דני הירשברג לרב בני לאו: "מאוכזב ממך; דבריך אינם ביקורת בונה" - סרוגים

דני הירשברג לרב בני לאו: "מאוכזב ממך; דבריך אינם ביקורת בונה"

מזכ"ל תנועת בני עקיבא מגיב לדברים שפרסם הרב בני לאו אודות "משמרות הצניעות" הקיימות במחנות התנועה. "מחנות בני עקיבא הם המקום האחרון שיש בו התחרדות"

author-image
דני הירשברג לרב בני לאו: "מאוכזב ממך; דבריך אינם ביקורת בונה"
  (ארכיון סרוגים)

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, מגיב למכתב שכתב בנו של הרב בני לאו, ופורסם על ידי הרב לאו עצמו.

במכתב מתוארת תופעת "משמרות הצניעות", לכאורה, שהייתה במחנה סיירים האחרון. "לאורך המחנה הנהדר הזה צצו משום מקום אנשים שנשאו בתואר "רכז" וכמו שוטרי הטליבאן רדפו אחרי כל תופעה של מפגש בין בנים לבנות", כתב בנו של הרב לאו.

לא חלף זמן רב מאז פרסום המכתב ומזכ"ל תנועת הנוער פרסם מכתב תגובה משלו.

"אין במחנה סיירים ולא בשום מחנה אחר סיירת צניעות. יש הנחיה מפורשת לא להעיר בנושא – ההערה עליה מדבר אלדר מתייחסת לאירוע הרקדה שהיה במוצאי שבת ובו ביקשו חניכים מאחת הרכזות שתורה לבנות לרקוד במקום נפרד. מחנות בני עקיבא הם המקום האחרון עליו ניתן לומר שיש בו התחרדות", כתב הירשברג.

על התייחסותו של הרב לאו לנושא, כתב הירשברג: "מידידי ורעי, שאותו אני מעריך ומוקיר הרב בני לאו אני מאוכזב, ממך הרב בני ציפית לראיה יותר מורכבת, ציפיתי שכשבנך יחזור עם התחושות הכואבות אותן הוא היטיב לתאר, תכיל אותן כפי שאתה יודע, תחבק ואז תסביר לו כפי שאתה מיטיב לעשות, שהמציאות מורכבת. כן שבני עקיבא שבה גדלנו היא תנועה שיש לה אחריות גדולה, שחייבת להיות בה את אותה הכלה שאנו תובעים ובצדק, מהציבור החרד"לי, שמותר וצריך להתחשב בקבוצות שלא מעוניינות להימצא במקום בו בנות רוקדות".

"עברנו קיץ מרשים, למעלה מעשרים ושניים אלף חניכים בחרו להיות חלק מ'תנועה של עם' ונטלו חלק במחנות הקיץ, לרבים מהם יש ביקורת, לאלו המציאות נראית פרוצה ולאלו היא נראית מתחרדת (האמן לי שלצד השני קשה לא פחות) אך המשותף לרובם היא האחריות, ההבנה שככה חיים במשפחה גדולה. את הסוד הזה שמעתי ממך הרב בני עשרות פעמים והנה פתאום אתה מתייצב בדיוק על אותה הטריבונה שבה מתייצבים הקוראים להפרדה, רק בצד השני של המגרש ויחד עם חבורה (שחלקה כלל לא שולחת את ילדיה לבני עקיבא) המחפשת את הנגעים".

"איננו מבקשים חסינות מביקורת", ממשיך הירשברג. "ואם ציטטת את הרב קוק אומר שאהבתי הגדולה לתנועה לא תסמא את עיניי מלראות מומיה. ויש כאלו. אבל איפה לימוד הזכות? איפה יכולת ההכלה? איפה ההיכרות הגדולה שיש לך עם בני עקיבא?
האם בני עקיבא עסוקה בנושא הזה? האם הסתובבת במחנות הקיץ? האם אפשר לקרוא למציאות שם התחרדות?".

במכתבו פונה הירשברג גם לבנו של הרב לאו: "אלדר יקירי, איפה בדיוק בני עקיבא עוסקת בהפרדה ובהרחקה? האם באמת היית במחנה סיירים בעין זיתים? הרי אתה הרב בני יודע שראשנו ורובנו נתון בסוגיות של שבטי יובל לבעלי צרכים מיוחדים, בקליטת אחינו בני העדה האתיופית, בתכנית עמישב לקליטת חניכים מארצות רווחה. במלחמה על צדק חברתי, אתה יודע כמה אנו עסוקים באיחוי הקרעים בעם ביצירת חברה סובלנית – האם כל זה נעלם כשרכזת ביקשה שלא יהיו ריקודי בנות?".

הירשברג גם לא חוסך בביקורת: "לסיום אשאל איפה השותפות? איפה האחריות? כמה ומי מהבוגרים מוכנים להיות בקיץ חודש ביער? האם הציבור המוחא כפיים כאן מבקש להיות שותף או רק לעמוד מהצד ולבקר? האם בנותיכן תתייצבנה לקומונה? אני מזמין אותך ואת ציבור עושיי ה'לייקים' להיות חלק! להיות שותפים! אתה מכיר את מספר הטלפון שלי, פוסט שכזה הוא לא ביקורת בונה, הוא לא שותפות, הוא לא אחריות והוא בוודאי לא יקדם את העניין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
האמת קצת מאכזב.
רפי | 18-08-2015 9:43
ניחא בני הרפורמי והגיגיו, אבל דווקא מנכ״ל התנועה מדבר על צניעות ושמירת העיניים כ״התחרדות״? אנשים שבאים למסגרת ״דתית״ (לכאורה) צריכים להתבייש ביראת השמיים שלהם? בגלל שהבן של בני חושק למשש את ״חברותיו״?
2
חרד"לי כמילת גנאי?
חיים | 18-08-2015 9:52
לאחרונה חרד"לי הפך למילת גנאי. השתגענו? הרב קוק לא היה חרדי ולאומי?
3
אני כבר לא יודע מי יותר הזוי, אתה או הרב בני
ישר | 18-08-2015 9:57
שמותר וצריך להתחשב בקבוצות שלא מעוניינות להימצא במקום בו בנות רוקדות?? תודה שאתה מתחשב בשולחן ערוך, ברמבם, במשה רבינו ובמערכת החוקים היהודית ששמה: הלכה! נעים מאוד, האם תוכל להביא שם של פוסק אחד, לא רפורמי, שמתיר לרקוד או להביט על בנות רוקדות? אתה פשוט הזוי בתגובתך המהירה לבן הרב...וההתייפיפות שלך פשוט דוחה.
4
זה רבנים מוזרים אחד אחד!!!!!!מאפוה הם באו
אלכס | 18-08-2015 10:06
5
משהו הזוי לחלוטין - "הרב" לאו מזמין תופעות
אליהו | 18-08-2015 10:37
כמו של הרב מהצפון. צריך לבדוק בציציות של מי שהסמיך את "הרב" לאו. לא ייתכן שרב בישראל יתיר ריקודים משותפים. ואם כן הרי הוא רפורמי ולא יכול להקרא רב. לגבי בני עקיבא הגיע הזמן לניקוי האורוות במקום זה. אם כל הזכויות הרי חינוך שאין בו צניעות הוא בעייתי
6
השם ירחם. אף אחד לא שמע את "הפרשיות" האחרונות
בני רבי עקיבא | 18-08-2015 10:50
איך מחללים את בנות "עקיבא" ומדברים עליהן שצריכות להיות פחות לשמור מצוות, או פחות צנועות ולרקוד יחד עם בנים איפה אנו באים, אם כך מורי הוראה מדברים פה, מה יגידו הבנים והבנות.
7
הרב/המדריך (הרפורמי) הוא ערום!
הילד | 18-08-2015 11:34
ישתבח שמו של הקב"ה שחושף ומוציא מאיתנו את כל הליכלוך והטינופת אחד אחרי השני.
8
הירשברג הביתה!!! ההלכה היא לא המלצה!!
ממתי חרדל״י זו קללה?? | 18-08-2015 12:51
תתבייש ותלך הביתה!!!
9
אחר כך לא מבינים למה אנשים נופלים. אפילו רבנים
א | 18-08-2015 12:58
אולי צריך כבר להבין שצריך לשמור כדי שדברים כאלו לא יקרו? מה הקשר להתחרדות? למה שמירת הלכה זו "התחרדות"?
10
אשריכם 8 ו 9!! הלכה זו הלכה!! דני הביתה!!
מאיר וייס מעכשיו חרדל״י!! | 18-08-2015 13:08
חסר אנשים יראי שמים שאפשר לשים בראש?? למה לשמור על ההלכה זו התחרדלות?? אנחנו כבר מראש ויתרנו על ההלכה??? אם כך אז גם אני חרדל״י גאה!!
11
המצב הנוראי
אלי | 18-08-2015 14:05
לאן הגענו?? תמיד ידענו שרב ומורה צדק מעודד ומקפיד על קיום ההלכה, כעת, הרב בני לאו מוחה על קיום הקפדה הלכתית. מה הצעד הבא?
12
מגוחך
משה | 18-08-2015 14:29
קשה לי לדמיין תלמידי חכמים צומחים מתוך תנועה שמעודדת ריקודים מעורבים. הרבה יותר הגיוני שתצמיח לייטים למיניהם.
13
לא יאמן ש''רב'' מחפש תערובת..
הזוי | 18-08-2015 16:41
אחר כך יודע שגם הוא התעסק עם נשים נשואות??
14
בחודש אלול,ראוי לאחד בין הסניפים..להצלחת כולם.!
שלמה-מבשרת ציון | 18-08-2015 18:36
מורי ורבותי: מסופר על המלאכים שהגיעו לאברהם,לאחר שאכלו ושתו,שאלו את אברהם אבינו:איה שרה אשתך?ויאמר הנה באוהל: -יודעים היו מלאכי השרת שרה אמנו היכן הייתה,אלא להודיע שצנועה הייתה,כדי לחבבה על בעלה.אמר רבי יוסי בר חנינא:כדי לשגר לה כוס של ברכה:(רש"י)-הגמרא אומרת:כדי לחבבה על בעלה -שאינה נראית,וצריך לישאל אחריה:(רש"י-בבא מציעא)משאר חברותיה..לימד רש"י על חלוקה לדרגות צניעות שונה,שיש בין החבירות. ראוי לציין, גם את בני עקיבא על פעילותם החשובה.בבני עקיבא,ישנם סניפים מעורבים,וישנם סניפים,לא מעורבים,וישנם סניפים עם שעות פעילות שונות.בהצלחה לכל הסניפים. גדול השלום אברהם אבינו התרחק מלריב עם לוט בן אחיו,ואמר לו 'אל נא תהי מריבה ביננו'.ואפשר ללוט,לבחור איזה דרך שירצה.ואברהם פנה לדרכו. דבר הנשמע: תודה רבה לרב מאיר לאו על רצונו הטוב,לחזק את בני עקיבא. לדעתי,דברי הרב לאו היו מתוך צער של אהבה,לתנועה ו'אין אדם ניתפש בשעת צערו'.מי שרוצה להתחזק,ולחזק אחרים ברמה תורנית/חרדית ציונית,ישנם את' תנועת עזרה' ו'תנועת אריאל',שם רבנים יכולים להשפיע יותר,כיון ששם ההורים התחזקו יותר,ויכולים גם לקבל יותר.לבני עקיבא,יש הרבנים שלהם,שמחזקים את תנועתם. הראיה--חינך להקמת מוסדות של תורה עבודה,עם תלמידי חכמים,שישפיעו בציונות הדתית,לבניית ישובים תורנים /חרדים ציוניים..ומשם להשפיע על הדתיים לאומים. כדאי שהרבנים החרדלים ותומכיהם,כדאי שיתארגנו כקבוצה נפרדת בבית היהודי,לבנות ישובים,ושכונות דתיות/חרדיות ציוניות בתוך כל עיר,סגורות בשבת לתנועה.שם להקים בתי ספר:תורנים חרדלים.חרדים ציונים,יכולים להחזיר בתשובה,רבים מהחילונים,בשל דרך--תורה,עבודה,צבא,ועילויים לתורה. כדאי להדגיש שוב--שבבני עקיבא,הדתית לאומית,ישנם סניפים מעורבים,וסניפים לא מעורבים. בהצלחה לכל הסניפים,בכללם גם תנועת אריאל ותנועת עזרא התורניות. יהי רצון שניזכה- לשנה טובה,ובשורות טובות!
15
כשיש כל כך פריצות בעניין הצניעות, זה מה שאתם מחפשים?
ליבנה | 18-08-2015 18:55
בס"ד קיימת כל כך הרבה הפקרות לצערנו בתחום הצניעות, ואתם מתלוננים שעשו הפרדה בין בנים לבנות במחנה בני עקיבא?! זה מקום שהיצרים עוד יותר מתעוררים וצריך להישמר כפל כפליים! לצערי, שמעתי שמועה שהיו מחנות שמהם יצאו בנות בהריון ר"ל. זה פשוט כל כך נראה מגוחך, כשכל הרבנים מוחים נגד הפריצות ופתאום מגיע רב שמוחה נגד הצניעות... אין מילה שמתאימה יותר מאשר מגוחך...
16
הסתכלו על תמונות ההורים והסבים כשהיו בבני עקיבא
רציני | 19-08-2015 21:00
באמת אני מציע לכל הכותבים ולכל החברים בבני עקיבא כיום להסתכל באלבום התמונות של ההורים והם יראו הבחורות לבשו מכנסיים ויראו שרקדו יחדיו ריקודי עם ואפילו אוחזים ידיים ושרו כמובן יחדיו בפזמונסניף -ושום דבר רע לא קרה . מהחבר' ה האלה צמח פאר הצינונות הדתית. כל דור והחמרותיו...
17
איש לא חשב לבקש מהבנים לא לרקוד
שי | 19-08-2015 22:59
למה הבנות צריכות ללכת או לסבול מדכאי נשים כלכם
18
למספר 16, ההשראה שלך היא התמונות או השולחן ערוך?
רוצה לדעת | 23-08-2015 11:43
בפלמ"ח "סחבו" תרנגולות מהלול, והקימו את המדינה. גם אתה "סוחב"?
19
ככה זה בדתי חרטטתי:אין דעת תורה.אין כטוב בעיניו יעשה
אלמוג | 24-08-2015 12:07
מוציאים הסמכה לרב בשביל "תעודה".
20
אתם ציבור הזוי ולא נרומלי
ד | 24-09-2015 15:49
את האמת כשאני חושב על זה אני לא יודע אם לצחוק או לבכות...... אין בכם תורה אתם ציבור כ"כ עלוב מבחינה רוחנית שאפילו ה"רבנים" שלכם מדברים כך... לא פלא שכינויכם הוא דלי"ם אתם אכן דלים בכל דבר שבקדושה