סמוטריץ': בג"צ - שחצן שאינו יודע את מקומו - סרוגים

סמוטריץ': בג"צ – שחצן שאינו יודע את מקומו

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מגיב על פסיקת בג"צ להריסת בתי דריינוף וקרא לראש הממשלה "לא לקיים את פסק הדין הזה שדגל שחור מתנוסס מעליו. זוהי השעה, לגלות מנהיגות והציל את המדינה מקטסטרופה מיותרת"

סמוטריץ': בג"צ - שחצן שאינו יודע את מקומו
  לא לקיים את פסיקת בג"צ. סמוטריץ' (מרים אלסטר/פלאש90)

תגובות זועמת בבית היהודי להחלטת בג"צ לדחות את העתירה לביטול הריסת בתי דריינוף.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב במילים חריפות: "'גאוות אדם תפילנו'. פסק הדין ההזוי הזה הוא מסמר נוסף בארון קבורה של בית משפט עליון שחצן שאינו יודע את מקומו.  אוי לו לבית משפט שאלו הם שופטיו-מחריביו."

סמוטריץ' לא בחל במילים גם נגד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור עליה אמר: "היא מתעקשת לקרוע בכח את החבל הדק שבין בית המשפט למערכת הפוליטית ולהכריח את הכנסת להעמיד את בית המשפט במקומו בחקיקה."

לראש הממשלה הוא הציע "לא לקיים את פסק הדין הזה שדגל שחור מתנוסס מעליו. זוהי השעה, אדוני ראש הממשלה, שבה אתה צריך לגלות מנהיגות והציל את המדינה מקטסטרופה מיותרת שרק אנשים חברי אחריות יכולים להכניס אותנו אליה. מדינה דמוקרטית מתוקנת לא יכולה להשלים עם מצב שבו ראש הממשלה והמערכת הפוליטית כולה מבקשת לקדם מדיניות מסוימת שהיא במאה אחוז בתחום סמכותה ובית המשפט מונע ממנה לעשות זאת בשל שיקולי כבוד אגו ושררה."

"לפסק הדין הזה אין דבר וחצי דבר עם חוק ומשפט. מרגע שהמבנים הוסדרו אין שום בעיה חוקית בהימנעות מהריסתם. ההתעקשות האלימה של בגצ על הריסת המבנה נשענת על שיקולי אגו בלבד. היום הזה ייזכר כקו פרשת מים שבו החל תהליך בריא ומתבקש של החזרת הכח לעם ולנבחריו ושל שחרור המדינה מכבלי העריצות הרדיקלית של בג"צ. אני קורא לחברתי שרת המשפטים ולחבריי שרי הליכוד לשנות את האבסורד הזה בחקיקה באופן מידי. אם בית המשפט אינו יודע את מקומו לבד אין לנו ברירה אלא לעשות זאת בחקיקה. חובתנו הדמוקרטית להחזיר את הכח לעם."

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב בצורה יותר מאופקת "אני קורא לראש הממשלה להודיע כעת על קיום הבטחתו לבניית 300 יחידות דיור ביהודה ושומרון כפי שהתחייב. זוהי פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה כפי שהוגשה אתמול על פי דרישת הבית היהודי. "פסיקת בג"צ תביא בעקבותיה לתנופת בניה בכל רחבי ההתיישבות, מטרתם לא תושג; ההיפך.

על המאבק עצמו אמר בנט: "מרגע שהתקבלה ההחלטה אני אומר באופן ברור: מחאה כן – אלימות לעולם לא״.

שרת המשפטים איילת שקד: "אנו חיים תחת שלטון חוק ועלינו לקבל פסק הדין ועמו את רוע הגזרה. הבתים בבית אל יהרסו וייבנו מיד לאחר מכן. זוהי הדרך היהודית- לא מאבדים תקווה וממשיכים לבנות, לבנות ולבנות. וועדת ההסדרה, שקמה בימים האחרונים, נועדה בדיוק לשם כך ועל מנת למנוע את החורבן הבא.  נדאג שעם ישראל יבנה בארץ ישראל וירגיש בטוח במכורתו. חודש אב יהפוך מחודש של חורבן לחודש של שמחה. אני קוראת לשר הבטחון ולראש הממשלה לקיים את הבטחותיהם לבוחרים ולמען המתקת הגלולה להתחיל ולבנות כבר היום, בלי תירוצים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הפוסל במומו פוסל לא היכרתי מעולם שחצן וגס רוח כסמוטריץ
צונג ישלץ | 29-07-2015 10:41
2
רפובליקת בננות, תיאטרון האבסורד במיטבו
| 29-07-2015 10:47
הבתים ייהרסו ומייד אחר כך ייבנו מחדש... חחח ענק. לא חבל על הכסף? והכל בשביל לאלף את הציבור שלא יילחם על ביתו ויישאר בנכותו הגלותית והעלובה.
3
אז למה הוא לא מצפצף על בג"ץ
yes. | 29-07-2015 13:19
או לכל הפחות מעמידם במקום ולא מחלק סיסמאות (במקרה שרת המשפטים באותה מפלגה שהוא שם
4
ברור הרי אתה יודע את מקומך ובטח ובטח שאתה לא שחצן
נאד נפוח שמתהדר בהצלחות לא לו | 29-07-2015 14:17
פשוט מגעיל ודוחה לראות את הטווס הנפוח הזה מדבר כל היום בכל במה והכל מתוך עמדת גאווה סרוחה
5
סמוטריץ
ש.ג. | 29-07-2015 14:51
שפתיים יישק
6
סמוטריץ
מ.ב | 29-07-2015 17:07
בושה לאיטלגנציה האנושית בדורנו הפה שלו עובד בתפוקה הרבה יותר גדולה מהיכולות של ההמוח שלו ואלו התוצאות
7
סמוטריץ', חבל על הזמן שלך
מרדכי | 30-07-2015 0:11
הציבור הדתי לאומי לא למד כלום, לעולם ישוב אל קיאו. אין עם מי לדבר.