קצה החוט: מוקדן 100 שוחח עם המחבל - סרוגים

קצה החוט: מוקדן 100 שוחח עם המחבל

ערנותו של שוטר במוקד 100 של מחוז ש"י שקיבל שיחת טלפון מהמחבל לאחר ביצוע הפיגוע היא שנתנה את קצה החוט לפענוח וללכידת חברי החולייה

author-image
קצה החוט: מוקדן 100 שוחח עם המחבל
  למצולם אין קשר לכתבה (מרים אלסטר/פלאש90)

אחרי שהותר לפרסום כי המחבל מחמד אבו שאהין (30) תושב קלנדיה שרצח את דני גונן הי"ד נלכד על ידי צה"ל והשב"כ מתברר כי ערנותו של שוטר במוקד 100 של המשטרה היא שנתנה את קצה החוט לפענוח הפיגוע.

כשבוע לאחר הפיגוע שאירע ביום שישי לפני כחודש, התקשר המחבל למוקד 100 של מחוז ש"י כדי לדווח שביצע את הפיגוע, בסוג של התרברבות ולקיחת אחריות.

שוטרי מוקד 100 של המשטרה רגילים לקבל שיחות כאלה, בדרך כלל מדובר במתחזים או במטרידים, אולם הפעם חשד המוקדן כי מדובר במשהו שהוא יותר מההטרדה. המוקדן העביר את הנושא לגורמי מודיעין במחוז ש"י ולידיעת השב"כ ובעקבות כך החקירה שהחלה תוך שימוש באמצעים שונים הביאה לתפיסת המחבל. במשטרה אומרים כי אלמלא ערנותו של תורן מוקד 100 במחוז ש"י הפענוח היה מסובך וקשה עוד יותר אם בכלל.

הרוצח מחמד אבו שאהין (30) תושב קלנדיה, פעיל תנזים-פת"ח היה בעברו פעיל כוח 17 שמקבל משכורת קבועה מהרשות הפלסטינית. בעבר נכלא בישראל למשך שנתיים. לאחר שהודה בתכנון פיגועי דקירה וירי. ביצע את הפיגוע הרצחני. לקראת ביצוע הפיגוע אסף מודיעין, והגיע למעיין מס' פעמים. כמו כן, במהלך שנת 2014 ביצע 6 פיגועי ירי נוספים , לרבות פיגוע ירי בא- ראם בו נפצע חייל.

יחד איתו נעצרו עוד ארבעה חברי חולייה חלקם אנשי פת"ח שנכלאו בישראל, אחד מהם שוחרר בעסקת שליט.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עונש מוות למחבלים בזבוז כסף השהייה בכלא
h | 15-07-2015 13:45