לא עומד בלחץ? איוב קרא פונה לבית חולים - סרוגים

לא עומד בלחץ? איוב קרא פונה לבית חולים

איוב קרא שלוחץ חזק להתמנות לשר, פונה לבית החולים הדסה לאחר שחש ברע. אם ייעדר מההצבעה לנתניהו עדיין יש רוב להקים ממשלה, אבל הוא שברירי מאוד

author-image
לא עומד בלחץ? איוב קרא פונה לבית חולים
  לוחץ או נלחץ? קרא (רפעה חלבי, באדיבות המצלם)

הערב אמורה להתקיים השבעת הממשלה, אבל עד הערב נתניהו יצטרך להזיע קשות.

ח"כ איוב קרא, פונה היום מממשכן הכנסת לבית החולים הדסה לאחר שחש ברע. הוא נמצא כעת בבית החולים להמשך בדיקות. קרא לוחץ כבר שבועות מספר על נתניהו כי ימנה אותו לתפקיד בממשלה לשר או לסגן שר, ונראה כי הלחץ עשה את שלו.

אם קרא יידרש להישאר בבית החולים, עדיין יוכל נתניהו להציג את ממשלתו עוד הערב כמתוכנן. בניגוד לשינוי חוק יסוד הממשלה הדורש 61 ח"כים, להשבעת הממשלה דרוש רוב רגיל ואפילו תומך אחד מול אפס מתנגדים. בהעדרו האפשרי של קרא, לקואליציה יש 60 חברי כנסת מול 59 לאופוזיציה, אולם מדובר ברוב שברירי מאוד. מספיק שאחד ממאוכזבי הליכוד לא יופיע להצבעה כדי שהממשלה לא תעבור. גלעד ארדן שמאוכזב מהתפקיד שהציע לו נתניהו, כבר עושה סימנים של 'ברוגז' וזה עוד לפני 'חוסר ההסכמה' בין נתניהו למירי רגב שלא אהבה את מה שהיה לנתניהו להציע.

עוד מאוכזבים פוטנציאליים הם ציפי חוטובלי, יריב לוין, גילה גמליאל ואפילו השר סילבן שלום שלא יקבל את תיק החוץ. נתניהו ממשיך להיפגש עם חברי הליכוד כדי לחלק את התפקידים ובליכוד מקווים כי הכל ייסגר עד הצהריים.

בינתיים בוטלה ישיבת הממשלה שתוכננה ליום ראשון בבוקר, מה שרמז על אפשרות לדחיית השבעת הממשלה מהיום ליום שני. יש לציין כי זהו היום האחרון מבחינת החוק בו יכול נתניהו להציג את ממשלתו החדשה, ואם יהיו תקלות או בעיות, יחזור המנדט לנשיא המדינה שיצטרך להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מוכן למות בשביל להיות שר בממשלה מחורבנת
אבי ש | 14-05-2015 11:16