סגן ראש השב"כ רוני אלשייך הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל - סרוגים

סגן ראש השב"כ רוני אלשייך הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל

רוני אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, אב לשבעה וסב לשבעה, הוא סגן ראש השב"כ המיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. הכירו את חוקר העצירים, חובב החזנות וחידוני התנ"ך

author-image
סגן ראש השב"כ רוני אלשייך הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל
  המפכ"ל החדש. אלשיך (ירון ברנר, ynet)

חרי ששמו ותמונתו רצו ברשת, היום (א') הותר רשמית לפרסום כי רוני אלשיך, בן 52 מגבעת שמואל, אב לשבעה וסב לשבעה, הוא סגן ראש השב"כ המיועד לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

את שמו ותמונתו התיר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסם מתוקף סמכותו לפי סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי. אתר ynet מדווח כי כינויו של אלשייך בשירות הבטחון הכללי הוא "בר מצווה" – בגלל הכיפה ובגלל מה שהגדירו כ"מראה של ילד טוב ירושלים". הכינוי השני שלו בארגון הוא "השועל", בגלל הדימוי הערמומי שלו. סימן ההיכר שלו הוא כיפה ועניבה. "מדובר בבחור משכמו ומעלה. רציני מאוד", סיפרו בשב"כ.

אלשייך מכהן בתפקיד סגן ראש השב"כ מספטמבר 2014  ומשמש גם כממלא מקומו של ראש השב"כ בהיעדרו. הוא כיהן בארבעה תפקידים המקבילים לתפקיד אלוף בצה"ל, והרבה להשתתף בישיבות קבינט, ממשלה ובדיונים ביטחוניים שבהם אושרו מבצעים רגישים. יש הטוענים כי הוא בין האחראים לריסון הטרור בירושלים בתקופה שבה כיהן כראש מרחב יהודה, שומרון וירושלים בשנים 2008-2005. בתקופה הזו הוא ואנשיו הצליחו להגביר את ההרתעה בשטח.

אלשיך עוד מסרב להתראיין

(צילום: יוגב אטיאס,ynet)

טמקא

נתונים ועיבוד – ynet (צילום: ירון ברנר)

 

בוגר נתיב מאיר

המפכ"ל המיועד למד בישיבה התיכונית 'נתיב מאיר' וסיים את התיכון בגיל 16 – אחרי שקפץ שתי כיתות: מג' היישר לכיתה ו'. הוא התייתם מאמו בנערותו. ב-1981 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת הצנחנים. בין תפקידיו האחרונים: מפקד פלחה"ן 35 וסמג"ד 50. מי שהחליף אותו כמפקד פלחה"ן היה גל הירש, לימים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה שמועמדתו הוסרה.

לשירות הבטחון הכללי הוא הצטרף בשנת 88' ונודע כחוקר מעולה שיודע "לשבור" את הנחקרים שלו בתחכום ומבלי להפעיל כוח. על פי אחד הפרסומים הוא היה החוקר שמסר את המידע על הבית בו הוחזק נחשון וקסמן הי"ד שנחטף בידי החמאס. ין השאר היה ראש מרחב יהודה ושומרון וירושלים, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה (תפקיד המקביל לראש אג"מ בשב"כ) ואחראי על ריכוז בניין הכוח בשב"כ (תכנון אסטרטגי, תקצוב רב-שנתי, תקינה ומשאבים, פרויקטים טכנולוגיים, IT ותשתיות). בכירים בשב"כ אומרים שאם לא היה מקבל את תפקיד המפכ"ל, סיכוייו להתמנות לתפקיד ראש השב"כ היו גבוהים מאוד.

 

בילוי מועדף: חזנות וחידון התנ"ך העולמי

לרוני אלשיך שבעה ילדים ושבעה נכדים. הוא הפך לסבא בגיל 42, וילדיו גדלו בחינוך דתי, ציוני וערכי מאוד ברוח הכיפות הסרוגות. ברמת הפיקנטריה, אחד מתחביביו הוא חזנות ויש לו חיבה משפחתית לחידון התנ"ך העולמי ומדי שנה הוא וכל משפחתו נוהגים להגיע לאירוע. אחד מקרובי משפחתו זכה בעבר בחידון התנ"ך העולמי – ועליו בנו את הדמות המיתולוגית יחיא סחוג עם המבטא התימני במערכון "חידון התנ"ך" בסרט לול של אורי זוהר ואריק איינשטיין ("זמנך עבר, גפן במובן גאפן, שמעתי אותך, אהווה ואהווה").

 

בכל הליך המינוי נפגש אלשיך עם השר ארדן ארבע פעמים, כולל בסבב הראשון שהיה לפני ההחלטה למנות את גל הירש. מי שחיבר ביניהם היה מכר משותף שהעלה בפני ארדן את הרעיון. אלשיך סבר שתפקיד המפכ"ל הוא שליחות ציונית ואתגר חשוב אך מנגד ראה את עצמו המועמד המוביל לתפקיד ראש השב"כ והתקשה להיפרד מהארגון. לפני שבוע, כשארדן הבין שמינויו של הירש מסתבך, הוא פנה אליו והציע לו שוב את התפקיד. אלשיך דיווח לראש הממשלה בנימין נתניהו, כשר הממונה על השב"כ, וזה נתן את ברכתו.

מינויו יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מצאתי טעות
| 27-09-2015 12:56
2014 ולא 2004
2
בקיצור, היסמן הידיאלי שילחם ב"טרור היהודי"
שאול | 27-09-2015 16:30
כל חזותו מעידה על כך היא מדובר בסרוג מן הזן הממלכתי שיעשה ימים כלילות על מנת להוכיח כי אינו משתף פעולה עם אלה הדומים לו. נראה עוד יותר רדיפות כלפי המתנחלים ופי אלף יותר דיווחים בומבסטיים על פעולות ה"טרור היהודי" שלא היו ולא נבראו.