האזינו: שלמה כ"ץ בניגון חדש ל'ונתנה תוקף' - סרוגים

האזינו: שלמה כ"ץ בניגון חדש ל'ונתנה תוקף'

האמן והיוצר שלמה כ"ץ בניגון חדש ל'ונתנה תוקף'. "זה היה בחודש אלול לפני שנתיים, ממש לפני שניגשנו ללימוד על תוכן התשובה של חודש אלול - הניגון הזה ירד כמתנה" – מספר שלמה על השיר

האזינו: שלמה כ"ץ בניגון חדש ל'ונתנה תוקף'

זה לא סוד שהזמר שלמה כ"ץ גדל בבית מוסיקלי. אביו, ר' אבשלום כ"ץ משמש בקודש כבעל תפילה כבר 40 שנה, במשך כל ילדותו עמד לידו ושר בבימת בית הכנסת. אביו היה לוקח את יצירותיהם המרגשות של יוסל'ה רוזנבלט, ר' שלמה קרליבך זצ"ל ועוד – ומשלב אותם באופן מופלא במיוחד אל תוך המחזור.

מעשה אבות סימן לבנים. כבר מגיל 23 עובר שלמה לפני התיבה בימים הנוראים, השנה זה יהיה בקהילה שלו 'שירת שלמה' שבאפרת. לקראת הימים הנוראים משחרר שלמה סנונית ראשונה מתוך אלבום חדש שבדרך. מדובר בניגון בראש השנה, אשר מילותיו לקוחות מתוך תפילת ונתנה תוקף שהולחן בתחילתו של אחד מהשיעורים השבועיים שלו בירושלים ובאפרת. "זה היה בחודש אלול לפני שנתיים, ממש לפני שניגשנו ללימוד על תוכן התשובה של חודש אלול – הניגון הזה ירד כמתנה" – מספר שלמה על השיר.

האלבום החדש עליו עמל שלמה בימים אלה, הוא המקורי והמיוחד ביותר שהוציא עד כה. לא רק שהלחנים כולם מקוריים שלו, אלא גם חלק ניכר מהשירים באלבום הם למילים בעברית שכתב בעצמו. "זה היה דבר שהתנערתי ממנו עד כה, אבל בקיץ שעבר היה עת רצון. הייתי בדרך להופעות בדרום אפריקה עם הרבה זמן במטוס. הוצאתי את המחשב הנייד – ואמרתי לעצמי 'בוא נראה מה יצא'. בתוך כמה שעות – הצמדתי מילים למספר ניגונים שהיו באלבום" – הוא משחזר.

האזינו ל'בראש השנה יכתבון' של שלמה כ"ץ

בהפקה של השיר והאלבום כולו נטלו חלק הצמד המוכשר נדב בכר ואורן צור שהופקדו על העיבודים ונתנו לשירים טעם מדהים ומרגש. בראש השנה – השיר החדש והמרגש מצטרף ללהיטים הרבים של שלמה: ניגון נבו, והכהנים, כבודו, שמע קולנו, שבת קודש ואחרים – שכבר תופסים מקום של כבוד בארון השירים היהודי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו