האיש היחיד שיכול לגרום לפיטוריו של חזן מהכנסת - סרוגים

האיש היחיד שיכול לגרום לפיטוריו של חזן מהכנסת

החוק בישראל קובע כי האפשרות היחידה להדיח חבר כנסת מכהן היא רק אם הורשע בעבירה שיש עימה קלון. מכיוון שהמצב הנוכחי אינו כזה היחיד שיכול להדיח את אורן חזן מחברותו בכנסת, הוא אורן חזן בעצמו.

האיש היחיד שיכול לגרום לפיטוריו של חזן מהכנסת
  (מרים אלסטר/פלאש90)

סערת אורן חזן העלתה שוב את שאלת הרף המוסרי בו צריכים לעמוד חברי הכנסת בכדי להיות ראויים לכהן כנבחרי ציבור.

אמנם הפרטים שפורסמו על סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת אורן חזן, בכתבתו של עמית סגל בערוץ 2, הוכחשו על ידי חזן עצמו שאף איים בתביעה כנגד הערוץ וכנגד סגל עצמו, אך השאלה היא האם יש בהם עבירה על החוק או חוסר מוסריות גרידא.

עוד בטרם התבררו הדברים חברי כנסת רבים כבר קראו ליו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, להדיח את חזן מלכהן כסגנו.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שיגרה מכתב לאדלשטיין וכתבה כי "לא ייתכן שאדם שעל פי הפרסומים סירסר נשים לזנות ותיווך לכאורה בינן לבין לקוחות יכהן בתפקיד ייצוגי של סגן יו"ר הכנסת. פניו של חזן הן פניו של הישראלי המכוער ואין זה ראוי שיהוו את הפנים של בית המחוקקים".

ח"כ נוסף ממרצ, עיסאווי פריג' אף הגדיל עשות וביקש להסיר את חסינותו של חזן בכדי להעמידו לדין והביע תקווה "שמפלגת 'הליכוד' תפעל במקביל כדי להדיח משורותיה את חזן ולחייבו להתפטר מתפקידו כחבר כנסת".

אלא שאיש לא יכול להדיח את חזן מחברותו בכנסת. גורמים משפטיים בכנסת הסבירו כי אין לכנסת סמכות להדיח חבר כנסת מכהן, אלא רק במקרה שהורשע בעבירה שיש עימה קלון בפסק דין סופי, ומקרה אורן חזן אינו כזה כלל וכלל.

אז אמנם הגורמים הרלוונטיים יכולים להשעות אותו מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת ברוב של 61 חכי"ם, והליכוד יכול אף להדיחו מלכהן כחבר בוועדות אליהן מונה. אך להדיחו מלכהן כחבר כנסת יכול רק אדם אחד: אורן חזן בעצמו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם עבירה פלילית
מוטי | 10-06-2015 16:11