הרב יצחק פרץ: "מי שמתגייר אצל רבני 'צהר' צריך לשוב ולהתגייר"

הרב יצחק פרץ: "מי שמתגייר אצל רבני 'צהר' צריך לשוב ולהתגייר"

ראש מערך הגיור במדינת ישראל, הרב יצחק פרץ, מתייחס לסערות סביב הרבות סביב נושא הגיור ולמערך הגיור של ארגון רבני 'צהר': "אמרתי לרב סתיו שיש רבנות אחת"

"מי שמתגייר אצל רבני 'צהר' צריך לשוב ולהתגייר"
  (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ראש מערך הגיור במדינת ישראל, הרב יצחק פרץ, מתייחס לסערות שהתעוררו בשנתיים האחרונות בנושא הגיור ומבהיר כי אם חוק הגיור היה בסופו של דבר עובר זה היה יוצר מציאות בעייתית במדינה, שכן הרבנות לא הייתה מכירה במתגיירים.

"האמת, אם היה עובר החוק הזה זה היה מאוד בעיה, ואז הרבנות הראשית לא הייתה מכירה בהם", אומר הרב פרץ לאתר החרדי 'כיכר השבת', ומבהיר כי היה "עלול לקרות שהיה נהיה סוג א' של גיור וסוג ב', יבוא עוד סוגים של גרים, זה ברור שזה היה קורע את העם, זה היה טעות".

הרב פרץ חושף גם כי הוא מנהל דיאלוג ישיר מול יו"ר ארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו: "יצא לי הרבה לדבר אתו בנושא, אני כל הזמן מנסה לכוון אותו שחס וחלילה, אנחנו אוהבים אותו, אבל יש לנו רבנות אחת, יש בית דין אחד, שילך בדרך הזאת".

הרב פרץ מתייחס לכך שראש מערך הנישואין במשרד הדתות האשים את רבני 'צהר' בחשד לפלילים והבהיר כי חשד כזה לא קיים בנושא הגיור: "במערך הגיור אין. שמענו שמועות ובדקנו, לא ראיתי מתגיירים מחוץ למערך הגיור, מי שמגייר זה רק מערך הגיור, ורבנים שמגיירים שלא כדין – לא מכירים בהם, המדינה לא מכירה בהם, ושוב פעם צריכים לחזור ולהתגייר אצלנו, פעם שנייה".

כשהוא נשאל האם זה מי שמתגייר אצל רבני צהר צריך לשוב ולהתגייר, עונה הרב פרץ כי "במאה אחוז, אפילו ללא צל של ספק".

הרב פרץ מציין כי הוא בקשר עם טוב עם רבים מרבני הציונות הדתית וכי הוא מדבר עם הרב דרוקמן לעיתים קרובות.

הרב פרץ מתייחס לכך שהוא מצוי בין הפטיש לסדן, כאשר בזמן שהרב יצחק יוסף תוקף את רבני הציונות הדתית הוא צריך לנהל איתן דיאלוג: "הוא מתווה את המדיניות, אני מנסה לפתור בעיות, אני סך הכל מנסה לפתור בעיות".

הרב פרץ נשאל כיצד הוא יכול להיות בקשר עם רבני הציונות הדתית כאשר מי שהעלה את הצעת המחליטים הם נפתלי בנט והרב אלי בן דהן: "לא חשוב. הקב"ה מכוון את הדברים, ושצריך לבטל את החוק אז הקב"ה דואג לבטל את החוק. ראינו ברוך השם שהחוק התבטל והכל נגמר".

הרב פרץ מברך על מעבר מערך הגיור מידי הבית היהודי למשרד ראש הממשלה ואומר כי "כשנמצא במשרד ראש הממשלה אף אחד לא דוחף לכיוון ימין או שמאל, הם נותנים לנו לעבוד".

בארגון רבני 'צהר' סירבו להגיב לכתבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
רבני צהר אינם יכולים לעשות "מסלול עוקף רבנות" כשבא להם
ארנון החילזון | 21-05-2015 17:26
איפה הממלכתיות? איפה ההכרה במדינת ישראל כמדינה ריבונית? אחר כך הם אומרים על החרדים שהם עושים כל מה שבא להם ולאמקבלים את סמכות המדינה- אבל זה בדיוק מה שצהר עושים! אני לא אוהב את הענין שהרבה מעניני הדתות בידיים חרדיות אבל מה לעשות? זה מה שיצא בבחירות וצריך לכבד את זה ובפעם הבאה לדרוש את הענין במו"מ קואליציוני ולפעול לרבנים ראשיים מהציונות הדתית ככל שניתן לעשות. אבל כשיש בחירות צריך לכבד ובוודאי שיש לכבד ולציית למוסדות המדינה ולא לעקוף אותם! ומה מחר? מעקוף את מערכת המשפט בבתי דין "שלנו". ואחר כך גם את מערכת הבטחון?
2
הוא דיבר רק מצד זה שמגיירים שלא דרך מנהל הגיור
| 21-05-2015 20:32
הוא לא אמר דבר על העמדה ההלכתית
3
אם יש לך מטרה כלום לא קשה!
| 21-05-2015 21:18
מה אני לא מבינה מה הולך פה? מה זו ״תוכנית כפי בקשתך״ ? מי שרוצה להתגייר התגייר כמו שצריך.. אסור להקל בדבר מה לא מובן במילה ״א ס ו ר״ ?
4
כשרויות בד"צ למיניהן
אפרים אברהם | 21-05-2015 22:19
אם הרב פרץ חרד כל כך לאחידות ושלא יעקפו את הרבנות הראשית מדוע אינו נלחם בכשרויות הבד"ציות למיניהן הרי זה בדיוק מה שהן עושות עוקפות את הרבנות הראשית!!! או אולי בגלל שהן שייכות לחרדים אז הן בסדר. איפה ואיפה
5
רבני צוהר מה עם כבודה של הרבנות הראשית ?
דניאל | 25-05-2015 18:16
הרי גם לכם ברור שללא רבנות ראשית חזקה מעמדה יתפורר לחלוטין, ומה עם כל האמירות על כך שהרבנות הראשית היא המזוזה של עם ישראל. איזה הדרדרות. ישנו כלל כאשר אתה רואה שכל גדולי ישראל יוצאים נגד ״ארגון״ מסויים דע לך שיש שם בעיה מהותית.
6
רק שצוהר לא מגיירים...
ברני | 26-05-2015 11:53
לצערי, חוץ מדמגוגיה ושנאה, אני רואה שאין לרבנות מה להציע
7
מה
| 28-05-2015 16:39
מה שוה התורה של אותם אברכים שנשותיהם מכשילות את הרבים רח"ל? לא שוה כלום!!!
8
צהר
yes | 07-06-2015 19:50
ליפה מזור רבני צהר מייצגים את ה"רוב הרפורמי" שלפי דעתך הוא גם רוב העם וכפי שאמר המגיב "שמי וקנין " זה רומז לשונאי דת כמו טומי לפיד או הרפורמים וזה די תואם למעשיהם ואגב צהר זה גם שם של ישוב בסדום שרק בזכות לוט לא חרב