אמילי עמרוסי: עברתי תקיפה מינית בפייסבוק - סרוגים

אמילי עמרוסי: עברתי תקיפה מינית בפייסבוק

אמילי עמרוסי הודיעה כי תגיש תלונה במשטרה נגד חיים לוינסון בגין פוסט שפרסם נגדה בפייסבוק "זהו חומר קשה שמערכת האכיפה הישראלית תחליט אם הוא הטרדה מינית"

author-image
אמילי עמרוסי: עברתי תקיפה מינית בפייסבוק
  תלונה נגד לוינסון. עמרוסי (צילום מסך ערוץ 2)

עיתונאית 'ישראל היום' אמילי עמרוסי פרסמה היום (ד') טור ארוך בעמוד הפייסבוק שלה, בה טענה כי עברה תקיפה מינית בידי כתב 'הארץ' חיים לוינסון.

"לפני יומיים עברתי תקיפה מינית. היא היתה כואבת, משפילה, ביזתה אותי כאדם, והכי חמור – היתה פומבית. היו אלפים שעמדו וראו אותי בעירומי, מושפלת כחפץ, כמאה מהם גם מחאו כפיים בלוחצם על כפתור הלייק. התקיפה פגעה בכבודו של האיש שלי ובכבודם של ילדיי. היא חיללה את קדושת הנישואין שלי, את האהבה ביני לבין אייל, במעשה שאין עליו מחילה.", כתבה עמרוסי.

הרקע לדברים הוא טור שפרסמה לפני מספר ימים ותיאר את השיחה שלה עם בנה שעסקה בשאלה "כיצד באים ילדים לעולם" והסבירה לו דברים הקשורים במיניות. יום לאחר  מכן פרסם לוינסון בעמוד הפייסבוק שלו, פארודיה על הטור, שכלל ביטויים וולגארים, רמיזות מיניות ובדיחות על חשבונה של עמרוסי ומשפחתה.

עמרוסי הודיעה כי תגיש תלונה במשטרה נגד לוינסון בגין הטרדה מינית. והוסיפה את הטור נגדה (שבינתיים ירד מהרשת) תוך שהיא מציינת "בבקשת סליחה ומחילה מהקוראים. זהו חומר קשה שמערכת האכיפה הישראלית תחליט אם הוא הטרדה מינית."

עמרוסי טוענת כי עד היום לא פגשה את לוינסון אך הוא תוקף אותה באופן סדרתי: "העיתונאי הזה, שנפלט מהחברה החרדית וממסגרות החינוך, החליט כבר מזמן שאני שק החבטות שלו. למה? שוב, אין לי מושג. הוא צלב עיתונאיות נוספות בעבר, וידוע בהתנהלותו הבוטה כלפי נשים. כבר כמה שנים שהוא יורד לחיי. מעולם לא פגשתי אותו. לא כתבתי עליו אות או מילה. אין לי שום עניין בבדיחות הנמוכות שלו. זה בדרך כלל לא מזיז לי. הוא מטפח איזו תזה, לפיה אסור לקרוא את מה שאני כותבת כי זה חומר ירוד (סבבה) שאני רודפת פרסום (מביך להגן על שמי ככה, אבל נו: סירבתי למחוברים, האח הגדול, ארבע אמהות, המירוץ למיליון וכל תוכנית ריאליטי), ושכל מעשיי הם כדי לקושש לייקים (זה לא מה שכולנו עושים בפייסבוק?)"

"לא עניתי כשכתב בעבר את הטענה המזעזעת והמכאיבה שניצלתי את משפחות הנערים החטופים כדי להתפרסם (?!), לא כשחדר לפרטיותי והעתיק לפייסבוק צילומים מתוך תכתובות פרטיות שניהלתי עם קולגות, ולא בהתעללויות פייסבוק אחרות ומטרידות. אבל אם מפשיטים אותי לעיני כל בפייסבוק ופוגעים בשמי הטוב ובמשפחתי, פוגעים בהיותי רעיה ואמא, אני לא אשתוק."

הדברים של לוינסון עוררו סערה כבר ביום שנכתבו והביאו את לוינסון למחוק את הטור ולפרסם התנצלות: "אני רוצה להתנצל בפני אמילי עמרוסי. לפני כמה שעות העלתי פיליטון סאטירי קצר הלועג לאמילי על ההדרכה המינית שסיפקה לילדיה.

האמת אני עדיין חושב שזה מצחיק, אבל גם עובר את גבול הטעם הטוב. הגזמתי בלעג האישי של אמילי אז אני מבקש מכל מי שקרא, ומאמילי כמובן, את סליחתם. אמילי פירסמה טקסט אישי ואני ניצלתי את זה כדי להגחיך אותה. זה לא ראוי ואני מתחרט על כך! אז שוב סליחה ונפגש בטורים בישראל היום."

עמרוסי ובעקבותיה מספר פעילות פמיניסטיות קראו לחסום את לוינסון בפייסבוק, להפסיק להזמין אותו לשדר בתחנת הרדיו 'גלי ישראל' ואף לפנות למו"ל הארץ עמוס שוקן ולשאול "כיצד הוא מעסיק עיתונאי כזה."

"במשך כל שנותיי, אם אני מוזמנת לשבת בפאנל (טלוויזיוני או אחר) עם עבריין מין או מטרידן מינית אני אומרת: בשום אופן לא. אין לי בעיה לשבת עם גדעון לוי או כל אחד אחר שקורא לפנות אותי מביתי, אבל לא אשב עם מי שמבזה נשים. לא להזמין את המטרידן לפאנלים, דיונים בטלוויזיה וכדומה, כל עוד לא חזר בו מהפגיעה וביזוי נשים. אם רואים שהוא מככב איפשהו – לדרוש את כבודנו. אסור לתת יד לשוביניזם ומיזוגניה." סיכמה עמרוסי, והוסיפה הערה עוקצנית "ובסוף, אחרי שאהיה עם תלונה ביד וארגיש הרבה יותר טוב, עדיין אתהלך מוטרדת מהמחשבה שלאיש הזה יש בת קטנה".

בתגובה לדברים אמר חיים לוינסון לסרוגים: "הטקסט שלי מדבר בעד עצמו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
הוא אכן הגזים
| 12-08-2015 15:58
אבל הדברים האחרים שהוא העלה נגדה די נכונים... לא צריך להיות במחוברים או האח הגדול כדי לרצות פרסום... לא שזה הופך אותו לפחות זבל
2
קשקשנית רודפת לייקים, אין בזה כלום. סתם בדיחה רעה
דורית | 12-08-2015 17:55
3
אכן הגזים בפוסט מגעיל , אבל ...
ירון | 12-08-2015 21:09
מפה עד הטרדה מינית יש מרחק רב. כשמושא הכתיבה של עיתונאית הוא מרבית הזמן חייה האישיים ובעיותיה, זה בדיוק הזמן לשקול הסבה מקצועית !
4
והוא לא רודף פירסום?
מוריה | 12-08-2015 22:26
בהחלט כן רק בדרך הרבה פחות חיננית ובפחות כישרון ועם הרהה עין רעה
5
נו.. באמת?? לאן הגענו אם ההטרדות הללו??
איציק | 13-08-2015 0:01
קצת נסחפת.. גם אם הוא לא כתב יפה - מכאן ועד להטרדה מינית המרחק רב!!! רב מאד!!
6
ואם יכתבו את זה עליי?? גם תגידי קשקשית
הבת של דורית | 13-08-2015 12:28
מתביישת בך
7
שקודם תבים כיסוי ראש תקין ולא תפיץ
יניב | 13-08-2015 17:37
את תמונותיה במקומות אסורים הלכתית.
8
כשלוינסון ביקש סליחה..הוא יודע שפגע בגב' עמרוסי..
שלמה-מבשרת ציון | 13-08-2015 17:44
שלמה המלך מלמד אותנו:יש בוטה,כמדקרות חרב;ולשון חכמים מרפא.(משלי)פירוש:שיש אנשים שמדברים עם חרב בלשון ופוגעים בזולת,ומצפים לתגובה של הזולת אם שתק,פירוש שסלח.או שהוא לא מקפיד.אך אנשים חכמים,ובפרט שומרי מצוות,מדברים תמיד דברי חכמה ומהם ראוי ללמוד.חוששים לכבודם של אנשים..'שהמלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא.(בבא מציעא-נט)וכשפגעו בזולתם,עושים תשובה,מבקשים סליחה..!(רמב"ם הילכות תשובה-א) דרך התבטאות הסופרת,והעיתונאית אמילי עמרוסי,מדברת בדרץ ארץ,שמחכימה..מה רע בזה.? יש לזכור,כי היא בת להורים חילונים,שחזרו בתשובה,ואילו ח.לוינסון,השתמש בשפה גסה של שיחת הרחוב,והגזים בדקירות..בה ובמשפחתה..לאדם חילוני אין כאן הטרדה מינית..אך לאנשים שומרי תורה ומצוות זה נחשב להטרדה מינית..לא נראה שהייתה.אלא יותר ביטויים גסים,שלא מתאימים לעיתונאית דתייה.ואפילו לחילונים מסויימים.אך כאמור בקש את סליחתה.וטוב שכך.כדי ללמד את הדוקרנים,לשמור על גבולות הלשון. יהי רצון שניזכה לכך..בשורות טובות.!
9
פרצה קוראת לגנב
יוסי | 13-08-2015 20:05
מי שמדבר עם הילדים שלו על התכנים האלה בצורה כה גלויה, ואחר כך מפרסם את זה שכולם יראו - שלא יתפלא שכל מיני גורמים שליליים נדבקים אליו, כמו זבובים שנדבקים לזבל.
10
את לא חושבת שמן הראוי
... | 16-08-2015 17:25
שאת חייך האישיים תשאירי בתוך ביתך ולא תעלי על הכתב.. קצת צניעות בדברים האלה לא תזיק... חשבי על כך
11
בגלל שאת מתערבבת עם חילוניים
מוטי | 19-08-2015 13:58
כשלא הולכים לפי ההלכה ולא שומרים על יחוד זה מה שקורה