עמותת שמאל משווה בין מסתננים מאפריקה למעפילים - סרוגים

עמותת שמאל משווה בין מסתננים מאפריקה למעפילים

עמותת "אנו פליטים" המסייעת למסתננים מאפריקה להשתחרר מהכלא, יצאה בקמפיין גרילה חדש, המשווה בין המסתננים לבין ניצולי מחנות ההשמדה שעלו לארץ במסגרת ההעפלה. מנכ"לית העמותה: "גם רבים מסבינו וסבתותינו נכנסו לישראל בדרך שהיום הייתה נקראת הסתננות - על ספינות המעפילים."

author-image
עמותת שמאל משווה בין מסתננים מאפריקה למעפילים
  פליט בתל אביב (פלאש90)

עמותה חדשה בשם "אנו פליטים", המסייעת משפטית למסתננים מאפריקה, כדי להשתחרר מבתי הכלא בישראל, יוצאת בקמפיין חדש, בסיסמא: "מסתננת תקרא לסבתא שלך".

העמותה שמתגאה בכך עד כה הצליחה העמותה להביא לשחרור כל מבקשי המקלט אותם ייצגה, השיקה את הקמפיין ביום שישי שעבר, במסגרת מצעד זכויות האדם בתל אביב. במצעד חולקו סטיקרים עם הכיתוב "מסתננת תקרא לסבתא שלך!" ו- "מבקשים מקלט – מקבלים כלא". בנוסף הודבקו פוסטרים על לוחות המודעות ברחבי תל-אביב, בהם מופיע הכיתוב "מסתנן תקרא לסבא שלך", על רקע תמונה של פליט שהגיע לישראל לבקש מקלט.

 

לדברי שירה פן, "ל עמותת "אנו פליטים", עם סיסמת הקמפיין מזדהים רבים – שגם הסבתות שלהם "הסתננו" לארץ ישראל על ספינות מעפילים כפליטים מאירופה לאחר השואה. "ההתייחסות לפליטים כמסתננים היא אמצעי דמגוגי וגזעני של הממסד על מנת להסית כנגדם. אין לכנות קבוצה שלמה של אנשים מוכי גורל שסך הכול ביקשו מקלט בישראל, רק על פי הדרך בה נכנסו לישראל. גם רבים מסבינו וסבתותינו נכנסו לישראל בדרך שהיום הייתה נקראת הסתננות – על ספינות המעפילים. רק לפני שלושה דורות היינו אנו עצמנו פליטים, וכבר שכחנו את הלקח?"

את עמותת "אנו פליטים" ייסדו פרופ' קנת מן, הסופר דוד גרוסמן, זהבה גלאון ועוד. העמותה נוסדה בשנת 2010 והצליחה לשחרר מהכלא עשרים מסתננים מאפריקה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
שאת הלקח ילמדו אלו שהשמידו אותנו
חמורבי השלישי | 12-12-2010 17:42
הגרמנים והאירופים בעלי בריתם. הלקח שלנו הוא "לשרוד בכל מחיר", לא לבטוח באף אחד אלא בעצמנו. זוהי רשעות צביעות ונבזות לטעון שהקורבן הוא זה שחל עליו איזשהו חוב מוסרי. ברוב חוצפתם התליינים האירופים הנכדים של אלו שרצחו את בני משפחותינו מטיפים לנו מוסר.
2
קמפיין מכוער שרק ימאיס את העומדים מאחוריו על כלל הציבור
חנה דרום ת-א | 12-12-2010 19:53
ביתר שאת.
3
עוד קבוצה סהרורית של שמאלנים קיצוניים המכרסמת את יסודות
דרור הנאור מרמת גן | 13-12-2010 17:00
קיומה של המדינה החולה שלנו.
4
כל הכבוד
אביב | 13-12-2010 20:01
5
כל הכבוד לרגש האנושי החם
אביב | 13-12-2010 20:13
עכשיו נראה אותם מסדרים להם ויזה עם גרין כארד לארה'ב איפה שיש גם נשיא כושי מהגר מאפריקה לדעתי זו התעללות ב"פליטים" המסכנים לתת להם כניסה לארץ שבה האזרחים עלולים להפגע מטרור ועוד גזענים רעים שכמונו ממש רוע לאפשר להם לגדל ילדים במקום שבו יש חינוך סמוי וגלוי לחיים יהודים הם עלולים עוד להתגייר חס ושלום ואז לסבול לדראון עולם ולדורות
6
זאת מגיפה שחורה שחייבים למגר לאלתר!!!
יוסף | 21-10-2013 17:14
7
צריך לומר לזבל הזה
חנה אייזנמן | 21-10-2013 18:12
צריך לומר לנאצים האלה, שאינם יכולים לתפוס את החבל בשני קצותיו, אם הם רוצים לאסוף כאן את פליטי כל העולם, אז, צריך להגדיל את המדינה שלהם, לכדי גדלה של ארה"ב. אם אינם יכולים לעשות את זה, הרי, עלינו לסלק אותם ואת כל בני טיפוחיהם מן הארץ הזו. למעשה, צריך להשמיד אותם, זבל כזה, אסור שיישאר על פני האדמה. אתם חייבים להבין, לחלאה הזו אין שום זיקה לעם היהודי, אלה מקבלים מליונים מן הנאציזם הבינלאומי לפעולותיהם. צריך להשמיד אותם.
8
הסרטן השמאלני הקיצוני והימין הסמרטוטי - יחסלו את המדינה
srur vbtur nrn, di | 21-10-2013 22:14
החולה שלנו
9
אם כל כך רע להם פה שיחזרו למקום שממנו יצאו
משתמש רגיל | 13-04-2020 18:45
המדינות האפריקאיות כושלות כי יש בהם אנשים כושלים, ואנחנו כמו מטומטמים מייבאים את זה לפה כדי שתהיה פה קטסטרופה שנאשים את החרדים בה חוץ מזה היהודים שהיגרו לפה היגרו לפה לא מתוך פליטות אלה כי זאת הייתה הארץ שלהם הארץ המובטחת!!! אבל האלה מאפריקה, מה הם קשורים קבינימט?