מדרשת הלל בתפוח - הגרסה הנשית למכינה בעלי

מדרשת הלל בתפוח - הגרסה הנשית למכינה בעלי

המכינה בעלי מקימה שלוחה חדשה - מדרשת הלל בישוב תפוח שתהיה המדרשה הראשונה להכנה לשירות הלאומי. הרב אלי סדן "ההתמודדויות שיש בפני הנוער היום מחייבות בניית אישיות וזהות יהודית וראיית החיים כשליחות לקראת היציאה לחיים"

author-image
מדרשת הלל: הגרסה הנשית למכינה בעלי
  חתומים על הקמת המדרשה (דוברות מועצה אזורית שומרון)

בשנת הלימודים הקרובה תפתח ביישוב תפוח שבשומרון מדרשה לבנות לפני שירות לאומי בראשותו של הרב אלי סדן יו"ר מוסדות בני דוד. מדובר במדרשה ראשונה מסוגה אשר מתמקדת אך ורק בהכנה לשירות הלאומי.

אתמול (א') נחתם חוזה על ידי ראש מוסדות "בני דוד" הרב אלי סדן, רב הישוב כפר תפוח הרב שמואל רוזנצויג וראש המועצה האזורית שומרון בפועל יוסי דגן על הקמת המדרשה במתחם רחב וייחודי המורכב ממכולות שם ילמדו כ-50 תלמידות כבר בחודש אלול הקרוב.

במעמד חתימת החוזה נכחו גם מנכ"ל מועצת שומרון שלומי וריימשטיין, מנכ"ל מוסדות בני דוד ליאור שטול וחברי מזכירות כפר תפוח.

ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן : "מדובר במהלך אסטרטגי אשר ישפיע על כל האזור. היישוב תפוח נמצא בצומת הדרכים המחבר בין השומרון, בנימין בקעת הירדן ואזור המרכז. הנופים המרהיבים, המיקום הגיאוגרפי ובעיקר האוכלוסייה האיכותית של תפוח הופכים את היישוב למקום אידיאלי לקידום פרויקט מסוג זה".

עוד הוסיף דגן: "אנחנו מאמינים בישוב כפר תפוח ובקהילה המצוינת שלו ועל כן בטוחים כי המדרשה תוסיף לישוב והיישוב יוסיף לתלמידות".

בראש מדרשת הלל יעמוד הרב אליעזר קשתיאל יחד עם הרבנית גאולה ניסים. מטרת המדרשה היא לבנות את עולמן הפנימי – רוחני של הבנות כשהדגש הוא בבניין אמונה רחב ומעמיק הנותן לבת יכולת רוחנית ונפשית להתמודד עם מורכבות אתגרי תקופתנו ומתוך כך לקיחת אחריות ושליחות לאומית בכל מרחבי החיים.

הרב אלי סדן הדגיש כי ההתמודדויות שיש בפני הנוער היום מחייבות בניית אישיות וזהות יהודית וראיית החיים כשליחות לקראת היציאה לחיים ועל כן יש צורך במסגרות כמו המכינה הקדם צבאית בעלי או מדרשת הלל בתפוח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אוי ואבוי, עידוד רווקות
| 15-06-2015 11:02
שנת מדרשה לפני השירות הלאומי, שנת מדרשה אחרי השירות הלאומי, לימודים לתואר... והקמת משפחה מה יהא עליה?
2
היכן הצניעות ? .גברים מלמדים נשים?
שי | 15-06-2015 11:07
3
מרן הגרי"ל שליט"א מתנגד לזה
| 15-06-2015 12:47
גם אני שמעתי שהשבוע חס ושלום מסוגל למחלוקת גם שמעתי שהרב שניידר החבורתא של מרן הגרי"ל שליט"א סיפר, כי “בפתיחת השבוע, כבר נראה רבינו הגרי”ל שליט”א מודאג, היות והשבוע זה פרשת “קורח”, ואמר “סאיז נישט פריילאך…” זה לא שמח… וכך יודעים כל הנכנסים לרבינו, כבר הרבה שנים, כי בימים אלו חושש רבינו מאד, עפ”י המבואר בספר תולעת יעקב, שיש השפעה לפרשת השבוע, לימי השבוע, ואומר שהניסיון הראה שהרבה חיכוכים… נתעצמו בימים אלו, והלוואי ונזכה שיעבור השבוע בשלום ושלווה בתוך בני ישראל”. בעלון ‘פרי חיים’ שמופץ באינטרנט מדי שבוע כתב הרב שניידר, כי במהלך מבחן לילדי ת”ת מחיפה במעונו של הגראי”ל שליט”א, נשא דברים בגנות הכנסת לימודים זרים לתוככי הישיבות הקדושות: “והוסיף שצריך ללכת לישיבה שלומדים רק “תורה”, ובמקום שלומדים דברים אחרים, לא יכול להיות שידע ש”ס, הלוואי שיידע את הדף הראשון שלא ישכח, שלא ישכח את הדף שלמד היום”. ועוד אמר שהגראי”ל שליט”א שהוא מתנגד לגמרי לפסק של גדולי מועצת התורה של החסידים לגבי מה שחיללו שם שמים ויצאו נגד הפסק הידוע של פוסק הדור רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל שעמד בזמנו כחומה בצורה ,וקרא לקיים כנסים מיוחדים שבהם ייקרא הציבור החרידי לחזק את ידיהם של מנהלי הסמינרים ,לבל ייכנעו לשלל לחצים ופיתויים, שתכליתם להחדיר השתלמויות אלה. והביע דעתו נגד רעיון שעלה לפיו יבוצעו השתלמויות לתואר שני אקוויוולנטי (השווה לדרגת אם.איי. אקדמית) והורה רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל שאין להסכים בשום פנים ואופן לפירצה זו של שמד בפועל” ואעפ”כ המועצת של החסידים התירו השבוע לנשים חרדיות ללמוד לימודים אקדמיים, בסמינרים של בית יעקוב, לשם קבלת תואר שני (M.A) נגד פסק של פוסק הדור רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל, הגראי”ל שליט”א הוסיף: “ממילא צריך לדעת לשאוף ללמוד תורה במקום שלומדים רק תורה! ולא במקום ששולחים התלמידים להתייצב בלשכת הגיוס, ולא ללמוד דברים אחרים חוץ מתורה בגלל שזה לא טוב לנשמה! מרן הוסיף שאסור ללמוד צרפתית, ואין שום מצוה ללמוד צרפתית, ואין שום מצוה ללמוד אנגלית וכו’. כל אחד צריך להיות תלמיד חכם, לדעת את כל התורה כולה, וכל יום חייבים ללמוד חומש, גמרא, הלכה למעשה, גם חייבים ללמוד-מוסר כל יום, ולידע כל התורה, זה מה שצריך לדעת כל בן תורה. יה”ר שהקב”ה יעזור שכל אחד מכם ישתדל בזה, ויזכה לזה” באמת ובדביקות בשם יתברך, והלואי ונזכה שיעבור השבוע בשלום ושלווה בתוך בני ישראל..
4
בזבוז זמן!! למה צריך?!
יוגב | 15-06-2015 21:24
שישלבו מדרשה יחד עם לימודי התואר, למה אתם מאחרים את הקמת המשפחה?
5
כך יוצאים לתרבות רעה
| 16-06-2015 18:49
קודם חתונה ומישפחה. אחר כך כל השאר
6
למה שירות לאומי?
| 16-06-2015 19:18
ישרתו את העם יותר טוב עי ידי תמיכה בבעל
7
שירות לאומי=שירות צבאי=איסור תורה!
יניב | 16-06-2015 20:33
אישה צריכה להיות או ברשות בעלה או ברשות אביה ובוודאי לא במקום במעורב. אבל אם אתם נאורים בבקשה, תגרמו לעוד נשים שבמקום כיסוי ראש ישמיו סרט, שבמקום חצאית ארוכה ישימו קצרה וכך הלאה.
8
מיכללה לנשים?
| 18-06-2015 20:10
עוד מעט גם ירצו לתת להם לבחור לכנסת
9
מדרשות לבנות חשובות ויקרות מאוד
אישה | 18-06-2015 23:12
"שמע בני מוסר...ואל תיטוש תורת אמך". התורה מלמדת אותנו שמוסר חיצוני- לומדים מאבא אך את עצם התורה- את זה מקבלים מאמא ולכן גם נקבע שהשתייכותה דתית של הילד נקבעת לפי האמא-היא זו שמעבירה לו את סגולת ישראל(או לחלופין את היותו גוי).וזה כנראה כיון שהקשר של הילד עם אמו הוא הרבה יותר עמוק ושורשי ומהותי בנפש, יותר מאשר עם אביו. ולכן הכלל קובע- ככל שהרמה הרוחנית של האמא תהיה גבוהה יותר- כך הילד יוכל להתפתח רוחנית יותר ותמיד כשהתגלה ת"ח גדול בעמ"י- הלכו לברר מי הייתה אמא שלו. (קמחית, ר' שמעון בר יוחאי? אשרי יולדתך! ) יוצא מזה שהרמה הרוחנית של עמ"י נקבעת ע"י הנשים דווקא ולכן ככל שהן תהיינה ברמה רוחנית גבוהה יותר ועם יראת שמיים טהורה יותר- כך עמ"י יפרח רוחנית יותר. כל הקמת מדרשה תורנית לבנות(ששם הבנות ילמדו ויתקדמו רוחנית) היא מעשה ענק ונשגב למען הדורות הבאים של עמ"י!
10
יניב מתגובה 7 אתה כותב כ"כ הרבה שטויות
יהודית | 18-06-2015 23:38
אפשר בבקשה את המקור ההלכתי לדבריך? פשוט אין מקור כזה! ולגבי החצאית והסרט- מה הקשר? הרי יש גם חרדיות שלא עשו שירות לאומי שהולכות עם פאות עד המותניים וחצאית קצרצרה ולא השירות הלאומי שהן לא עשו גרם להן לזה....
11
ימים פתוחים ושאלות על המדרשה.
מיכל פינטו | 14-11-2017 22:02
שלום, אני מעוניינת במדרשה לפני שירות לאומי(אני לא 100% בטוחה שאני עושה שירות לאומי אבל זה הכיוון) ואני מחפשת מדרשה הכוללת ספורט ואווילים והתנדבויות וכמובן לימוד. אשמח לשמוע על המדרשה וולבוא ליום פתוח. תודה וערב טוב!