נאמני תורה ועבודה: מברכים על הקמת ארגון הרבנים בנועם

נאמני תורה ועבודה: מברכים על הקמת ארגון הרבנים בנועם

מפתיע? דווקא תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת על הקמת ארגון הרבנים החדש בנועם: "ארגון הרבנים הוא צעד ראשון בהכרה שרב צריך להיות מקובל על הציבור, פונה לציבור ולא למערכת"

author-image
"מברכים על הקמת הארגון הרבני 'בנועם"

מפתיע, אבל דווקא תנועת נאמני תורה ועבודה מברכת על הקמת ארגון הרבנים החדש – בנועם עליו פורסם לראשונה בסרוגים אתמול.

ארגון הרבנים החדש לפי היוזמים היא הנגשת המערך הרבני ושירותי הדת "כל אזרח במדינה יוכל ברגע אחד להזמין פגישה עם רב מהאיזור שלו- שיפסוק עבורו הלכה, שיסייע לו בחתונה, שימול את בנו, שימצא עבורו חברותא ושיעור תורה באזור שלו, שיסייע לו בהליך גיורו. כל הרבנים – מוכרים מטעם הרה"ר ובתמיכתה." נאמר בהודעה שהוציא הארגון החדש.

בהודעת היסוד שללו היוזמים כי הם פועלים נגד צהר אך הדברים מדברים בעד עצמם: "בנעם, לא תפעל כנגד גופים אחרים, ולא תביע עמדות עקרוניות בנושאים ציבוריים. היא תהיה זרועה הארוכה והפעלתנית של הרבנות הראשית, למתן שירותים רבניים מאירי פנים, כפי ההלכה המרכזית ללא כל שינוי ועיקום. הארגון הזה יהיה נאמן להלכה המקובלת, ולא יחליש את הרה"ר אלא יבוא בשמה ויחזק אותה באופטימיות כלפי האזרחים."

רב צריך להיות מקובל על הציבור

בתגובה לפרסום מסר מנכ"ל התנועה שמואל שטח לסרוגים: "תופעת ארגוני הרבנים שהחלה בצהר נמשכה בבית הלל ובדרך אמונה ועכשיו ממשיכה בהקמת ארגון בנעם, מעידה על תופעה עמוקה שמתחוללת בציבור הישראלי.

מחד, עם ישראל רוצה יותר יהדות, יותר תורה והעמקה בזהות הרוחנית לאומית שלו מן המקורות. מאידך, ישנה הבנה עמוקה שדבר זה לא יוכל להגיע דרך מוסד הרבנות הראשית כפי הוא כיום. הרבנות הראשית אינה יושבת תחת הפונקציה של רב ואינה יכולה לשבת תחת פונקציה זו. גוף בירוקרטי מוכשר ככל שיהיה אינו אדם ומתן שירותים אינם קשר רוחני. למעשה, בהקמת ארגון רבנים מעידה הרבנות הראשית שהפונקציה המרכזית של ״עשה לך רב״ אינה יכולה להיות מסופקת על ידה. זהו צעד ראשון בהכרה של הרבנות לשינוי שעליה לעבור, מרבנות של מתן שירותים לרבנות של אנשים, שמחוברת לאנשים, שנעשית על ידי אנשים."

הרב אביע"ד סנדרס חבר הנהלת התנועה הוסיף "ארגון הרבנים הוא צעד ראשון בהכרה שרב צריך להיות מקובל על הציבור, פונה לציבור ולא למערכת. זהו צעד ראשון להכרה בכך שהציבור בוחר את רבניו. בהקמת ארגון רבנים מעידה הרבנות שהיא בצורתה הנוכחית אינה מספיקה ושעליה לעבור שינוי פנימי עמוק בכדי לשוב ולהיות רלוונטית. אנו בנאמני תורה ועבודה מברכים על כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
נראה לי שכדאי להדגיש
לרגע נבהלתי | 15-07-2015 16:50
לא ברור מהכתבה האם אביעד סנדרס הוא מהארגון החדש או מנאמני תורה ועבודה. לרגע חשבתי שהוא מהארגון החדש וכבר התייאשתי שוב מאותם רבנים בני 30 שכל היום כותבים פוסטים מתוך בית המדרש. ב"ה הארגון החדש סוף סוף בא למצוא אנשי תורה והלכה שיושבים ולומדים ולא כל היום מול אתרי המגזר 'מעשירים' אותנו בדעותיהם... טוב יעשה ארגון נעם שייקח לו רבנים שאכן יושבים ועוסקים בתורה ולא כמו 'הרב' סנדרס, שלמד שלוש שנים בישיבה והפך להיות גדול רבני בית הלל וצוהר.
2
מגיב 1- נראה לי הוצאת שם רע על הרב סנדרס
דורון | 15-07-2015 23:30
לא מכיר את הרב סנדרס אבל מחיפוש קצר באינטרנט ברור שהוא למד תורה יותר מ-3 שנים. חבל, בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם. אז אמנם הוא לא עובר את הדוסומטר שלך, אבל עדיין לא סיבה לא לאהוב אותו.
3
דורון יקר, יש שמרבים בשנאת חינם באיצטלא של תורה
נראה לי הוצאת שם רע על מגיב 1 | 16-07-2015 10:00
מכיר אישית את אביעד. למד שלוש שנים ותו לא. צודק מגיב 1 )כנראה מכיר אותו(. אם עשית חיפוש באינטרנט ראית איך אביעד יוצא נגד כל גדולי הרבנים. אין פה שום דוסומטר. אני אישית דוס בהרבה פחות מ אביעד. אבל מצחיק אותי שהוגי הדעות של הציונות הדתית אלו אנשים כמוהו שמנסים למצוא חן ושכל טוב בעיני אדם וזהו. רב צריך להיות אדם בעל שנים של לימוד תורה ויראת שמים. לכן אני לדוגמה לא רב. למרות שלמדתי עם אביעד את אותו מספר השנים שהוא למד...