוגות כאילו כולם מקשה אחת? הם לא מגיעים לקרסולי קרסוליו של מרן הרב מאיר מאזוז שליטא ולא עשו מיליונית ממה שעשה כבוד הרב אמנון יצחק שליטא שרק אחירי ששפכו את דמו וביזו אותו בעבירות ד א ו ר י ת א יצא נגד הרבה המוכריים כרבנים.
37
שס [את שאר חרדים מצטרפים]אוסלו בעמ איך אתם מגיבים בכלל
בעז | 21-10-2015 16:33
יכול להיות שהדברי ר שרקי כדרכו חדים ומוקצנים כמו שאמר שטיות בניץ עגבניות וכו אבל מכל מקום כל עניני אוסלו של שס הביאו אותנו לזה וממשלת רבין הרשלן את פרס הפרס הנובל הלהטוטן בשיתוף שס וחרדיםהם גרמו לכל המצב וזה ברור בשכל. המצב מצד מערכת המשפט וחוקיה של זוהמת השמאל הביא עלינו כל החלישות הזאת שמתבטאת בחוסר גבורה וחחזה צריך תורה וקדושה יוצא שגם בקיצניות גם ר אורי שרקי היו וחכם אמנון יצחק שליטא כל אחד מתחבר נכון ואין כאן צד גורף בלבד. הכח לתת לממשלה כח הוא מהתחזקות בתורה קדושה ומצות וזה לא שטיות במיץ עגבניות עיין ערך ספר שופטים
38
ל7 שקרא לרב שרקי ני שוטה בציבור:אין תרופה למכתך
רבי יהודה הלוי חי אלקלעי | 22-10-2015 2:59
לפחות היית מברר עם חכם אורי שרקי היו שמדבר בלשון מוקצנת כדרך האלגראים את כונתו ותשובתו לפני שאתה הקטנצ׳יק כותב בזלזול בוטה רב כל כל בפורום ציבורי מילים כאלה אליו כמתיחס אליו בתור חתיכת עובש דלוח ומרוח זה בסדר , הרבנים שציינת רגילים להתבטא ולהשתלח לשיטתם בשם התורה בצורה כזאת בכל מי שלא כמוהם, כנראה שאתה חושב שהם השוע וזו דרכה של תורת בבל, ולא היא וודאי לא תרת הנועם של ארץ ישראל. אתה שוטה שמגיב כך בלי לחשוב שאין סיכוי שכבוד הרב שרקי שליטא או כשיטת ההאדרה בשס: הגאון הגדול .. יחשוב שאין ערך לתורה ותפילה. אלא שמה לעשות כשלא לומדים הגראיה קוק זיעא אל את פלסתר דת הצינות של הרשע יואל חזן שרי או שאר כאלה ולא לומדים תנך כמו שצריך וגדולי ישראל וכוזרי כמו שצריך ומתבוננים כמו שצריך באים להתטפש כל כך. תשאל את דוד יוסף בהלכות לשון הרע איך אפשר לבזות את ר אליהו ישי היו בציבור על שאינו יודע לקרוא בלי ניקוד כשכל מטרתו הייתה הנאה מהביזוי שלו, ועוד אדם שאביו הגדול אמר עליו בכל ביתי נאמן הוא. ואמרתי ועוד כי זה לא פוליטי אלא נוגע להלכות לשון הרע ושוע צריך לקיים. ואיך יצא בבית כנסת יביע אומר ואמר בלשון זלזול שטוב שהעיפו את הצדיק הרב אמנון יצחק[שלא מסכים כי לא מבין את דרכו של הרב שרקי היו] מהבית כנסת כי יצא בבחירות לא עם שס וכאילו נגד הרב הרב עובדיה וכל זה שהיה אמור לדעת שהמלחמה נגד הרב א יצחק קשורה למלחמתו בזמרים המכונים על ידו פסולים ושבזה שיתף איתו דוד יוסף פעולה ועדע כל המלחמה והענין לגבי ראש ישיבת פורת יוסף ושלל התבאתיוטיו בשם אהבת ישראל שישאל איך בכלל חתם נגד הרב אמנון יצחק שליטא ורצח את נפשו והרב יעקב יוסף זיעא אמר שכל מי שיחתום עובר איסור דאוריתא של סימן יז בחושן משפט של שמוע וכו ואם חותם למרות זאת עובר איסורים יוצר גדולים. וקרא לרב אמנון שכשה פי מיליון יוצר ממנו סמ סמ-א״ל !!!!!! ה ישמור ה ישמור. לקרוא לו אי אי בציבור ככה ולבזות כי הרי יש לו אהבת ישראל כי הוא כהן!!..... בקיצור מי שישר לא מתנהג כמו אחד כמוך תעשה תשובה גם ככה בלי שימחל לך ברבים אין ת ר ו פ ה למ כ ת ך . וגם לא לעורך דין שרואה ציפורים וחושב שהם מלאכים עם ספר ההוכחות המכונה בעל תשובתון שמבזה את כ ל רבני הכיפות הסרוגות ומסתמך על בעל המחלוקת השונא יהודים הנקרא ערמומי
39
כמה בורות
אור | 23-10-2015 5:38
אני רואה פה תגובות כל כך מוקצנות נגד הרב שרקי שכל מה שהוא אמר זו רק האמת שכולם יודעים ומפחידים להגיד פן תבוא עלינו משטרת המחשבות השמרנית ותלקה אותנו כל מי שמתנגד לדברים הללו פשוט לא רוצה שבצורה תתפרסו על כל המציאות אלא להשאיר אותה מעל לעולם הזה ולהיתפס לגבולות בבית ולימוד תורה ללא תכלית התורה עניינה החלת שילטונו של הקדוש ברוך הוא בצורה פרשיית מדינית במציאות כל מה שלמד ספר אחד בנך יכול להבין את זה הבעיה שלא רוצים להיות מציאותיים ולשמור את היהדות תחת הסדרים נשים נזיקין ולעצום את העוינים עד שינחת אסטרואיד עם בית המקדש השלישי
40
ירחם ה' שיבוא המשיח מהרררר!!!
ראה כי אזלת יד | 25-10-2015 15:12
ואפס עצור ועזוב... הדור מבולבל..זה תוקף את זה... בסך הכל זה אומר להתחזק בדבר מסויים בלי לגרוע מהתחזקות בדברים אחרים, וזה אומר לא להזניח גם דברים אחרים....ולהתחזק בכל העניינים ועמי הארצות השוטים נהנים מה"מריבה" כביכול...
41
כולם חצי צודקים. ולמה? קיראו
חיים | 25-10-2015 21:18
כל תחלואינו משמים. על כולנו כפרת וככלל לפשפש על עבירות של בין אדם לחברו בכלל ישראל . מה עם קשישים וניצולי שואה ? אמהות יחידות ושאר ענינים סוציאליים? ספר שופטים וירמיהו נותנים אנזים שרים כפיל. עלינו גם לזכור את המסורות שעכשיו חבלי משיח אז לזעוק לאבינו שבשמים לעזרה שיהיה אותנו לפיתרון ויעזור לנו להכות בשונאינו כפי שהיכה את עמלק וכפי שעזר לדוד המלך לחסל את אלו שעימו את שמשון וקצין את שאול ויהונתן. דוד המלך עליו השלום כיסי את אויבי ישראל מכיוון שהיה צדיק ותמים עם אלוקיו . אז במה אתם יותר טובים וחכמים ממנו?????
42
ועוד נותנים לחמור הזה מקרופון...כנסו...
עמיקם | 18-01-2016 9:19
טיפש ואויל... אין לו שמץ יהדות ויראת שמים... כתוב בפרשת בחוקותי... "אם בחוקותי תלכו.... וחרב לא תעבור בארצכם..." זה שטויות???!!! אהבל דפוק במוח! ההבטחה האלוקית נתונה לחסדי הגבורה שלנו...??? רק אם נהיה גיבורים רק אז יקויים בנו "ושכבתם ואין מחריד"??? ט מ ב ל !!!! אדיוט מושלם!!! עם ישראל אינו כשאר אומות כוחו אך ורק בקרבתו ונאמנותו לאלוקיו... כל עוד שיש סדקים באמונה שלנו או בעשית המצוות, אך ורק הוא הגורם לצרות והייסורים הבאים על "שונאי ישראל"... וע"ז אמר החכם "גם אויל מחריש חכם יחשב..."
43
מוזר דווקא אני מכיר משהו אחר לגמרי
אוהד | 03-02-2016 8:14
לפי מה שאני יודע. לחזקיהו המלך הגיעו מליונים לכבוש את ירושלים והוא והעיר התחזקו ולמדו תורה. וכל המליונים נהרגו כלא היו...הם לא התחזקו בקרב מגע...אז אני שואל מהיכן הגיעו דברי הרב שסותרים בתכלית את מה שכתוב בתנ"ך??? תודה והמשך יום נעים בבקשה
44
דברים נכוחים ונפלאים, דברי טעם. בדומה לרמב"ם:
שכל ישר | 26-07-2022 0:23
מלחמת מצווה יוצא חתן מחופתו וכלה מחופתה, ולא שעוצרים הכל ולומדים תורה.