חורבן ירושלים: ריבלין אירח בבית הנשיא ראביי רפורמי ורבה קונסרבטיבית

חורבן ירושלים: ריבלין אירח בבית הנשיא ראביי רפורמי ורבה קונסרבטיבית

נשיא המדינה קיים במשכנו היום אירוע לימוד לקראת תשעה באב אשר עסק בחורבן ירושלים ואחדות ישראל בהשתתפות נציגים מהזרמים הרפורמים והאורתודוכסיים. "בית הנשיא הוא לא בית של מאבקים ומלחמות, אלא בית של שיח, בית שנותן ביטוי למגוון הדעות"

חורבן ירושלים: ריבלין אירח רבה קונסרבטיבית
  לומדים על חורבן ירושלים בבית הנשיא (מארק ניימן, לע"ם)

אם שאלתם את עצמכם מדוע נשיא המדינה אינו מגנה את הצתת בית הכנסת היום בירושלים, אז כי הוא היה עסוק. לקראת תשעה באב קיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במשכנו אירוע לימוד בהשתתפות מנהיגים ורבנים מזרמים שונים ביהדות אשר עסק בחורבן ירושלים ואחדות ישראל בשיתוף עם המכון למדיניות העם היהודי.

באירוע נשאו דברים 'הרב' מאיר אזרי מקהילת בית דניאל תל אביב, הרב בני לאו, ראש מיזם 929, 'הרבה' חיה רואן- בקר מקהילת רמות ציון ירושלים, ד״ר מוטי זעירא מהמדרשה באורנים, והנחתה אותו הד"ר עינת וילף מהמכון למדיניות העם היהודי. הרב אורי שרקי שהוזמן גם הוא לטקס ביטל את השתתפותו, כפי שפורסם בסרוגים.

מדברי נשיא המדינה באירוע: "הסולידריות, או בעברית- אחווה, היא יחס שמושבו הטבעי בחיים הוא בחיק המשפחה. אחווה היא אותה מחויבות עמוקה של בני המשפחה אלו לאלו. היא אינה זקוקה לחוזים כתובים. כמו המשפחה גם חברה זקוקה לסולידריות, לאחווה, חברה חסרת אחווה, כך מלמדת אותנו הגמרא, עתידה להיחרב. חברה בריאה, יש בה מן המשפחה והמשפחתיות. בחברה הבריאה ניצבת האחווה, האתיקה, 'לפנים משורת הדין' לצד החוק", הנשיא הוסיף והדגיש: "אנחנו חייבים לזכור ולהנכיח את קיומה של האחווה, של אותה 'אהבת ישראל' פשוטה בתוכנו, בתוככי העם היהודי. הקהילות הנוכחות כאן ונציגיהם והנציגה, הם קהילות שיש בהן מידה גדושה של אהבת ישראל ומחויבות עמוקה לעתיד העם היהודי ולדמותה של מדינת ישראל. ניתן לחלוק על העמדות של אנשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, אך אי אפשר להתכחש למסירות שלהם ולקול הברור והצלול שהם משמיעים למען מדינת ישראל בארץ ובחוץ לארץ. ניתן להתווכח עם הציונות הדתית או התנועה הקיבוצית, אך אי אפשר להתכחש לעשייה של תנועות אלו במאבק למען בנין הארץ, שלומה ובטחונה של מדינת ישראל. אסור לנו לשכוח לרגע שהמחלוקות הנוקבות, הם ביטוי כנה ואמיתי לדאגה של כולנו, אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיביים, וחילוניים לדמות ההווה ולדמיון העתיד של העם היהודי."

New_MN1_8719

רבילין עם הרפורמים והקונסרבטיבים (מארק ניימן, לע"ם)

 

הנשיא הוסיף וציין את מחויבותו לכך שבית הנשיא ימשיך ויהיה הבית של כל חלקי העם ואמר: "בית הנשיא, כבית של כלל החברה הישראלית מחיוב להיות הבית של כולם. בית הנשיא הוא לא בית של מאבקים ומלחמות, אלא בית של שיח, בית שנותן ביטוי למגוון הדעות. אין ספק שזוהי משימה לא קלה דווקא בגלל שהמחלוקות הנוקבות בינינו נוגעות גם לשאלה, מי זכאי להיות מיוצג והיכן. ויחד עם זאת זוהי משימה שאני נחוש להצליח בה מתוך הבנה שהחתירה לאחדות ללא טשטוש, החתירה לסולידריות ללא מחיקת הזהות, החתירה לפיתוח שפה משותפת גם למחלוקת- היא משימת הבית הזה, היא משימתי."

מדברי 'הרב' מאיר אזרי, מהקהילה הרפורמית בית דניאל בתל אביב: ״כוח הפשרה והאמונה בא גם לשנות וגם להשתנות, והוא מאבני היסוד של היהדות ברגעיה היפים והם כה חסרים לרבים בחברתנו. עלינו להפסיק לראות את החיים בתבניות ולהתחיל לראות את האחר כשווה במסע הממלא את חיינו. חובה עלינו לכוון גבוה, אך גם לדעת להתפשר. ״

מדברי 'הרבה' חיה רואן בקר, מהקהילה הקונסרווטיבית רמות ציון בירושלים: ״אין דבר כזה שנאת חינם, כל אדם יודע למה הוא שונא את האחר. אולי לא צריך לקרוא לזה שנאת חינם ללא סיבה הרי תמיד נדע להצדיק את השנאה, אולי זו שינאת החן של האחר, חוסר היכולת למצוא באחר חן וחסד, חוסר היכולת למצוא באחר משהו טוב שמצדיק את מה שהוא עושה. אני קונסרבטיבית שלא תמיד מסכימה עם רפורמים רבים או אורתודוקסים רבים, אבל אני יכולה לחגוג את העשייה שלהם. אני צריכה שהם ייתנו את השירות למי שאני לא יכולה לתת לו מענה. המענה שהם נותנים חשוב כמשרתי העם היהודי. ואנחנו שותפים יחד בהחייאת העם וטיפוחו. כדי שנדע לא להחריב בית שלישי אנחנו צריכים לראות באחר חן וחסד ואולי זה יוציא מאיתנו רחמים.״

New_MN1_8690

מדברי הרב בני לאו, ראש מיזם 929 תנ״ך ביחד: ״אנחנו יודעים למות ביחד, אך אני שואל היום האם אנחנו יודעים לחיות ביחד? באתי לכאן היום תחת הכותרת של לשמור על הבית. יש לנו אחריות גדולה, לא לכל דור ניתנת ההזדמנות לבנות בית ולדורות שלפנינו לא ניתנה הזדמנות שבידינו. הבית הזה לא זמני- ירושת הארץ, הישיבה בארץ, קיבוץ הגלויות, כל זה חלק ענק מהגאולה וההתנהלות בה תלויה בנו.״

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית הגיב על ההכרה מבית הנשיא "זהו יום היסטורי. מגיע לנשיא ריבלין שאפו גדול שפתח את ביתו לפני ט' באב וביקש להביא שלום על ישראל ובתוך עם ישראל. מעולם לא התקיים בבית הנשיא אירוע בו לימדה תורה רבה קונסרבטיבית, לצד רבנים מזרמים אחרים. זה היה אירוע מרגש גם בגלל שכל כולו אמר שוויון – מבחינה מגדרית, דתית ויהודית. הנשיא ריבלין מצליח, פעם אחר פעם ובנושאים שונים, לזקק אמירה מנהיגותית שראוי ללכת לאורה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
מזעזע שהנשיא לא שלח אותה למטבח שם מקומה
שי | 23-07-2015 16:18
2
רפורמי שכמותו
si | 23-07-2015 16:24
אם יש אפשרות להדיחו-אז מהר...
3
יש דרך להדיחו
ל-2 | 23-07-2015 17:01
אני משאיר לבורא עולם את ההחלטה לבחור בה. סעיף שפיות איננו כנראה תנאי להמשך כהונה.
4
חורבן ירושלים: נשיא חילוני במדינת ישראל!!
נשיא אפיקורס - חילול הקודש! | 23-07-2015 17:26
נשיא אפיקורס - חילול הקודש! זה סופה של מדינת ישראל! עוד מעט גם יהיה לנו ראש ממשלה חילוני, וזה באמת יהיה הסוף...
5
הנשים הוא בובה של מדינת עמלק...
יניב | 24-07-2015 8:51
רק כשיבוא משיח אז תקום מדינת ישראל האמיתית.
6
הנשיא מלקק
יוסק'ה מילר | 24-07-2015 10:20
עוד לא היה לנשיא זמן לזמן מהמגזרים שבחרו בו בגלל עברו. הבלטת יתר של "רבנים" ממגזרים אחרים מרחקת אותו מהרבנים האמתיים.
7
למערכת סרוגים - אולי יש מקום לעבור
זאת | 25-07-2015 23:37
על התגובות ולמחוק מה שצריך..
8
הכותרת לתמונה קולעת.
חיים | 26-07-2015 21:36
רבין עם הרפורמים והקונסרבטיבים, ובכללם בני לאו.
9
צביעות
מיכל | 26-07-2015 22:34
כשהנשיא קצב הואשם בהטרדה מינית, רבנים נחלצו להגן עליו בשם הממלכתיות, וכעת שנשיא מארח יהודים מזרמים אחרים - הוא מביא חורבן... איפה העקביות? איפה הפרופורציות? ולא, אל תתחילו עם הרצאה מלומדת על האסון שבמתן לגיטימציה לזרמים אחרים.
10
למיכל מ-9
יעל | 28-07-2015 14:50
אין דבר כזה זרמים אחרים, יש דתות אחרות. האם אני יכולה לבוא ולהמציא לי זרם משלי? זו תהיה דת אחרת ולא זרם... זרם יש בחשמל ואז מתחשמלים
11
שבני לאו יתבייש
נועה | 15-12-2015 16:07
למה בכלל מביאים את דבריהם של הכופרים האלה?