ריבלין: "הרב ליכטנשטיין היה ״אריה שעלה מבבל״ - סרוגים

ריבלין: "הרב ליכטנשטיין היה ״אריה שעלה מבבל״

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל: "אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולה. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכינו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים"

ריבלין: "הרב ליכטנשטיין היה ״אריה שעלה מבבל״
  הנשיא סופד לרב ליכטנשטיין (מארק ניימן/ לע"ם)

במערכת הפוליטית ספדו לראש ישיבת הר עציון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל שנפטר היום בגיל 81.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פרסם הודעת אבל בה נכתב: "הרב אהרון ליכטנשטיין היה בלשון חכמינו 'אריה שעלה מבבל'. כח תורני רב עצמה, איש מוסר, גדול תורה, חתן פרס ישראל לספרות תורנית שהקים יחד עם הרב עמיטל ז״ל עולם שלם של תורה. אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולה. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכינו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים."

בבית היהודי ספדו לו חברי הכנסת והשרים: סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "הרב ליכנטנשטיין היה תלמיד חכם עצום שהעמיד דורות של תלמידי חכמים בעמקות רבה והמשיך את שיטת הלימוד של חכמי בריסק אותה למד מחמיו הגרי"ד סולובייצ'יק זצ"ל. הרב ליכטנשטיין היה מעמודי התווך של עולם התורה הציוני-דתי. הרב האמין בכל מאודו שבני ישיבות הסדר יכולים להיות תלמידי חכמים גדולים וששירות בצבא אינו מעכב בעדם. 'חבל על דאבדין ולא משתכחין'".

השר אורי אריאל: "ברוך דיין האמת. אבד צדיק מן הארץ. הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, סימל את החיבור העדין בין הספרא והסייפא ובין הקודש והחול, תוך הקפדה על אהבת עם ישראל כולו וקירוב לבבות. הרב ליכטנשטיין הוא סמל לחיבור בין חלקי האוכלוסיה השונים בחברה הישראלית והותיר מלבד משפחתו וקרוביו גם עשרות אלפי תלמידים יתומים. מן השמים ננוחם״

ח"כ איילת שקד: "הרב ליכטנשטיין היה דמות מופת ששילב בין גדלות בתורה לבין חיבור לעולם; בין היותו רב וראש ישיבה להיותו ד"ר לספרות אנגלית. הרב זכה להעביר מסר חשוב זה גם לתלמידיו הרבים הפזורים בעולמות התורה, החינוך, המשפט, האקדמיה, הכלכלה ובכל תחום מתחומי החיים במדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל ספד: "בשעה זו התבשרנו על פטירתו של ראש ישיבת הר עציון הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, או כפי שכונה בפי העולם "ר' אהרון" שהיה מגדולי הדור, ענק בתורה וברוח. בעלותו ארצה והצטרפותו להנהגת ישיבת הר עציון התווה דרך לדור כולו, דרך של ענווה וכבוד הדדי, דרך של אמת ואהבת האדם.

הרב עסק בכל מרחב החיים מתוך תורה ומתוך השקפת עולם תורנית ועמוקה. אלפי תלמידיו בארץ ובעולם ועשרות אלפי תושבי גוש עציון מרכינים ראש וכואבים עם הסתלקותו. פטירתו היא אבידה גדולה לקהילת גוש עציון ולכל העם היהודי!"

בארגון רבני צהר ספדו: "הרב ליכטנשטיין היה מגדולי רבני הציונות הדתית והיה לגאון יוצא דופן השולט בכל חדרי התורה לצד ידע מדהים בכל מכמני התרבות והספרות העולמית. לרב הייתה מחוייבות מוחלטת לעולם ההלכה לצד רגישות מוסרית ואנושית יוצאי דופן. הרב היה חבר בועדת הארבעה שהורכבה מגדולי רבני הציונות הדתית ושתפקידה היה ללוות את ארגון צהר בראשית דרכו.  "אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו