ראש ממשלת איטליה: "לא נתפשר על עתידה של ישראל"

ראש ממשלת איטליה: "לא נתפשר על עתידה של ישראל"

ימים ספורים לפני תשעה באב הגיע ראש ממשלת איטליה לביקור בישראל ואמר במליאת הכנסת: "מדינת ישראל קיימת למרות השואה ותמשיך להתקיים, בתמיכת ידידותיה באירופה ובעולם. אין לכם סתם זכות להתקיים, אלא חובה להתקיים"

author-image
רוה"מ רנצי: "לא נתפשר על עתידה של ישראל"
  ידיד של ישראל. רנצי (מארק ניימן/לע"ם)

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי התארח היום במשכן הכנסת כאורחה של מדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזכיר בנאומו גם את ימי החורבן של בין המצרים בהם אנו נמצאים בימים אלה. "המנורה שאותה נשאו על כתפיהם גולי יהודה, אותה מנורה שחקוקה על שער טיטוס ברומא, היא משמשת כסמל של מדינתו הריבונית. אנחנו מבקשים להדליק במנורה הזאת אור גדול, אור גדול אל מול החושך שאופף חלקים נרחבים מאזורנו.

עליית האיסלאם הקיצוני הפכה את המזרח התיכון לאלים ומסוכן, ומשם האש מתפשטת לאפריקה, לאירופה, לאסיה – לכל חלקי העולם. המרחב שאנחנו חיים בו רווי אש ודם. הקנאות האיסלאמיסטית שוטפת ערים וארצות, מביאה למעשי טבח אכזריים ומחוללת זוועות שעומדות בניגוד מוחלט לכללי המוסר הבסיסיים."

בהתייחסו להסכם עם איראן, אמר ראש הממשלה: "זהו הסכם רע שצריך להתנגד לו, ומדינות רבות באזורנו מסכימות עמנו". עוד אמר נתניהו: "איראן, חיזבאללה ודעאש מחבלים בסיכוי להשיג הסדר שלום עם שכנינו הפלסטינים. פינינו שטחים ועליהם השתלט הטרור הקיצוני. לא נחזור על טעויות אלה שוב. אנחנו רוצים בשלום עם שכנינו, אבל זה חייב להיות שלום אמיתי ומוצק, שיהיו בו סידורי ביטחון ופירוז בשטח. מדינות באירופה ממשיכות למתוח ביקורות נוקבות על ישראל. הן תוכלנה לקדם שלום אמת רק כשתכרנה בעקרונות הכרה הדדית וביטחון לישראל."

את נאומו סיים נתניהו בקריאה "די!" (באיטלקית). "די לחרמות ולתרבות השקר. ויוה איטליה, ויוה ישראל".

והיו גם רגעים מחוייכים

(צילום: ערוץ הכנסת)

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בדיון: "אדוני, ראש ממשלת איטליה, אתה כבר מבין שאתה ניצב בבית נבחרים סוער במיוחד. אנחנו, כאופוזיציה גדולה חלוקים על הממשלה ועל העומד בראשה. אנו נאבקים לכך שתהיה תנופה מדינית, שישראל תהנה מחלוקה צודקת יותר של ההון בקרב כל שכבות הציבור, למען פרנסה הוגנת ורשת ביטחון חברתית, למען שקיפות שלטונית, הגנה על שלטון החוק, זכויות הפרט, עצמאות התקשורת מעמדם וטובתם של המיעוטים בישראל.  כל אלה ורבים אחרים הם כר נרחב לזירה הפוליטית בדמוקרטיה תוססת, מאתגרת ומאותגרת.

רק לפני פחות משבועיים רעדו קירות הקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר, בפיגוע מחריד שבוצע על ידי ארגון המדינה האיסלמית. האירוע הקשה הזה היה חוליה נוספת בשרשרת זוועות שהתרחשו בשנה האחרונה נגד העולם החופשי, והוא שב וחידד את העובדה שהטרור הקיצוני לא מבדיל בין דם לדם, והוא לא יהסס כדי לפגוע בכל מי שחושב, חולם או מתפלל אחרת ממנו, בין אם הוא יהודי, נוצרי או מוסלמי. מול האויב המשותף הזה, עלינו לעמוד יחד ולהילחם בכל הכוחות. זהו מאבק בינלאומי ואנחנו רואים בך ובהנהגתך שותפים נאמנים במאבק הזה…

לפנינו הזדמנות נדירה, היסטורית, לשינוי פני האזור, דווקא בשל דאעש, דווקא בשל איראן. הזדמנות של שיתוף פעולה אזורי, בזיקה לעקרונות מתוך יוזמת השלום הערבית כתשתית למשא ומתן ישיר בינינו לבין הפלסטינים כולל פתרון סוגיית עזה. אנחנו מחויבים לחזון הזה ותובעים מן הממשלה ומן המנהיגים, כאן בירושלים וברמאללה ובקהילה הבינלאומית, לנצל זאת."

 

רנצי: "לא נתפשר על עתידה של ישראל"

 

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, אמר בנאומו "מי שחושב להחרים את ישראל איננו מבין שהוא מחרים את עצמו ובוגד בעתיד שלו. תדע הכנסת כי איטליה תתייצב תמיד בחזית למען שיתוף הפעולה, לעולם לא למען חרם. זה טיפשי ועקר. ההיסטוריה של האנושות חייבת לא מעט לעם ישראל ולעם האיטלקי.  הייתי רוצה שנהיה גם קנאים לעתיד שלנו. הטרור רוצה שנמות בדרך נוראית, אך כשאינו מצליח בכך הוא גורם לנו לחיות  כשאנו מוכי חרדה ללא יכולת לדיאלוג.

היבט הביטחון אינו חומק מעיניי. העולם כיום מאופיין כולו באי יציבות טריטוריאלית, אשר עד לפני מספר שנים היתה מנת חלקם של חלק מהאזורים בלבד. זהו מאבק נגד הברבריות, נגד מיעוט של אלימים קיצוניים לבין הרוב הגדול שמאמין בדיאלוג. אין לנו ספק באיזה צד אנחנו. לא נפסיק להילחם יחד איתכם ולהיות בצד הצודק, לצידכם ולצד ארה"ב והאו"ם, כולל רוסיה, ויחד עם מדינות ערב, כמו מצרים, שבראשן מדינאים דגולים שיכולים לקדם אותנו ליציבות ולשלום.

בפיגוע נגד הקונסוליה האיטלקית בקהיר, הטרוריסטים חשבו להפחיד אותנו, אך זה גרם לנו לעמוד עוד יותר לצד השלטון במצרים.

רק לפני שנה הייתם תחת מתקפה, והאוכלוסייה נאלצה לרוץ ולחפש מחסה. ההרס והמוות הותירו חותם עמוק. מעט קודם לכן, שלושה נערים ישראלים נחטפו ונרצחו באכזריות. הם גם הילדים שלנו: נפתלי, אייל וגלעד. הוריהם הם מופת לעולם כולו. לאחר מכן נרצח גם הנער החף מפשע מוחמד אבו ח'דיר. השלום שאנחנו מבקשים עבור ירושלים יהיה אפשרי רק כאשר יהיו שתי מדינות לשני עמים, והדבר יקרה רק אם יובטח ביטחונם המלא של כולם.

קיומה של מדינת ישראל איננו מחווה של הקהילה הבינלאומית לאחר השואה; מדינת ישראל קיימת למרות השואה ותמשיך להתקיים, בתמיכת ידידותיה באירופה ובעולם. אין לכם סתם זכות להתקיים, אלא חובה להתקיים, וחובה לחיות למען ילדיכם וגם למען ילדיי שלי. אתם נקודת משען בעולם ונעמוד לצדכם. בנוסף, איטליה תעשה הכל כדי לאפשר שהשטחים הפלסטיניים יצאו ממצוקתם. יש להשיב לאיתנה את פלסטין.

אני מבין את חששותיכם בנוגע להסכם עם איראן, אך אנחנו סבורים שההסכם הזה יכול להיות פשרה שתועיל להפחית את אי היציבות באזור. נבדוק יום יום את יישומו. אנחנו יכולים להתווכח ואולי לא להסכים על הפשרה בעניין איראן, אבל לעולם לא תוכל להיות פשרה בנוגע לעתידה של מדינת ישראל. הביטחון שלכם הוא הביטחון שלנו. ידידיי חברי הכנסת, אנחנו חולקים שורשים וערכים משותפים, ומשהו גדול עוד יותר: אותו גורל. שלום לירושלים הוא שלום לעולם כולו. גורלכם הוא גורלנו וביטחונכם הוא ביטחוננו. יחד נבנה עולם צודק יותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מוסלמי קנאי מוליך את אמריקה עם אירופה כמו כבשים מסוממים
כחלון | 23-07-2015 14:13
לשואה גרעינית אני מאמין שזה תוכנית אלוהית אובמבה עושה תוכניות אלוהים מתפוצץ מצחוק