ש"ס על ההצעה לדרעי: "לא עוסקים בתיקים" - סרוגים

ש"ס על ההצעה לדרעי: "לא עוסקים בתיקים"

בעקבות הדיווחים כי בליכוד מציעים לדרעי את תיק התחבורה במקום הפנים, אומרים בש"ס: עדיין לא סיכמנו את הנושאים הכלכליים והחברתיים

author-image
ש"ס על ההצעה לדרעי: "לא עוסקים בתיקים"
  לא עוסק בתיקים. דרעי (Yonatan Sindel/Flash90)

בש"ס דוחים את הדיווחים לפיהם בליכוד הציעו לדרעי את תיק התחבורה בתמורה לויתור על תיק הפנים.

גורמים בש"ס מסררו לסרוגים "אנחנו לא מתעסקים בתיקים, עדיין לא סיכמנו את הנושאים הכלכליים והחברתיים. אנחנו ממתינים שצוות המו״מ יתקדם ורק אח"כ נתקדם עם התיקים, זה לא יקרה בשבוע הקרוב".

הבוקר דיווחנו בסרוגים כי במפלגת השלטון פועלים כל העת למציאת פתרון להתנגשות בדרישותיהם של יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, ויו"ר מפלגת 'כולנו', משה כחלון, סביב דרישתו של כחלון לקבל לידיו את מנהל התכנון השייך למשרד הפנים, אותו צפוי דרעי לקבל. אמש (שני) דווח בחדשות 10, כי לאחר הלחץ שהופעל על דרעי לוותר על מנהלת התכנון ולהעבירו לאחריות משרד האוצר, אותו צפוי לקבל כחלון, כעת עמלים בסביבת ראש הממשלה לשכנע את אריה דרעי לוותר על כל תיק הפנים, ובתמורה הוא יקבל חבילת פיצויים הולמת.

אחת האפשרויות שעלתה אמש היא לתת לדרעי את משרד הכלכלה עם סמכויות מורחבות וככל הנראה גם את התיק לפיתוח הנגב והגליל. על פי גורמים בסביבת ראש הממשלה, לפי שעה דרעי לא מראה סימנים כי בכוונתו לרדת מדרישתו לוותר על תיק הפנים. וגם התגובה של ש"ס הערב מראה כי הם מנהלים את המו"מ בקשיחות.

ראוי לציין כי הקרב על מנהל התכנון הוא כרגע המכשול העיקרי שמונע מנתניהו התקדמות שתוביל לחתימה גם מול כחלון שדורש את התיק לעצמו, וגם מול דרעי שמבקש להשאיר אותו בידי משרד הפנים.

כחלון כבר בהיר לנתניהו ביממה האחרונה כי אין בכוונתו לוותר בשום סיטואציה על מנהל התכנון, מה שדוחק את נתניהו לנסות ולחשוב על פתרונות מול יו"ר ש"ס.

סלע מחלוקת נוסף שנותר בעינו הוא תיק החוץ עליו נאבקים גם נפתלי בנט וגם אביגדור ליברמן. בליכוד הדגישו בימים האחרונים כי בכוונתם להשאיר את התיק אצלם אך הערכה היא כי לא תהיה ברירה אלא לתת אותו לאחד מהשניים בסופו של דבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו