יש כסף: נתניהו וכחלון הורידו את המע"מ - סרוגים

יש כסף: נתניהו וכחלון הורידו את המע"מ

ראש הממשלה ושר האוצר הודיעו היום על הפחתת מיסים: המע"מ ירד באחוז ויעמוד על 17% ומס החברות ירד ל-25% מתחילת השנה הבאה. "אם יהיו עודפים נוספים נהמשיך במגמה הזאת"

יש כסף: נתניהו וכחלון הורידו את המע"מ
  יש מספיק כסף. נתניהו וכחלון (הדס פרוש/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון כינסו היום מסיבת עיתונאים בה הודיעו על הורדת המיסים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהכרזה: "משק צומח עושה זאת עם מיסים נמוכים. משק עם מיסים גבוהים לא צומח; לא כדאי לעבוד, לא כדאי להשקיע ולא כדאי לצרוך. לכן, כדי לעודד את הצמיחה החלטתי יחד עם שר האוצר משה כחלון להפחית מסים ולהוריד את המע"מ ל-17% ולהוריד את מס החברות ל-25%.

אנחנו יכולים לעשות זאת כי הצטברו בקופת המדינה מיליארדים של עודפי מסים ובמקום להחזיק אותם בקופת הממשלה החלטנו להחזיר אותם לכם, אזרחי ישראל ולבתי העסק במדינת ישראל. בשעה שאנחנו מתבשרים על האטה עולמית, וגם האטה אצלנו, אנחנו רוצים מנוע צמיחה, הפחתת מסים זה אחד מהם".

שר האוצר משה כחלון הוסיף: "כפי שדיווחנו בחודשים האחרונים, הצטברו בקופת המדינה עודפי גבייה של מיליארדים. הכסף הזה הגיע מהאזרחים ואנחנו מתכוונים להחזיר אותו לאזרחים. הכסף הזה הגיע מפעילות עסקית ענפה של המשק, הוא גם הגיע בעקבות עבודה מאומצת של רשות המיסים, העמקת גבייה, והכוונה היא להחזיר אותו בשתי דרכים: פעם אחת באמצעות הפחתת המע"מ ל-17%, שזה מס עקיף, ופעם שנייה באמצעות הפחתת מס החברות ל-25% מתחילת 2016.

אם יהיו עודפים נוספים יש לנו הכוונה, גם לראש הממשלה וגם לי, להמשיך במגמה הזאת, בהפחתת המיסים ובלהחזיר את הכסף לציבור, אבל אם חלילה ניתקל במצב של האטה או הפחתה משמעותית במסים אנחנו נצטרך לבצע תיקון, והתיקון הזה יהיו לו צעדים משלימים שיכולים גם להחזיר את המצב לקדמותו. על-פי תחזיות החשכ"ל בשנתיים הקרובות יחס החוב-תוצר צפוי לרדת. הורדת המע"מ ומס החברות יביאו להגברת הצמיחה, הגברת הצמיחה תוריד את החוב, הגברת הצמיחה תביא לצמצום גרעון.

אנחנו עושים את המהלך הזה בשליטה מלאה ואנחנו עם אצבע על הדופק. בימים האחרונים ובשבועות האחרונים מדברים הרבה על הצורך בהגדלת הצמיחה. המהלך שאנחנו עושים אותו היום הוא מהלך הלכה למעשה של הגברת צמיחה. אנחנו עושים את זה דרך הגדלת ההכנסה הפנויה של האזרחים וכמובן הקלה במס החברות. שיעור המע"מ הגבוה היום הולך לרדת. מ-2010 שיעור המע"מ במדינת ישראל רק עלה, היום הוא מתחיל לרדת ומשנה כיוון.

אתמול העברנו את תקציב המדינה בקריאה ראשונה. תקציב שכלל מאבק ביוקר המחייה, רפורמות חשובות בבנקים, הפרדות כרטיסי אשראי, שינויים צרכניים בבריאות, בשוק הפנסיה ובתחומים נוספים. התקציב הזה לא רק שאין בו גזרות, יש בו הרחבה משמעותית של תקציבים אזרחיים שהם כמעט 15 מיליארד שקלים. אני גאה בצעדים שהבאנו היום ומקווה לצעדים חיוביים נוספים בהמשך הדרך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו