נתניהו מינה את מקורבו הסרוג דורי גולד למנכ"ל משרד החוץ

נתניהו מינה את מקורבו הסרוג דורי גולד למנכ"ל משרד החוץ

ראש הממשלה ושר החוץ בפועל, בנימין נתניהו מראה כי בקדנציה הנוכחית הוא מגיע כדי למשול. בצהריים הודיע על מינוי מקורבו ד"ר דורי גולד למנכ"ל משרד החוץ

נתניהו מינה את מקורבו הסרוג למנכ"ל משרד החוץ
  מנכ"ל חדש. (משה שי/פלאש90)

הקדנציה הרביעית של נתניהו נפתחה בשבוע שעבר, ונראה שהפעם הוא בא לעבוד.

בצהריים נפגש ראש הממשלה המשמש גם כשר החוץ בפועל עם מנכ"ל משרד החוץ ניסים בן שיטרית, הודה לו על שירותו בראשות המשרד והודיע לו על הפסקת עבודתו. נתניהו מתכוון להביא לאישור הממשלה את מינויו של ד"ר דורי גולד לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ.

גולד, לשעבר שגריר ישראל באו"ם, הוא יועצו המדיני של ראש הממשלה, ואחד מאנשי הכוורת הסרוגה המקיפה את נתניהו. על יועציו הסרוגים של נתניהו דיווחנו כבר בעבר. מינוי מנכ"ל ממשלתי הוא משרת אימון, וברוב משרדי הממשלה מתחלפים המנכ"לים עם כניסתו של השר החדש. בשבוע שעבר פיטר נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת,  וכעת מגיע תורו של משרד החוץ.

מינוי של גולד מאותת כי נתניהו מבקש לשנות את משרד החוץ לכזה שיתאים את עמדותיו, אך מעבר לכך מלמד כי נתניהו אינו שומר עוד את תפקיד שר החוץ לשותפים עתידיים בקואליציה – ליברמן או הרצוג. מי שיכולה להרגיש אכזבה מהמהלך היא סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי שקיבלה הבטחה כי היא תהיה בעלת הבית במשרד, וכבר בשבוע הראשון ממנים לה מנכ"ל מעל הראש.

מוקדם יותר היום דיווחנו על חזרתו הצפויה של השר גלעד ארדן לממשלה, בתפקיד השר לבטחון פנים, ומי שישלם את המחיר הוא בני בגין שכהונתו כשר ללא תיק תופסק אחרי שבועיים בלבד בתפקיד. זוהי הכהונה השנייה באורכה של שר בממשלה, אחרי שבממשלת שרון, מונה ויקטור בריילובסקי (שינוי) לשר המדע, ופוטר חמישה ימים לאחר מכן, בגלל הצבעתו נגד תקציב המדינה.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מסרה: "שוחחתי לפני שעה קלה עם דורי גולד ובירכתי אותו על כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. דורי גולד הוא אדם עתיר ניסיון בזירה הבינלאומית ולעת הזאת עם ריבוי האתגרים שעומדים לפתחה של מדינת ישראל הוא יוכל לתרום מניסיונו למען קידום ושיפור יחסי החוץ של מדינת ישראל. אני מברכת את המנכ"ל היוצא ניסים בן שיטרית בברכת הצלחה, אני מודה לו על שירות משמעותי וארוך שנים במשרד החוץ."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מינוי ראוי
סימה | 26-05-2015 14:02