19 קליעים נורו אל האמבולנס; 5 פגעו בו - סרוגים

19 קליעים נורו אל האמבולנס; 5 פגעו בו

פיגוע הירי אתמול בבית אל: 19 קליעים נורו אתמול על ידי ערבים אל האמבולנס שאינו ממוגן. 5 פגעו בו. באורח נס לא נפגע איש.

author-image
19 קליעים נורו אל האמבולנס; 5 פגעו בו
  בנס לא נפגע איש. פיגוע הירי בבית אל (הלל מאיר, תצפית)

גורם ביטחוני מסר הבוקר (א') לסוכנות הידיעות תצפית, כי צה"ל ושב"כ מתייחסים בחומרה רבה לפיגוע הירי שבוצע הלילה לעבר אמבולנס מד"א סמוך ליישוב בית אל. הגורם הביטחוני הוסיף, כי מערכת הביטחון תהפוך כל אבן בחיפוש אחר המחבלים שביצעו הלילה את הירי, ואחר המחבל שביצע את פיגוע הירי סמוך לדולב בו נרצח דני גונן הי"ד לפני כשבוע. בהתייחסו לרצח גונן אמר הגורם הביטחוני כי עיקר החקירה מתרכז כרגע במישור המודיעיני בניסיון להשיג קצה חוט אחר המחבלים.

במהלך הלילה נערכו סריקות בכפרים הסובבים את היישובים בית אל ועופרה ובעיקר בכפר ביתין לשם נמלט המחבל לאחר ביצוע הירי, אך לא דווח על עצורים או ממצאים כלשהם הקשורים לפיגוע.

הלילה (מוצ"ש) סמוך לשעה 23:00 דיווח פאראמדיק מד"א שנהג באמבולנס של מד"א סמוך לישוב בית אל בבנימין; על יריות שנורו לעברו מן המארב בעת שחלף בצומת בית אל בסמוך לציר שנפתח לאחרונה עבור הפלסטינים ומוביל לכפר ביתין. כמה מהיריות פגעו באמבולנס ורק בדרך נס לא גרמו לפגיעה באיש.

סיכום פיגוע הירי בבית אל

(צילום: הלל מאיר, תצפית)

מפרטים ראשוניים של חקירת הפיגוע עולה כי על ציר ביתין ישנה חסימה עליונה הקרובה לכפר בעקבות ארועים ביטחוניים שהיו בכביש מיד לאחר פתיחתו. המחבל עקף את החסימה עם רכב, הגיע צמוד לצומת המתחבר אל הכביש ליישוב בית אל עם הרכב, ביצע את הירי ונמלט מהמקום.

כוחות הביטחון שהגיעו לזירת הארוע אספו 19 תרמילים בקוטר 9 מ"מ, ונספרו 5 פגיעות באמבולנס, שאינו ממוגן.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, מסר לסוכנות תצפית בעקבות הפיגוע: "הכביש לביתין היה סגור מעל 12 שנים בשל בעיות בטחוניות. כאשר הוחלט לאחרונה לפתוח את הכביש מחדש התרעתי בפני אלוף הפיקוד, שר הביטחון, שר התחבורה והאלוף מרדכי – מתאם הפעולות בשטחים, על הסכנה הבטחונית והתעבורתית במקום. אלוף הפיקוד החליט בכל זאת לפתוח את הציר, אך כבר ביום הראשון היה אירוע בטחוני בעקבותיו נסגר הכביש. הערב הגיעו המפגעים דרך הציר הקיים ונמלטו, לאחר שירו באמבולנס, שבדרך נס לא נפגע בו איש".

ירי אמבולס הלל מאיר5

19 קליעים לעבר האמבולנס (הלל מאיר, תצפית)

 

עוד הוסיף אלון בדבריו לסוכנות תצפית: "הכתובת הייתה על הקיר ואנו דורשים ממערכת הביטחון לא לפתוח את הכביש, ולסגור גם את צידו השני כך שמפגעים לא יוכלו להגיע לקרבת בית אל ולברוח". אלון הדגיש בדבריו לסוכנות תצפית את זה שהפיגוע בוצע על אמבולנס המשרת את כלל האוכלוסייה כולל הפלסטינים באזור. "זה לא שפיגוע על רכב ישראלי הוא דבר שמתקבל, אך ביצוע הפיגוע לעבר רכב ההצלה, מדגיש את הרשע והחייתיות של המחבלים".

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין מסר בעקבות הירי לעבר האמבולנס: "במד"א, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל רואים בחומרה את האירוע המהווה חציית קו אדום של ניסיון לפגוע במתכוון ברכב המיועד לטיפול ולפינוי פצועים וחולים. אנו בטוחים שכוחות הביטחון שפועלים מסביב לשעון ימצו את הדין עם האחראים לתקרית הקשה ומקווים שגם בצד השני יפעלו בנחישות ובקשיחות על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד".

 

צילום זירת הפיגוע בבית אל:
הלל מאיר – סוכנות תצפית

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו