הרב וייס: למה בנט ובן דהן שותקים בנושא כריך החזיר? - סרוגים

הרב וייס: למה בנט ובן דהן שותקים בנושא כריך החזיר?

הרבצ"ר לשעבר הרב ישראל וייס תוקף בראיון לרדיו גלי ישראל את בנט ובן דהן על שתיקתם וחוסר התערבותם בפרשת כריך החזיר בצה"ל. "תפסיקו לשתוק. תזעקו את זעקת העם היהודי"

הרב וייס: למה בנט ובן דהן שותקים בנושא כריך החזיר?
  למה הם שותקים? בנט ובן דהן (פלאש90)

הרב הצבאי הראשי לשעבר תא"ל במיל' הרב ישראל וייס, קרא בראיון עם שרה ב"ק בגלי ישראל למנהיגי הציבור הדתי לאומי להתנגד בתוקף להחלטת הצבא בביטול העונש בפרשת 'סנדוויץ החזיר' וכן לא חוסך ביקורת מהשר נפתלי בנט וסגן שר הביטחון אלי בן דהן.

"אני קורא בקריאה נרגשת לכל מי שקדושת הצבא זורמת בעורקיו, שיקום, שיצעק, שיעלה על במת הכנסת, שיאמר 'רבותיי, לא במחנה היהודי יימצא חזיר'", פתח הרב וייס את דבריו והוסיף "אני מרגיש שאני בודד במערכה הזאת. אני הופך להיות ה'לא נורמלי' היחיד שנלחם לטובת קדושי ישראל.

אמרתי אתמול שרבים מן העם הזה בהיסטוריה הקרובה והרחוקה היו מוכנים להקריב את חייהם על מנת לא לאכול חזיר ואנחנו נותנים לגיטימציה, 'הכל בסדר'. אם הצבא מתבייש בזה אז מחר בבוקר יכנס החזיר לא 'אחד-על-אחד' אלא באלפים אל הצבא ואף אחד לא יוכל לאמר מילה, אף מפקד לא יוכל לשפוט את חייליו וגם לא ירצה, למה לו לשפוט אם מחר בבוקר מבטלים את הקביעה שהוא קובע".

האזינו לרב ישראל וייס (באדיבות רדיו גלי ישראל)

כשנשאל וייס מה היה רוצה להגיד למנהיגי הציבור הדתי לאומי, בניהם השר נפתלי בנט והרב אלי בן דהן שהוא כאמור סגן שר הביטחון, ענה "הדממה שלכם מדממת", והוסיף "עשו עם זה מה שאתם מבינים, אבל ליבי שותת. אני לא צריך להיות המנהיג של העם כולו, זהו תפקידכם ולא משנה באיזה מקום אתם נמצאים עכשיו, אם אתם בצבא או לא. הצבא הוא של כולנו. תפסיקו לשתוק. תזעקו את זעקת העם היהודי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
בתור חוזר בתשובה
freebird | 03-06-2015 14:17
הרב וייס לא צודק. אם הבחור לא אכל בכלי המטבח הצבאי, מותר לו לאכל גם חזיר. המאבק בנושא הזה הוא חינוכי ולא משמעתי. מה הצע הבא, לבדוק מי בשמירה גולש לאתרים אסורים? אין לזה סוף. זכותו לאכל כמו הזכות של דתי לא שלמעו שירת נשים.
2
איני מבין
חרדי | 03-06-2015 14:50
מישהוא בכלל בדק אם מדובר בחייל יהודי, או שהחלטתם שגם ללא יהודים תכתיבו את כללי הכשרות שלנו?
3
צודק. גם את מי שמדבר לשון הרע בצבע צריך להכניס לכלא
כי זה יותר חמור מאכילת חזיר. וגם את מי שלא קורא ק"ש | 03-06-2015 15:01
ואת מי שמתגלח בתער (אגב מחלקים תערים בבקו"ם...) ואת מי שלא מברך לפני האוכל (שגוזל את המקום) ואת מי שמעשן בשבת ואת מי שלא חובש כיפה (כי ככה כתוב בשו"ע) ואת מי שלא שומר נגיעה (איסור דאורייתא)... את כולם צריך להכניס לכלא!!!! אבותינו מסרו את הנפש על הדברים האלה!!!
4
נראה שהרב וויס צודק מכיוון שמדובר בגוף ציבורי וישנו
סטטוס קוו שהופר, לא לכפות חילוניות גם כן. | 03-06-2015 15:34
5
הבנתי שהצבא שומר כשרות ברוך השם.
יפה יוסף | 03-06-2015 16:14
עובדה שרצו להעניש בחומרה את החייל. אולי צריך ללמד את החיילים שאסור לאכול טרף כמו מלמדים אותם להחזיק נשק .אחרי לימוד כזה אפשר להעניש בחומרה וגם כנראה שלא יהיה מצוי.
6
הציונות הדתית ממשיכה במידרון.כבר לא מבינים מה רע בחזיר
ר | 03-06-2015 22:13
בצבא. מי שלא לומד פנימיות , ויראת השם , ורודף אחרי החילונים , כבר לא מצליח לדרוש לא להכניס חזיר לצה"ל . צריך להחליט אם זה צבא יהודי או צבא מתיוון .