הישג לש"ס: חוק הכשרות עבר בועדת השרים לחקיקה - סרוגים

הישג לש"ס: חוק הכשרות עבר בועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני שעה קלה (ראשון) את העברת חוק הכשרות של ש"ס למליאה לקריאה טרומית. השרים איילת שקד וזאב אלקין נמנעו

author-image
הישג לש"ס: חוק הכשרות עבר בועדת השרים לחקיקה
  (הדס פרוש/פלאש90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני שעה קלה (ראשון)  את העברת חוק הכשרות של ש"ס למליאה לקריאה טרומית. השרים איילת שקד וזאב אלקין נמנעו.

ראוי לציין כי מדובר בסך הכל באישורו של החוק לקריאה טרומית בלבד. משמעות הדבר היא שהחוק צפוי לעלות שוב לוועדת שרים, כאשר גם אז הוא יוכל להיות מאושר רק בהסכמתו של שר האוצר, משה כחלון (כולנו), שחברת מפלגתו רחל עזריה מתנגדת בתוקף לחוק.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'סרוגים' כי חוק הכשרות צפוי להדחות וזאת בעקבות העדפתו של יו"ר מפלגת ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי, להמתין להחלטתו של בג"צ בעניין הכשרות האלטרנטיבית, ורק אז יחליט האם לקדם את החוק שהובטח לו בהסכמים הקואליציוניים עם הליכוד.

כזכור, הדיון בהצעת החוק הפרטית של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) נדחה כבר פעמיים בשלושת השבועות האחרונים, וזאת בעקבות התנגדותם של חברי הכנסת של 'כולנו', רועי פולקמן ורחל עזריה, הנאבקים לשמר את ארגון הכשרות האלטרנטיבית 'השגחה פרטית'.

נזכיר, כי חוק 'איסור הונאה בכשרות' נועד בכדי לאסור על בתי אוכל להציג את מרכולתם ככשרה, אלא אם ניתנה להם תעודת הכשר מטעם הרבנות הראשית.

בעקבות פירצה הקיימת בחוק יוזמי הכשרות האלטרנטיבית ואפילו ארגוני כשרות חרדיים, מנצלים את הפירצה ומספקים תעודות השגחה מבלי לכתוב עליהן את המלה "כשר". התיקון שהציעה ש"ס, על ידי חבר הכנסת יואב בן צור, סותם את הפרצה ואוסר להציג עסק ככשר, גם כשלא נעשה שימוש במלה המפורשת וגם כאשר ברור כי את התעודה לא הנפיקה הרבנות. האיסור על שימוש במלה "כשר", נכתב בתיקון של בן צור, היא "לרבות מצג או סימון המעיד כי נשמרים דיני כשרות, ובכלל זה מצג או סימון כאמור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד
אריאל | 20-07-2015 17:52
טוב שיש מפלגה שהדת בראש סדר העדיפויות שלה!! רק ש"ס..