המטה ללוחמה בטרור: אל תבקרו בתוניסיה - סרוגים

המטה ללוחמה בטרור: אל תבקרו בתוניסיה

המטה ללוחמה בטרור ממליץ להמנע מלנסוע לתוניסיה בשל כוונה לביצוע פיגועים כנגד יעדים ישראליים ויהודים, בדגש על הילולת ל"ג בעומר בג'רבה. מדרג האזהרה: "איום קונקרטי גבוה"

author-image
המטה ללוחמה בטרור: אל תבקרו בתוניסיה
  לא לבקר בתוניסיה (צילום: שאטרסטוק)

המטה ללוחמה בטרור מרענן את אזהרת המסע לתוניסיה.

"ממידע עדכני עולה כוונה לביצוע פיגועים כנגד יעדים ישראלים ו/או יהודיים בתוניסיה, בדגש על הילולת ל"ג בעומר והמגיעים אליה." נכתב בהודעה שהתפרסמה היום לקראת ל"ג בעומר שיחול ביום רביעי השבוע.

מדרג האזהרה וחומרתה עומד על רמה 2 – איום קונקרטי גבוה ובמטה ממליצים להימנע מביקור בתוניסיה.

המדינה הצפון אפריקאית נחשבה במשך קרוב לארבעים וחמש שנים מדינת אויב, ובה השתכנו משרדי אש"ף לאחר בריחתם מלבנון, ורק לאחר הסכמי אוסלו נוצרו קשרים דיפולמטיים בינה ובין ישראל. בהמשך, עם פרוץ האינתיאפדה השנייה ציננו התוניסאים את יחסם כלפי ישראל, ומאז המהפכה במדינה שהחלה למעשה את "האביב הערבי", ישנה אזהרה מסע קבועה למדינה.

היום, כאמור עלה מדרג האיום בשלל חשש קונקרטי לביצוע פיגוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ל"ג בעומר במירון?
| 02-05-2015 22:22
זה נכון שהראב"ד התייחס בשיחה בהיכל ישיבתו הגדולה, לרעידת האדמה שהתרחשה בנפאל. "השבוע שמענו שבמדינה רחוקה, נפאל הייתה רעידת אדמה", אמר, "ביתם של רבים נעשה לקבורתם, [במקום קברי יהודים שחפרו בבית שמש] אלפי אנשים נשים וטף נהרגו במיתה משונה ל"ע, [לכאורה מדה נגד מדה על חפירת קברי ישראל] ויש שכבר מתחילים לחשוש אולי צריכים לשוב על החפירות, ואולי ח"ו תגיע רעידת אדמה גם לארץ" ובפרט בב"ש במקום הקברים ד"י. הראב"ד הוסיף, "ידוע שכל מה שעושה הקב"ה בארצות רחוקות, התכלית בזה הוא לעורר את עם ישראל, וא"כ צריכים אנו לשים ליבנו לדבר, ולחשוב על מה עשה ד' ככה בארץ רחוקה". בשלב זה פתח הראב"ד מדרש תהלים והקריא מתוך דברי המדרש על הפסוק, "ותגעש ותרעש הארץ" –"בעוון עריות ומשכב זכור הקב"ה כועס והאדמה תרעד וההרים יעשנו". הראב"ד אמר "לפי דברי המדרש, ראוי לראות ברעידת אדמה כעין התראה משמים לפעול ולעשות למנוע את חילול ד' בהתרבות עוון זה. ואמנם ברוב רחמיו חס עלינו הקב"ה ולא הביא את העונש עלינו, אע"פ שחפרנו הקברים, אבל כדי שלא נשכח את המושג שקיים עונש נורא של רעידת אדמה על עוון זה, שלח לנו הקב"ה אזהרה ממדינה רחוקה כדי שנזכור שעונש זה קיים". ולכן חייבין אנו למחות יום ולילה [בפרט על חפירת קברי ישראל, בבית שמש,ובירושלם בשנלר וכו'] , ובמחתם שנלער בגאולה בירושלם עיה"ק, וגם למחות על רבבות המשומדים כגוים גמורים -חרדקי"ם ועל אלו שנתגיירו בצבא או חוץ לצבא על ידי רבנים משרתי הממשלת השמד, בלי קבלת שום מצוות כדין, ועל פי דין "הם גויים גמורים" ואח"כ בנות ישראלים נישאות לגויים אלו באיסור עריות החמור מאוד, ואז הקב"ה ח"ו מסלק את השכינה מאיתנו וכמבואר בגמ' בקידושין, וכאשר הקב"ה שומע מאיתנו קול מחאה, על חפירת קברי יהודים וכו' אז לא יבוא עלינו קצף" אמן.