הרב בעדני: "גם בנט דתי וזה גם כן טוב"

הרב בעדני: "גם בנט דתי וזה גם כן טוב"

ש"ס חזרה לממשלה ובמועצת החכמים הזמירות נשמעות אחרת. הרב שמעון בעדני, חבר המועצת שבעבר תקף את הציונות הדתית ואת ראשיה, מבהיר כי הוא סומך על נפתלי בנט כשר החינוך

הרב בעדני: "גם בנט דתי וזה גם כן טוב"
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

האם במפלגת ש"ס כבר לא חושבים כי הבית היהודי הוא 'בית של גויים'?

הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, שראשיה תקפו לא מעט פעמים את הציונות הדתית ואת הרבנים העומדים בראשה, התייחס הערב (חמישי) למשא ומתן הקואליציוני ולשותפות הקואליציונית עם הבית היהודי.

בריאיון לרדיו החרדי 'קול ברמה' אמר הרב בעדני כי ש"ס הוציאה את המקסימים במשא ומתן הקואליציוני.

"אני לא בא למדוד מידות של סיעתא דשמיא, כפי שאני שומע הייתה פה הצלחה גדולה. ב"ה הם השיגו את המקסימום שיכלו להשיג במשא ומתן הקואליציוני, אנחנו לא במצב שאפשר להשיג הכל רק לעולם התורה", אמר הרב בעדני.
הרב בעדני התייחס גם למחלוקות בין הציבור החרדי לחברה הישראלית ואמר כי הוא מקווה שהכל ייפתר: "אני מאמין כמה שהתורה תגדל ותגבר יהיה סיעתא דשמיא. אני מאמין שכל הדברים שקרו ניסו לשבור אותנו.. עברנו את זה.. ה' יעזור שבזכות התורה יפתרו כל הבעיות".

הרב בעדני התייחס גם למועצת חכמי התורה ולהרכבה: "השליחים שלנו שומעים לדעת תורה, ועושים מה שאומרים להם. יש עכשיו את ידידי הגדול הכהן הגדול ששמחנו שיהיה נשיא ואנחנו בקשר איתו. וזה מה שחשוב לנו דעת תורה ואז באה ההצלחה. כל הנחלים הולכים לים. כל מה שאתה יכול לעלות על הדעת הוא כדי לחזק את התורה הקדושה.. השליחים שם כולם בני תורה ומשתדלים בשביל התורה".

בסוף הריאיון התייחס הרב בעדני לכך שבסופו של דבר ש"ס לא הצליחה לקבל סגן שר גם במשרד החינוך בנוסף לסגן מטעם 'יהדות התורה', חבר הכנסת מאיר פרוש.

הרב בעדני התייחס גם לשר החינוך החדש נפתלי בנט: "יש במשרד החינוך נציג יהודי חרדי. אנחנו רוצים שגם משלנו יהיה ה' יעזור. וגם אני חושב שגם בנט דתי וזה גם כן טוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
נכון.. בטח שזה טוב זה טוב מאוד! כן ירבו.
| 21-05-2015 21:38
2
הרב בעדני מאז ומעולם היה יותר מקרב ומתון
| 21-05-2015 21:40
האמירות שבאות מצדו לא מלמדות דבר על שינוי מגמה מצד חכם שלום כהן והגרד יוסף
3
בנט האח
| 21-05-2015 21:45
בנט מצויין בשביל כולם! חשוב שישאר בממשלה הוא אחלה אדם בכללי הוא אח ! ;)
4
בנט דתי וזה מסוכן
| 22-05-2015 0:43
הוא ליברל יותר מידי וזה ישפיע על החינוך!!!!!!
5
בס”ד
| 22-05-2015 11:36
בס”ד סיפר של החפץ חיים זי”ע על כח התפלה: בארץ גליציה היה מנהג בקרב יהודי המקום, שהיו מתאספים מדי שבת קודש לפני תפלת ערבית של מוצאי שבת, לאמירת תהלים בבית הכנסת, והנה באחד השבתות, נכנס יהודי אחד לבית הכנסת, ורואה כיצד עומד יהודי אחר בבית הכנסת באחת הפינות, ואומר תהלים בדביקות, מתוך קירות לבו באופן כה מרגש עד שממש הדביק גם אותו בהתלהבותו, ועל אתר החל אף הוא לומר תהלים ברגש ובלהב, ושניהם בכו ונאו לבם ופיהם להשי”ת, בתהלות דוד בן ישי. מבלי שהאחד ידע מדוע ועל מה בוכה רעהו, לאחר סיום תפילת ערבית, פנה הלה אל היהודי ושאלו , מה כואב לך, ועל מה התפללת, ענה לו האיש יש לי בת שהגיעה לפרקה, ואין בידי כסף להוצאות נישואיה, והיא יושבת בביתי, ואין בידי להושיעה, וגם אם כל השבוע איני רואה הצרה, כי אינני נמצא בבית, אבל בשבת קודש, כשאני שב לביתי, ונמצא כל השבת עם בני משפחתי, רואה אני את צרת הבת מול עיני, ואיני יודע מה לעשות, יותר מאשר לומר פרקי תהלים, ולהתחנן אל הבורא שיושיעני. כששמע השואל את דבריו, אמר לו שמעני אדוני, גם אני יש לי בן מוכשר וירא שמים, ואין בידי פרוטה לפורטה, בשביל הוצאות החתונה, הבה איפה נשתדך בינינו, ואכן כך הוי, צאצאיהם נישאו, ונולדו להם, ארבעה בנים גדולי ישראל, ה”ה רבי יהודה הכהן זצ”ל בעל ה”קונטרס הספקות”, רבי חיים הכהן זצ”ל, רבי אריה לייב הכהן הלר זצ”ל בעל ה”קצות החושן” ו”האבני מילואים” ו”שב שמעתתא”, ואח נוסף רבי מרדכי זצ”ל ששימש ברבנות בעיר חודרוב. למעשה לכולנו יש כח התפלה החזקה הנ”ל. צלותהון בכן מקבל והניא בעותא: זאת אומרת שלכולנו יש כח התפלה חזקה, רק צריכים להתפלל מכל הלב כדי לזכות לקבלת התורה בחג השבעות.
6
המטרה המשותפת לחרדים ולציונות הדתית היא..
יניב | 22-05-2015 11:49
התורה וכבוד ה'! בינתיים כל הערב-רב ממר"צ מורתים את השערות איך יש בכל כנסת יותר ויותר דתיים.
7
שר חינוך דתי טוב מאוד
יפה יוסף | 03-06-2015 16:37
לא חילוני ולא חרדי.ברוך השם שדואג למדינה שנתן לנו.