בצלאל סמוטריץ' ל'סרוגים': "לא בטוח שנתניהו רוצה להקים ממשלה לאומית"

בצלאל סמוטריץ' ל'סרוגים': "לא בטוח שנתניהו רוצה להקים ממשלה לאומית"

בשיחה ל'סרוגים' מתייחס חבר הכנסת המיועד עו"ד בצלאל סמוטריץ' לקשיים במשא ומתן הקואליציוני, לסיכוי שהבית היהודי תלך לאופוזיציה ומבהיר: "הבית היהודי רוצה להיות בממשלה"

"הבית היהודי לא תשב בכל ממשלה"
  יש סיכוי שלא נהיה בממשלה. סמוטריץ' (מתוך הפייסבוק)

חבר הכנסת המיועד מטעם 'הבית היהודי', עו"ד בצלאל סמוטריץ', מתייחס לקשיים במשא ומתן הקואליציוני עם 'הליכוד' ומבהיר כי בסופו של דבר הכל תלוי בראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בשיחה ל'סרוגים' אומר סמוטריץ': "הכל תלוי בראש הממשלה. 'הבית היהודי' מאוד רוצה להיות בממשלה לאומית כמו שראש הממשלה הבטיח להקים, כמו שראש הממשלה חייב גם לעצמו אחרי מערכת הבחירות שעברנו וגם לעם ישראל. תוצאות הבחירות הן חד משמעיות. אבל הוא צריך להצהיר שזה מה שהוא רוצה, ממשלה לאומית ולא ברור כרגע שזה מה שהוא באמת רוצה".

סמוטריץ' מכיר בעובדה כי נתניהו דוחף לצירוף גורמים נוספים לממשלה מכיוון שהוא צריך להכניס גורם ממתם לממשלה: "יש יותר מחשש שקשה לו לעמוד מול העולם עם ממשלה כזאת ולכן הוא רוצה ממשלת אחדות שתשמש לו איזשהו שכפ"צ. אם זה הרצון שלו, בבקשה. אנחנו לא משחקים 'על מי יפילו את האחריות'. אנחנו מאוד רוצים שתקום ממשלה לאומית מאוד רוצים להיות חלק ממנה אבל לא מוכנים להכנס לממשלה בכל מחיר. ממשלה שתמשיך את הקפאת הבנייה, שלא תסדיר את חוק ההסדרה ושלא תאמץ את דו"ח לוי לא נהיה חלק ממנה. כי אם אתה אומר שאתה מקפיא את הבנייה אז אתה גם אומר שאין לך כוונה להישאר פה. הבית היהודי לא ישב בממשלה שמקימה מדינה פלסטינית וזה מה שקורה".

על השאלה האם יש סיכוי ממשה שהבית היהודי לא תהיה בממשלה, אומר סמוטריץ': "כן. אם פניו של ראש הממשלה לממשלת אחדות, וכדי להקים ממשלה כזאת הוא יצטרך לשלם למפלגת העבודה בהקפאת בנייה ובמדיניות שמאל אז אנחנו לא נשב בממשלה כזאת. לא נשב בממשלת שמאל גם אם למי שעומד בראשה קוראים ימין. הקמת הממשלה היא מאוד פשוטה ואנחנו מאוד רוצים להיות חלק ממנה, אך בסופו של דבר המפתח נמצא בידי ראש הממשלה והליכוד".

בסוף דבריו מבקש סמוטריץ' להדגיש כי "הויכוח הוא לא על תפקידים ולא על תיקים אלא מהות ועקרוונות".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
בינתים אני רואה
ברוך | 31-03-2015 10:18
כיצד הבית היודי דורש שנתניהו ירכיב עבורו ממשלה.........
2
גם אתה וגם מגל ניכנסתם לרשימה השחורה של שרה
| 31-03-2015 10:38
שקד כבר שם והיא לא תהיה שרה בממשלה
3
צריך לעשות הפגנה גדולה נגד ביבי וחוטובלי.מי שמבטיח
ר | 31-03-2015 10:50
ולא מקיים הןא שקרן. לא יכול להיות שיהיה לנו ראש ממשלה שקרן , שאמר 20 פעמים שלא תהיה ממשלת אחדות , ואח"כ שולח שליחים להרצוג. צריך להוקיע אותו , אם ישקר לבוחרים
4
ראש הממשלה גם רוצה לקים
ל-3 | 31-03-2015 12:56
אך מה לעשות שהשותפים מגלומנים
5
בשעה טובה להבחרך! בהצלחה רבה!
ל | 31-03-2015 18:44
סומכים עליך!
6
מחכים מתי בנט יקלוט איזה חנתריש הכניסו לו מתקומה
יואל | 31-03-2015 22:06
וכמה שנפתלי יתעשת יותר מהר ויקיא אותו מהמפלגה כך יוטב לכולם
7
חבל שאורי אורבך נפטר הפסדנו אותו וגם קיבלנו את סמוטריץ
חבל מאד | 01-04-2015 8:40
8
בושה שאחד כמוהו תפס מקום של מתמודדים ראויים בפריימריז
חיים לוין | 01-04-2015 13:08
הבית היהודי הפסיד המון קולות בגלל הבגידה של מר בנט בציבור במתמודדים שכולם היו ראויים וחשובים לטובת חברי תקומה שנכנסו בחוסר הגינות למפלגה ובסופו של דבר כולם ראו שגם לא הביאו איתם קולות חבל מאד היתה לנו ציפיה שבנט אכן מוביל משהו חדש הגון ומרענן התאכזבנו מאד
9
חבל שהתימהוני הזה מתקומה נכנס לכנסת
פעם היה צעיר וטיפש היום הוא רק טיפש! | 01-04-2015 16:36
אם הבית היהודי לא יתנתק מאנשים כמוהו בבחירות הבאות הם יצטרכו להתאמץ לעבור את אחוז החסימה
10
בנט העדיף את סמוטריץ עלדני דיין עכשיו הוא מבין את הטעות
טוביה | 01-04-2015 17:08
ויתר על איש יקר מלא ניסיון וקשרים שהיה יכול להביא לבד למפלגה 3 מנדטים של חילונים שרואים בו את נציגם במקום זה הכניס לעצמו גול עצמי ונתן לבחור צעיר חסר נסיון וגס רוח לתפוס כיסא בכנסת ולברבר כל היום כאילו הוא מינימום גדול המבינים איך מר סמוטריץ העיד על עצמו בראיון "פעם הייתי צעיר וטיפש" השנים עברו אבל טיפש הוא נשאר