10 שנים בדיוק לאחר פינוי 21 ישובי חבל עזה, חוזר ערוץ הכנסת אל ארבעה תושבים שעצרו רגע להסתכל מאחור: הצעירה שכבר איבדה את האמון בפוליטיקאים, החקלאי שמשוכנע ש"רימו אותנו", האישה שחשה "יותר כאב מאשר כעס" וראש המועצה לשעבר, שעדיין משוכנע כי המניעים שהובילו להחלטה היו מושחתים.
הבימאית יהודית דמארי אגסי, שפונתה עם משפחתה מגן אור, נפגשה עם המפונים ובאמצעות שיתוף פעולה עם מרכז קטיף הציגה בפניהם את העדויות שלהם רגע אחרי הפינוי ושמעה מהם את התחושות – עשור אחרי הרגע שהפך את חייהם.
תגובות
גם את ימית פינו אפשר לחשוב שזה חורבן בית שלישי. יותר קרוב למעבר דירה. נכון שקשה להתרגל לחיים שבהם אין פועלים עזתיים שעובדים בשבילך בשכר זעום וחיילים שמלווים את הילדים לחוגים אבל זה אפשרי.