הסכם עם איראן: "לא נפרט מה ממשלת ישראל תעשה; יש לנו כלים ויכולות"

הסכם עם איראן: "לא נפרט מה ממשלת ישראל תעשה; יש לנו כלים ויכולות"

מכה לישראל: הסכם בין איראן לבין המעצמות נחתם הבוקר במסגרתו יוסרו הסנקציות מעל איראן ונציגי המעצמות יוכלו לפקח על אתרי הגרעין. חוטובלי: "כניעה של המערב לציר הרשע"

author-image
"לא נפרט מה ממשלת ישראל תעשה; יש לנו כלים ויכולות"
  (שאטרסטוק)

מכה לישראל.

לפני שעה קלה (שלישי) הודיעו דיפלומטיים איראניים כי הושג הסכם בין איראן למעצמות, במסגרתו יוסרו הסנקציות מעל איראן בתמורה לכך שנציגי המעצמות יוכלו לפקח על אתרי הגרעין שלה.

"כל העבודה הקשה השתלמה והגענו להסכם. אלוהים יברך את העם שלנו", אמר הדיפלומט האיראני לסוכנות הידיעות רויטרס. גורם איראני נוסף ודיפלומט מערבי אישרו כי הושג הסכם גרעין היסטורי.

בתגובה לדיווח על חתימת ההסכם אמרה סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, כי "זה הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות איראן. ההשלכות שלו בעתיד הנראה לעין יהיו חמורות מאוד. איראן תמשיך לפזר את גרורות הטרור שלה לכל עבר, תמשיך ללבות את המזרח התיכון, וחמור מכול – תעשה צעד ענק לכיוון היותה מדינת סף גרעינית. מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים הדיפלומטיים על מנת לנסות ולמנוע את האישרור של ההסכם".

שר התיירות, יריב לוין, התארח באולפן ynet, והגיב אף הוא לדיווח על ההסכם: "זה לא יהיה נבון להיכנס לפירוט פומבי של מה ממשלת ישראל תעשה, אבל יש לנו גם כלים וגם יכולות. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר בעניין הזה. זהו הסכם רע מאוד, שסולל מתווה שבעוד 10 שנים איראן תוכל להחזיק בארסנל גדול של פצצות גרעין באישור ובהסכמה של המעצמות. היא תוכל לשקם את הכלכלה שלה ולייצר עוד טרור".

"זהו הסכם מסוכן למדינת ישראל ולעולם החופשי כולו. הכסף שיזרום לאיראן יתדלק בראשונה את הטרור ברחובות ירושלים, וושינגטון ולונדון. אני קורא לידידנו ובני בריתנו בפרלמנטים הדמוקרטים בעולם – לדחות את ההסכם על הסף", כך הגיב השר דני דנון (הליכוד) בעקבות ההסכם בין מדינות המערב לבין איראן.

על פי הדיווח, במהלך היום יפרסמו הצדדים את סעיפי ההסכם שגובש בתום מרתון שיחות שנמשך יותר משבועיים בבית מלון מהמאה ה-19 בבירת אוסטריה. בלילה פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס פרטים מתוך הטיוטה הסופית של ההסכם, בהם גישה של הפקחים הבינלאומיים לאתרי הגרעין החשודים באיראן (כולל אלה הצבאיים), יישום הקלות בסנקציות במחצית הראשונה של 2016 (רק לאחר שיוסרו חששות המערב בנוגע לפעילות הגרעינית), וסיכום לפתור את הסוגיות הללו עד סוף השנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
המשיח בדרך
תמי | 14-07-2015 12:19