למה מקור ראשון הסתיר את פרשת הרב מהצפון? - סרוגים

למה מקור ראשון הסתיר את פרשת הרב מהצפון?

פרשת הרב מהצפון מסעירה את המגזר ואת הרשת אך בעיתון מקור ראשון אין איזכור או רמז לפרשה. הסתרה? טיוח? העורך הראשי חגי סגל: "אני לא חייב לכם דין וחשבון"

author-image
למה מקור ראשון הסתיר את פרשת הרב מהצפון?
  אילוסטרציה שאטרסטוק

פרשת הרב מהצפון שנחשפה ביום שלישי מסעירה את המגזר וגם מחוצה לו, אבל בעיתונות הדתית מעדיפים כנראה לשמור את הכביסה המלוכלכת עמוק בפנים.

כזכור, ביום שלישי התפוצצה הפרשה, עם הכרזתו של רבה של צפת הרב שמואל אליהו כי רב מפורסם וראש ישיבה בעיר חשוד במעשים מכוערים כלפי נשים שבאו אליו לייעוץ. למחרת ניסה אותו רב להימלט מהארץ ונעצר בנמל התעופה בן גוריון, לאחר ששתי נשים הגישו נגדו תלונה במשטרה. אתמול (ה') בצהריים הוארך מעצרו בחמישה ימים, והוטל צו איסור פרסום על שמו עד יום ראשון.

בסרוגים הבאנו בהרחבה את פרטי הפרשה המותרים לפרסום, כמו גם תמונות מתוך הישיבה בה הושלכו ספריו לפח, וכן מאמרים וטורי דעה המתייחסים לפרשה שהיכתה בהלם רבים מהמגזר.

אך בעוד הרשת עוסקת בפרשה, בעיתון מקור ראשון אין התייחסות כלל לפרשה. המוספים נסגרו ככל הנראה עוד לפני התפוצצות הפרשה, אך גם בעמודי החדשות בהם יש עדכונים מימים רביעי ואפילו חמישי אין איזכור ולו מרומז לפרשה. קוראים ברשת התפלאו על האיפול שהטילו במקור ראשון על הפרשה, וזאת לאור העובדה שבאתר האינטרנט של העיתון NRG הפרשה מסוקרת.

345

בעיתון 'בשבע' פרסמו ידיעה קצרה בעמודי החדשות על הארכת מעצרו של הרב המפורסם, בידיעה קצרה של כמאה מילים בעמוד 22 של העיתון:

בשבע

ההתייחסות של בשבע לפרשה (סריקה)

 

בשיחה עם העורך הראשי של מקור ראשון חגי סגל הוא סרב להגיב לשאלה מדוע אין אף איזכור לפרשה שמסעירה את הציבור הדתי בעיתון. "אני לא חייב לכם דין וחשבון".

עורך 'בשבע' עמנואל שילה, אמר ל'סרוגים' כי "הפרשה התפוצצה לאחר ירידת רוב חלקי העיתון לדפוס, הפרשה תקבל התייחסות יותר מורחבת בשבוע הבא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מה אתם מצפים מעיתון שעושה תחרות עם בשבע
קורא מקור ראשון לשעבר | 03-07-2015 13:32
בשבע - מעליב את הדגים הנעטפים ב"עיתון" ועכשיו גם מקור ראשון
2
נו ו........... אז מה?!
דן | 03-07-2015 13:34
יפה ענה חגי סגל.. אף אחד לא חייב לכם דין וחשבון!! טיוח?! הסתרה?! יותר כמו לא מתעסקים ברכילות זולה כרגע, בייחוד אחרי שכל העיתונים כבר דסקסו על זה. אז איך זה טיוח??
3
כ"כ דחוף לכם הלשון הרע והחילול השם??? כל כך??
איל | 03-07-2015 13:37
4
מי זה הרב גד כהן? בן כמה הוא? מה הידע שלו? מה הוא מבין?
איציק | 03-07-2015 15:16
איך יכול להיות שהוא כאחד שקיבל כזה יחס מועדף אצל אותו רב שאותו רב הביא אותו למה שהוא היום מסוגל לשבת בהרכב שדן את אותו רב קצת צניעות כבוד הרב גד כהן לפחות היית משכיל למנוע עצמך מלהחליט ולדון בענינו מי שמך? אתה רב העיר? אתה דיין? אתה מנוסה? צניעות רבותי צניעות זה מה שחסר כל כך היון
5
סרוגים- תפסיקו לחפש תועלת בכל דבר, אין גבול?!
| 03-07-2015 16:34
אז מה אם הם לא פרסמו, כמו שכתבתם באתר שלהם הם כן. לדעתי הם מחכים לשבוע הבא לסקר ללא מגבלות פרסום סיקור נרחב יותר במקוםלסקר זאת שבת אחרי שבת. אך זו רק השערה...
6
למה שיוציאו
| 03-07-2015 18:52
למה שיוציאו את כל הרפש החוצה? אוכלים את ה''לוקשין'' בשקט.....
7
ואהו, לא חייב לכם דו"ח, זו היתה תגובת חגי סגל?
סתם אני | 05-07-2015 7:37
אז ממש אבל ממש לא הצלחתי להכיר את האיש (על פי הכתבות והספרים שלו שיודעים להצליף היטב כשהוא רוצה). נדמה לי שהיה לו פעם פינה קטנה בשם ציטוטים, כדאי לו להכניס גם ציטוט זה (אם אכן נאמר כך).
8
לגלעד קליינר
זאב | 05-07-2015 15:36
אין לי מושג מאיפה אתה שואב את ים שנאת-ישראל שלך. ד' יצילנו.
9
תלמדו ממקור ראשון
אריאל | 09-07-2015 23:06
כל הכבוד למקור ראשון . סרוגים תלמדו מהם. מה זה נותן כל ההתעסקות בסיפור הזה. אנשי התקשורת דתיים צריכים להראות דוגמה לאחרים , ולהיות סבלניים יותר ולא לרוץ אחרי הסקופים לפני שהדברים מתבררים .