פשע שנאה: ספרי קודש נשרפו בסניף בני עקיבא נצרת עילית - סרוגים

פשע שנאה: ספרי קודש נשרפו בסניף בני עקיבא נצרת עילית

סניף בני עקיבא בנצרת עילית נפרץ וניזוק קשות. ספרי הקודש של בית הכנסת נמצאו שרופים על הרצפה, וציוד רב הושחת. החשודים: בני מיעוטים המתגוררים בשכונה

פשע שנאה: ספרי קודש נשרפו בסניף בני עקיבא נצרת עילית
  ספרי קודש שרופים בסניף בני עקיבא (אלישמע סנדמן)

סניף בני עקיבא נצרת עילית נפרץ וניזוק קשות בפעולה שבוצעה ככל הנראה על ידי בני מיעוטים מקומיים.

החניכים אשר הגיעו כהרגלם לפעולת אמצע השבוע מצאו את הסניף מוכה ונדליזם הפוך ומושחת. בין המראות הקשים שנראו בסניף היו דגלי ישראל אשר הושלכו בביזיון רב, צבעי גועש פתוחים ופזורים לכל עבר, ארונות ציוד הפוכים, פלורסנטים שבורים, ועוד ציוד יקר ערך. והגרוע מכל – הושחת בית הכנסת של הסניף ונמצאו בו סידורים וספרי קודש רבים מושחתים ושרופים על הרצפה.

אתמול (ג') בשעות הצהרים, תלמיד כיתה ד' שהגיע לסניף בכדי להשתתף בפעולה השבועית, גילה את הסניף פרוץ, וכשנכנס הבחין בפורצים פורעים ושוברים מכל אשר בא לידם. לפני שהפורעים שמו לב אליו, הוא ברח מיד אל בית הספר 'ארבל' הקרוב לסניף וחיכה למדריכים שיבואו. אחד המדריכים הגיע אל האזור כעבור כמה דקות ומצא את החניך מבועת ומפוחד. לאחר שהרגיע אותו הם נכנסו אל הסניף וכאמור, מצאו את הסניף במצב של חורבן.

הסניף, הפועל במבנה שהוקם בתקצוב מפעל הפיס, ומושך אליו מגוון חניכים רחב ביותר, שוכן בשכונה הצפונית בנצרת עילית, בה מתגוררים גם בני מיעוטים. בשנים האחרונות סבל הסניף מהתנכלויות רבות שכללו הצקה מתמשכת לחניכים וחניכות מקרב השכנים הערבים, שטרחו להגיע ולהראות את נוכחותם במקום, לא תמיד בצורה ידידותית. הסניף פועל מזה כ-40 שנה בעיר, כאשר מלבד המטרה הקיימת ברוב סניפי בני עקיבא בארץ, הסניף שם לו למטרה לחזק את הזהות היהודית של הנוער בעיר ולהגביר בקרב תושבי העיר את הגאווה הלאומית.

11-IMG_1548

הסניף אחרי ההרס (אלישמע סנדמן)

 

התושבים מספרים כי המצב הדמוגרפי בעיר אינו פשוט. בשנים האחרונות אחוז הערבים בעיר עלה באופן דרמטי. בתים נמכרים במהירות מסחררת לערבים, כאשר האחרונים אינם מהססים לשלם סכומים גבוהים במיוחד. תושבים רבים עוזבים את העיר לערי המרכז ולעפולה הסמוכה. אמנם בעיר קיים מגוון רחב של קהילות וגרעינים תורניים הפועלים בעיר לצד התושבים הוותיקים, ולפני כ-5 שנים אף הוקמה בעיר ישיבת הסדר שהולכת ומשגשגת, אך עדיין המצב בעיר מורכב מאוד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא למשטרת ישראל למצות את הדין עם מבצעי פשע השנאה שהופעל כנגד סניף בני עקיבא נצרת עילית. "צריך להתייחס למקרים אלו בכל כובד הרצינות ולדאוג שמקרים כאלה לא ישנו"

20-IMG_1587

19-IMG_1586 14-IMG_1560 01-IMG_1521 02-IMG_1523 11-IMG_1548 13-IMG_1555 10-IMG_1544

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נצרת עילית
בן דוד | 20-05-2015 23:10
הינטרסים הפוליטיים ואישיים גברו על הינטרסים של העיר
2
מסכימה עם אסף
נועה | 21-05-2015 8:12
זה מקרה חמור מאוד שצריך להגיע לכותרות
3
רק חישבו
הלם ותדהמה | 21-05-2015 8:19
מה היתה התקשורת עושה אילו מדובר בהמסגד?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
4
ס"ת שכתבו מין ישרף=בני עקיבא
אהרון ישרן | 21-05-2015 10:28
חשוב שיידעו הקוראים, סניף בנ"ע בנצרת, דחוי ושנוי על כל בני העיר שרואים בכיפות סרוגות סחטני מיסים ותקציבים, אף אחד בעיר לא מכיר בהם כאנשים דתיים, כל הדתיים בעיר לא שולחים את ילדיהם לסניף כי הם עושים פעילויות מעורבות בנים ובנות כדי לקלקל את הטוהר והישרות של בני העיר, ספר תורה שתכבו מין יישרף. בבניי עקיבא עצמם מבזים דברי תורה, לא מקיימים את התורה, אז שלא יבכו שהערבים קולטים את זה
5
אהרון ישרן, מי אתה באמת? למה אף אחד בעיר לא מכיר אותך?
אביחי | 21-05-2015 15:53
6
פחדן
אהרון ישרן?? | 22-05-2015 15:23
תגיד אתה יהודי בכלל?? או שאתה מהקבוצה של אלה שמשתחוים למשיח שהם קבעו שהוא המשיח??! ומי אתה בכלל שאתה מדבר על כיפות סרוגות או שחורות או מרובעות?! בגלל אנשים כמוך העיר נראית כמו שהיא! ואם אתה מנצרת עילית,אז תעבור תעשה טובה,גם ככה יש הרבה מה להציל,ובוגדים כמוך לא צריך פה