אין הסכמה: כינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה - סרוגים

אין הסכמה: כינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה

בעקבות חוסר ההצלחה של המפלגות החרדיות ומפלגת 'הבית היהודי' להגיע להסכמה סביב מינויים של מספר דיינים, כינוס הוועדה נדחה משעות הבוקר לצהריים. לפי שעה, לא ברור אם תהיה זו הדחייה היחידה

אין הסכמה: כינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה
  לא הגיעו להסכמה. ליצמן, שקד ובנט (צילום: Miriam Alster/Flash90)

סערת מינוי הדיינים.

כינוס הוועדה למינוי דיינים, שהייתה אמורה להתקיים בשעה 10:30 בבוקר (חמישי) נדחתה ברגע האחרון לשעה 12:00 וזאת בעקבות חוסר ההצלחה של המפלגות החרדיות להגיע להסכמה עם מפלגת 'הבית היהודי' סביב מספר שמות של דיינים העומדים במחלוקת, כך מפרסם הבוקר האתר החרדי 'כיכר השבת'.

כזכור, אמש פורסם כי כינוס הוועדה עומד בסימן שאלה וזאת בעקבות התעקשותן של המפלגות החרדיות שלא לאפשר את מינויים של מספר דיינים המזוהים עם הציונות הדתית.

במרכז המחלוקת עומד שמו של הרב אוריאל לביא מצפת, המועמד לשמש כדיין בבית הדין הגדול. ההתנגדות של הנציגים החרדים למועמדותו של הרב לביא מגיעה בעקבות פסק הלכה שלו שהתיר אישה מעגינותה והתיר לה להתחתן בשנית לאחר שבעלה היה במשך שנים מוגדר במצב של צמח.

בנוסף, שלושה שמות נוספים העומדים במרכז המחלוקת הם הרבנים ניר ורגון, בניהו ברונר ודוד בס. השלושה מועמדים לתפקיד דיינים בבתי הדין האזוריים, וגם להם מתנגדים במפלגות החרדיות. נכון לשעה זו, ב'בית היהודי' ממשיכים להתעקש כי הארבעה ימונו.

"הגענו להסכמה שצריך לחלק שליש-שליש, אבל יש שמות שלא נוכל להתפשר עליהם בגלל דעתם ההלכתית וההוראה של מנהיגי הדור המתנגדים למינוי" מסר גורם בכיר ל'כיכר השבת'.

מוקדם יותר פורסם ב'סרוגים' כי כ-30 נשים עגונות שיגרו מכתב ליו"ר הוועדה למינוי דיינים, השר יובל שטייניץ, ובו דרישה לפעול למינויו של הרב אוריאל לביא.

בנוסף, במכתבן, עומדות הנשים על מספר שמות של דיינים אשר, לטענתן, יש למנוע את בחירתם."אנו מתריעות באופן ספציפי ממינוי הדיינים שלהלן, אשר התנהלותם פגעה קשות בחלקנו באופן ישיר או עקיף. פגיעות אלה אנו סוחבות על בשרנו במשך שנים רבות. הדיין הרב אברג'יל אליהו, הדיין הרב ישראל יפרח, הדיין הרב צבי שיינפלד, הדיין הרב נחום פרבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו