קלמנוביץ': חילונים יכולים לקנות בשבת בחנויות של ערבים במזרח ירושלים

קלמנוביץ': חילונים יכולים לקנות בשבת בחנויות של ערבים במזרח ירושלים

המשנה לראש עיריית ירושלים תומך ביוזמה לסגירת המרכולים במרכז העיר בשבת ומפנה את הקונים למזרח ירושלים: "יהודי או תייר שרוצה וחייב לקנות משהו יכול לקנות אצלם"

קלמנוביץ': חילונים יכולים לקנות בשבת בחנויות של ערבים
  (צילום אילוסטרציה אימאס נסאר/פלאש90)

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ׳, מגיב על יוזמת ראש העיר ניר ברקת לסגור את המרכולים הפתוחים בשבת, במרכז העיר.

״אני מברך על התגייסותו של ראש העיר ברקת למען שמירת המסורת והשבת בירושלים. הצעד של ברקת, לסגירת מרכולים הפועלים בשבת, במרכז העיר, הוא צעד נכון ומתבקש. ירושלים איננה ככל הערים. יש לשמור ולטפח את ציביונה המסורתי, זה המייחד אותה מכל מקום אחר בארץ ובעולם ולהתחשב במרקם האוכלוסייה המגוון והייחודי כל כך, המאפיין אותה״, מסר קלמנוביץ' לסרוגים.

בעירייה החליטו על סגירת כעשרה מרכולים הפתוחים בשבת במרכז העיר, כשהחילונים בעיר זועמים כי מדובר ב"תג מחיר" של העירייה נגד החילונים כדי לרצות את החרדים בעקבות פתיחת מתחם סינמה סיטי בשבת האחרונה.

קלמנוביץ' התייחס גם לטענות לפיהן מדובר בפגיעה בתושבי ירושלים שלא יוכלו לערוך קניות בשבת ועל כך הציע להם לצאת ולקנות מבתי עסק ערבים: "בירושלים קיימים אזורים שלמים לא יהודיים, בהם פועלים, בלא כל חיכוך, עסקים בשבת, כך שיהודי או תייר שרוצה וחייב לקנות משהו יכול לקנות אצלם, להנות מן המסחר ועדיין לא לפגום באופיה של השבת במרחב הציבורי".

מעיריית ירושלים נמסר כי "אין כל שינוי בחוק ובסטאטוס קוו, הנהוג במשך שנים בירושלים, לפיו בשבת מותר לפתוח בתי קולנוע, מקומות בילוי ומסעדות, אך חל איסור על מסחר ותחבורה ציבורית. פסיקת בית המשפט העליון באשר למרכולים בתל אביב קובעת כי על רשות מקומית חלה החובה לקבוע מדיניות אכיפה לאי קיום מסחר בשבת, ועל כן הורה היועץ המשפטי לעירייה על הגדרת אזורים שונים בעיר בהם תבוצע אכיפה מופחתת, ובהם עין כרם, תלפיות, עטרות ודרום מערב העיר, ואזורים בהם תבוצע אכיפה מוגברת, ובהם השכונות החרדיות, קריית הלאום, הרובע היהודי וחלקים ממרכז העיר". בעירייה הוסיפו כי הנושא אינו רלבנטי לשכונות הערביות בעיר, והדגישו כי "פעילותם של מקומות הבילוי, המסעדות ובתי הקולנוע תימשך כרגיל, ומדובר בשמונה מרכולים מתוך מאות עסקים הפתוחים בשבת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
העיריה והמדינה לא יכולים לאכוף שם כלום אפילו
| 19-08-2015 13:42
אם היו רוצים.. פחדנים ללא חוק! סתם תירוץ, תתבישו
2
לא קונים מערבים-גם לא בשבת.
דוד | 19-08-2015 15:45
"וחי אחיך עמך" מאויבים לא קונים בכלל גם לא בשבת
3
אני לא מתערב לדתיים בתפילה שלהם....
פישמן | 19-08-2015 16:18
אל תתערבו לי בעסקים או בקניות מה גם שחרדים לא מכירים במדינה היהודית
4
3 כשהמדינה תפסיק להתערב בכיס ובחיים שלנו נפסיק גם אנו.
דני | 19-08-2015 18:23
5
ליהודי מותר לקנות בשבת?
אני | 19-08-2015 21:23
יש לקלמנוביץ זה כיפה על הראש?
6
חצופים תנו כבוד לחילוניים
יודית | 24-08-2015 21:43
אני מכבדת את הדתיים. לעולם לא אפריע להם לקיים את חייהם הדתיים .ולא אזלזל בהם. זה רצונם ובחירתם וזו זכותם לחיות כפי שהם בוחרים לחיות. אבל החוצפה הזו לשבת לנו החילוניים על הראש היא בלתי נסבלת וצריך לעשות לזה סוף.. ליהודי מותר לקנות בשבת למכור בשבת וגם להיות הומו או לסבית אם זה רצונו ויש לכבד זאת. הבנתם? ואם לא תבינו בטוב תבינו דרך החוק.יש לחזק את המשטרה ובית המשפט בקשר לתוקפנות הדתית וניסיונות הכפייה הבלתי נסבלים של הדתיים .וההפגנות האלימות שלהם עם החיתולים והקקי. הם דוחים!!!
7
מדינת ישראל אמורה להיות מדינה עם שוויון זכויות
שחף | 31-08-2015 13:58
מדינת ישראל אמורה להיות מדינה עם שוויון זכויות בלי הבחנה של דת גזע ומין, בנוגע לדעת אני לא כל כך בטוח כי עובדה שלערבים מותר לפתוח בשבת ולעבוד בשבת וליהודים לא