לא העלייה להר הבית גורמת לטרור הערבי - סרוגים

לא העלייה להר הבית גורמת לטרור הערבי

במאמר מיוחד ל'סרוגים' מתייחס הרב משה צוריאל לטענה כי העלייה להר הבית היא זו הגורמת לטרור הערבי ותוקף: "עובדה היא שעסקו בטרור גם לפני מלחמת ששת הימים, וגם לפני קום המדינה, וגם לפני תקופת הרצל לכל הדורות"

לא העלייה להר הבית גורמת לטרור הערבי
  (צילום: 'צעיר רענן', ויקימדיה)

אחר רצח בני הזוג הנקין הי"ד הועלו טענות ע"י חוגים מסוימים אצלנו שזה אירע מחמת עליית כמה יהודים להר הבית, בניגוד לרצונם של הערבים. טענה זו מופרכת.

נענה ע"י שני רעיונות תורניים. הרב איסר זלמן מלצר (ראש ישיבת עץ חיים, וידידו של הרב קוק) שאל על סתירה בין שני מדרשים. בראשון מובא כי אברהם היה צריך לחיות 180 שנה, אבל הקב"ה קיצר מחייו חמש שנים כדי שלא יראה את נכדו עֵשָׂו יוצא לתרבות רעה, ולכן נפטר בגיל 175. במדרש השני מובא שכאשר עֵשָׂו בא מהשדה עייף ויגע, ופגש את יעקב מכין סעודת הבראה, כי בו ביום נפטר אברהם אבינו, טען עֵשָׂו הצעיר: "מה?! צדיק כזה גדול ועצום גם הוא מת? אם כן אין דין ואין דיין ואפשר לכל אחד ואחד להתפקר".

שואל הרב, אם סיבת התפקרותו של עֵשָׂו היא מיתתו של אברהם, היה הקב"ה יכול להמתין עוד חמש שנים, לתת לאברהם להשלים את התקופה שהוקצבה לו של 180 שנה, ורק אז ימות. כי הרי הסיבה הגורמת להתפקרותו של עֵשָׂו תידחה?

ועונה הרב: מה שהבחור עֵשָׂו טען היה רק כסות-חיצונית. הוא היה בָּשֵׁל ומוכן להתפקר רק אחז בעילה סתמית על כל מה שיזדמן לו לטעון. עד כאן חידושו של הרב.

כך נאמר גם אנו בעניננו. אנשי הטרור הערבי שונאים ליהודים בכל מצב שהוא. תירוץ שאומרים בפיהם, הוא רק עֲלֵה-תאנה. עובדה היא שעסקו בטרור גם לפני מלחמת ששת הימים, וגם לפני קום המדינה, וגם לפני תקופת הרצל לכל הדורות.

עוד מדרש המתאים לבאר מצבנו. אחרי תקופת חורבן הבית היה קיסר רומי בשם אדריינוס. מסופר במדרש איכה (ג, אות ר, ראיתָ ה'וכו'). יהודי אחד עבר לפניו ושאל בשלומו. כעס הקיסר: "מה אתה מדבר אלי בלי שהרשיתיך לדבר?". אמר לזקיף שלו: "התיז ממנו את ראשו" והרג את היהודי. עבר יהודי אחר, ראה מה שאירע, והחליט לשתוק ולא לדבר. כעס המלך: "מה זה שאתה עובר לפני ואין לך נימוס לדרוש בשלומי?" הורה לזקיף שלו: התיז את ראשו!. שאל אותו הסגן שלו, מדוע פעם טען כך ופעם טען להיפך? ענה לו "מה אתה מייעץ לי כיצד אני צריך להרוג את שונאי?"

כך עלינו לדעת כי גם בלי עלייה להר הבית, עסוקים שונאינו במזימותיהם להרוג את היהודים. לא נלך שולל אחרי דיבורי פיהם. לא נתפתה!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אהבתי
עולה להר הבית | 06-10-2015 11:47
2
תמוה!
אריאל | 06-10-2015 13:31
אם כך נבטל את מצוות ונשמרתם לנפשותיכם, נשכב באמצע כביש סואן ואם נגזר שנמות - נמות. היכן מצות לדרוש שלום בקש שלום ורודפהו הרי בין כה וכה עשיו שונא ליעקב אז תמיד ישנאו אותנו, אז אין טעם לבקש שלום. כמו כן יש מצוה לפרנס ענני עכו"ם ולקבור מתי עכו"ם משום דרכי שלום, למה? הרי ביןכה וכה עשיו שונא ליעקב.
3
ללכת נגד דעתם הנחרצת של מו"ר
טוביה נרי | 06-10-2015 23:00
הרב שפירא זצ"ל והרב אליהו זצ"ל ונגד דעת מועצת הרבנות הראשית שזה פגיעה במרן הרב זצ"ל ובנו הרב צבי יהודה זצ"ל מובילה רק לצרות. ברכה לא יכולה לצאת מזה ונדמה לי שאנחנו מתרחקים כל הזמן מיכולת השליטה - המוגבלת מלכתחילה - בהר הבית.
4
עובדה היא שמאז חטא העליה הטרור התחזק פי כמה
צביקה | 07-10-2015 0:31
נכון ששנאה היתה תמיד אך עלייה פוליטית זו בכוונה תחילה לתקוע אצבעות בתוך עיני המוסלמים גרמה לשפיכות דמים נוראה שלא היתה קודם לפני תחילת פעילותם של לאומני המקדש - להם דין רודף של כלל ישראל. יש לעצור מיד עליית יהודים להר ואת אבטחתו והוכחת הבעלות בו ניתן לבצע עם שכירי חרב גויים צצנים אוזבקים וכל מה שזז. כי עליית יהודים היא ששפכה את הדם הזה!!!
5
לא מדויק - אין ספק כי זה מגביר
חזקי | 07-10-2015 7:17
אנו נמצאים במצב בו כל צד מאשים את השני. האחד כי בכך שהוא עולה להר הבית הוא מגביר את הטרור. (לא צריכים תירוץ לטירור, אולם העובדות מוכיחות כי הדבר גרם להתססה נוראית) והשני כי בכך שהוא אוסר ללכת לכותל הוא מגביר את הטרור (וגם זה נכון ומבוסס). האם יכול גדול אמיתי להורות לשני הצדדים להירגע, שזה לא יעלה ושזה יגיע לכותל?!