רבנים בציונות הדתית: "גיורים פרטיים עומדים בסתירה לתורה" - סרוגים

רבנים בציונות הדתית: "גיורים פרטיים עומדים בסתירה לתורה"

עשרות רבנים בראשם הרב דוב ליאור והרב טאו חותמים על גילוי דעת השולל את יוזמת הגיורים הפרטיים: "נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה"

author-image
רבנים בציונות הדתית: "גיורים פרטיים עומדים בסתירה לתורה"
  מכתב הרבנים נגד בית הדין לגיור

רבנים בציונות הדתית יוצאים נגד היוזמה להקמת בתי דין פרטיים לגיור.

במכתב עליו חתומים עשרות רבנים, בהם רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים ורבני ערים ושכונות של הציונות הדתית הם יוצאים נגד היוזמה שפורסמה אתמול בסרוגים ויוצאים לחיזוק הרבנות הראשית לישראל. את המכתב יזמה תנועת רבני דרך אמונה.

"אנו באים בשורות אלו לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל, אשר היא המרכז היחיד במדינה לענייני הגיור ולכל ענייני היהדות הממלכתיים בישראל.", נכתב בגילוי דעת עליו חתומים הרבנים.

"זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל. גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית. מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והנם עומדים בסתירה לתוה"ק שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית-דתית. זאת ועוד, גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל- זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל."

בסוף המכתב מצהירים הרבנים "נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה".

בראש החותמים על המכתב נמצאים רבה של חברון וזקן פוסקי ההלכה הציונים דתיים הרב דוב ליאור, הרב חיים שטיינר מישיבת מרכז הרב ונשיא ישיבת הר המור הרב צבי טאו. אחריהם הרב איתן איזמן נשיא מוסדות נעם, הרב אליהו זייני ראש ישיבת ההסדר בחיפה, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב מיכאל הרשקוביץ מרכז הרב, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקוה, הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור, הרב עמיאל שטרנברג ראש ישיבת הר המור, הרב שלמה לוי ראש כולל ישיבת הר עציון והרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה. רובו המוחלט של החותמים נמנה על ארגון הרבנים 'דרך אמונה'.Document-page-001

אתמול פרסמנו בסרוגים על כנס יסוד בית הדין 'גיור כהלכה' בו השתתפו גם מכון עתים, מכון טריגובוף, בית מורשה, ובתמיכת הסוכנות היהודית. מטרת הרשת היא לגייר קטינים, דור שני לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר שעלו לארץ מכוח חוק השבות אך אינם יהודים.

לצד הרב נחום רבינוביץ' שישמש כנשיא ובתי הדין יפעלו בהתאם להנחיותיו, ייטלו חלק בהובלת בתי הדין החדשים: הרב יעקב מדן ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב ר"אם הכהן ראש ישיבת עתניאל, הרב שלמה ריסקין רב היישוב אפרת ויו"ר "אור תורה סטון", הרב דוד סתיו רב היישוב שוהם יו"ר רבני צוהר ויו"ר עמית ב"אור תורה סטון", ורבנים נוספים –  אשר עתידים להשתתף בהרכבי בתי הדין השונים.

הבוקר, הבאנו את דבריו של ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת ההסדר 'אור עציון', הרב חיים דרוקמן, שעמד בעבר בראש מערך הגיור, שתקף גם הוא את היוזמה ואמר כי מהלך שכזה הוא פגיעה בחיי התורה. "אני מתנגד בכל תוקף לכל דבר אלטרנטיבי מתחום התורה והדת לרבנות הראשית, זה הרס חיי התורה בארץ", אמר הרב דרוקמן בריאיון לחדשות 2 online, והוסיף "אני מתנגד לכשרות אלטרנטיבית ובאותה מידה לגיור אלטרנטיבי. אשרינו שיש לנו רבנות אחת שרק בזכותה חיי התורה בארץ יכולים להתנהל כפי שהם מתנהלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ציפיתי שרבנים יביאו מקורות. כנראה אין להם!
מ. | 11-08-2015 17:43
2
תגובה לשאול רזניק
מנשה | 11-08-2015 18:26
שאול, אין לי ספק בקשר לחוקיות. הרבנות הראשית, בתי הדין, תעשית הכשרות , נישואין, גרושין המאיסו את עצמם בפני ציבור גדול דתי ושאינו דתי. אינני מבין מה התכונתה במשפט: אתה בהחלט....עוד.
3
מה זה סימפוזיון?! חוצפן!
רפאל | 11-08-2015 18:40
אתה פשוט אידיוט. מה זה נראה לך מלחמת מקורות? למי שיש יותר הוא המנצח? תהיה בטוח שלשתי הצדדים יש מקורות, והרבה. אתה פשוט פתי מדרגה ראשונה אם אתה חושב שלאחד הצדדים אין מקורות. וזה לא משנה כמה מקורות, מה שמשנה זה מה הרבנות הראשית תגיד עכשיו בנושא.
4
מה קורה עם הרבנים?
ארז | 11-08-2015 20:21
הרבנים של היום אין להם כבוד עצמי.
5
כל הכבוד
שמואל | 11-08-2015 22:09
מצילים את כבוד התורה!!
6
משנה אקטואלית לימינו
אדמ | 11-08-2015 22:33
שלח לו רבן גמליאל, גוזרני עליך שתבוא אצלי במקלך ובמעותיך ביום הכפורים שחל להיות בחשבונך. הלך יז ומצאו רבי עקיבא מצר, אמר לו, יש לי ללמוד. שכל מה שעשה רבן גמליאל עשוי, שנאמר, (ויקרא כג) אלה מועדי יי מקראי קדש, אשר תקראו אתם, בין בזמנן בין שלא בזמנן, אין לי מועדות אלא אלו. בא לו אצל רבי דוסא בן הרכינס, אמר לו, אם באין אנו לדון אחר בית דינו של רבן גמליאל, צריכין אנו לדון אחר כל בית דין ובית דין שעמד מימות משה ועד עכשיו, שנאמר (שמות כד), ויעל משה ואהרן נדב ואביהוא ושבעים מזקני ישראל. ולמה לא נתפרשו שמותן של זקנים, אלא ללמד, שכל שלשה ושלשה שעמדו בית דין על ישראל, הרי הוא כבית דינו של משה. נטל מקלו ומעותיו בידו, והלך ליבנה אצל רבן גמליאל ביום שחל יום הכפורים להיות בחשבונו. עמד רבן גמליאל ונשקו על ראשו, אמר לו, בא בשלום, רבי ותלמידי, רבי בחכמה, ותלמידי שקבלת את דברי.
7
הלכה
המצליף | 12-08-2015 7:28
מדוע הרבנים לא מנמקים הילכתית את הטענות נגד גיור אם אתם לפי ההלכה אז מה הבעיה אם אתם מיסתמכים על תמיכה של בגץ או הציבור החילוני אז מה מטרתכים למה לא תסבירו הילכתית ואז תקימו דיון תורני רציני ולא דעות פוליטיות או מי בראש יעמוד או עניני כבוד ואם לשיטתכים גיור זה כשר הבו דגמה לציבור וחתנו ילדיכים איתם
8
הרב ליאור לא רבה של חברון ולא זקן פוסקי ההלכה הציונים
דמגוגיה מיותרת | 12-08-2015 12:55
אם זקנה היא פקטור, במקרה הרב רבינוביץ מבוגר בכחמש שנים מהרב ליאור. כאתר חדשות אתם אמורים לדעת שהרב ליאור עזב את קרית ארבע ואת רבנותה ועבר לירושלים. ובכלל, למה להוסיף תארים מפוצצים ומיותרים? למה אחד סתם רב והשני "רבה של חברון וזקן פוסקי ההלכה הציונים דתיים"? אתם מנסים ללמד אותנו מה לחשוב ומי מהרבנים צודק?
9
עמדת הרבנות הראשית
אלי | 26-08-2015 18:33
הרבנות הראשית אינו גוף עצמאי אלא גוף פוליטי הכפוף לחוקי המדינה ונתון להחלטות הבג"ץ. כשהיא אומרת ש"גיורים פרטיים עומדים בסתירה לתורה" היא מתנגד לפרטיות של בתי הדין הפרטיים המחלישים את עמדתה.