אורי אריאל: "כל חוזה המחייב לעבוד בשבת מפלה ויש לבטלו"

אורי אריאל: "כל חוזה המחייב לעבוד בשבת מפלה ויש לבטלו"

שר החקלאות מגיב על הפרסום בסרוגים בדבר קנסות על בעלי עסקים הפותחים בשבת, ופנה במכתב לשר הכלכלה: "אבקשך לפעול מיידית כדי לקבוע כי כל חוזה ובו תנאי הדורש כפיית עבודה בשבת שלא למטרות חירום וביטחון הינו תנאי מפלה הבטל מעיקרו"

"כל חוזה המחייב לעבוד בשבת מפלה ויש לבטלו"
  צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90

שר החקלאות אורי אריאל מתייחס לפרסום בחדשות סרוגים על הקנסות המופעלים במתחם שרונה בתל אביב נגד בעלי עסקים המבקשים לסגור בשבת.

במכתב ששיגר לשר הכלכלה דרעי האחראי על שעות עבודה ומנוחה, כותב אריאל בין השאר: "נדהמתי לגלות כי בפרויקט שרונה, בליבה של העיר העברית הראשונה, פועל מתחם אשר כופה על בעלי עסקים שבו לפתוח את עסקיהם ביום השבת, כאשר עסקים הנמנעים מכך ואשר מבקשים לשמור על קדושת השבת נקנסים בעשרות אלפי שקלים בשנה."

על פי הפרסום בסרוגים, בעל סניף הנרי'ס נקנס בכל שבוע ב-3,500 שקלים בגין הפרת חוזה שחתם בו התחייב לפתוח את העסק במשך שבעה ימים בשבוע.

אריאל כותב עוד: "מדובר בהענשה של אותם בעלי עסקים אשר מבקשים לשמור על זכותם הבסיסית לנוח ביום השבת כפי שנקבע באופן מפורש בחוק 'שעות עבודה ומנוחה'. מעבר לכך מדינת ישראל הוגדרה במגילת העצמאות כמדינה יהודית ודמוקרטית ומשמעותה של הצהרה זו הינה כיבוד ערכי היהדות במדינת ישראל כשברור ששמירת השבת הוא אחד מיסודות היהדות. לא יעלה על הדעת כי מציאות זאת של כפייה וענישה תמשיך להתקיים."

את הפנייה לשר הכלכלה מסיים אריאל בדרישות: "אבקשך לפעול מיידית כדי לקבוע כי כל חוזה ובו תנאי הדורש כפיית עבודה בשבת שלא למטרות חירום וביטחון הינו תנאי מפלה הבטל מעיקרו. כמן כן אבקשך לפעול פרטנית על מנת להפסיק לאלתר את 'הענישה' הנ"ל ולהשתמש בכלים הנתונים לך על מנת לברר את העניין ולהביא להשבת כספי הקנסות לאלתר."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מגילת העצמאות
צבי | 26-08-2015 13:37
מדינת ישראל הוגדרה במגילת העצמאות כמדינה יהודית! המילה דמוקרטית כלל לא מופיעה במגילת העצמאות.
2
תציעו פתרון כספי לעובדים!
ישראל ס | 31-08-2015 13:19
מה נעשה ששכר המינימום הוא 25 ש"ח לשעה. והמחייה עולה בממוצע ברבע יותר משכר המינימום. אם לא נעבוד בשבת לא נצליח לחיות בכבוד, זה-מה-יש! תצאו מהחלום לשכם כבר ותתחברו למציאות. ולא, אני לא גר בתל אביב, אני גר בצפון.