הלחץ מדבר: בנט שולף את נשק יום הדין - סרוגים

הלחץ מדבר: בנט שולף את נשק יום הדין

הקמפיין של הבית היהודי לא מצליח להתרומם, ושעה לפני שבת פרסם בנט מכתב לבוחרים בו הוא מבקש מהציבור לשכוח לו את כשלונות העבר ולהתרכז רק בארץ ישראל

author-image
הלחץ מדבר: בנט שולף את נשק יום הדין

בחירות 2015. שעה לפני שבת שלף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט את 'נשק יום הדין' בקמפיין הבחירות שלו. בפוסט ארוך בפייסבוק, אותו כינה "מכתב מהלב" הזהיר בנט את הציבור בישראל מאסון, במקרה בו הבית היהודי לא תהיה מפלגה מספיק גדולה.

עיתוי הפרסום אינו מקרי, קמפיין הבחירות של הבית היהודי לא מצליח להתרומם. המפלגה שעמדה על 18 ואפילו 20 מנדטים בסקרים לפני חצי שנה, עומדת על 12 מנדטים בסקרים, כמו שיש לה כעת בכנסת, אך הרבה מתחת למה שציפו בבית היהודי.

המכתב של בנט מתבסס על הפרסום של נחום ברנע, כתב ידיעות אחרונות, שפרסם ביום שישי את תכניתו של נתניהו לויתור על חלקים גדולים מיהודה ושומרון. הפעם, בנט שתקף בעבר את ברנע על חוסר אמינות, כנראה האמין לו כי כבר ביום שישי בבוקר הוא כינס מסיבת עיתונאים ובה תגובה קשה נגד הליכוד. במכתב של בנט לציבור, שמופץ בשעות האחרונות בפייסבוק, בטוויטר ובדואר האלקטרוני, הוא מזהיר מהאסון שבהקמת ממשלה בלא הבית היהודי  "המסמך שפורסם הבוקר הוא אמיתי. עזבו כרגע את המניעים של מי שפרסם אותו. העובדות הם נכונות. זה כבר פורסם בעבר גם במקור ראשון, ערוץ 7 ועוד כלי תקשורת, ואני מכיר את העובדות גם דרך ערוצים דיפלומטיים."

לדברי בנט, "ראש הממשלה נתניהו, תחת לחץ כבד של הממשל, הגיש הצעה לאבו מאזן שעיקריה: חזרה לקווי 67 עם חילופי שטחים, דחיית נושא ירושלים והפליטים להמשך, ישובים יהודים לא ייהרסו אלא יועברו לריבונות פלסטינית, או יתפנו בהסכמה עם פיצויים".

בנט טוען כי רק אם תהיה לו מפלגה גדולה הוא יוכל למנוע את המהלך, בכך שיאיים לפרוש מהממשלה. "אם נהיה קטנים, אוכל למחות, אוכל לצעוק, אוכל להתראיין–אך לא אוכל למנוע את האסון.", כותב בנט.

בפנייה לציבור הדתי, שעדיין מאוכזב מהתנהלותו בכל הנוגע לנושאי דת ומדינה כתב בנט: "אז עזבו שטויות עכשיו. עזבו את פרשת אוחנה. עזבו סיפורי "הר המור". עזבו שאני לייט מדי או דוס מדי. הכל שטויות. הכל יעוף ברוח כאשר דחפורים יעלו על עופרה ועלי, וכאשר יעבירו את קריית ארבע לריבונות פלסטינית. כאשר יחפרו מנהרות טרור מהריסות בית אריה לשוהם, אף אחד לא יתעניין בכך שמינינו רב ראשי ציוני לירושלים ולירוחם, ושלא הצלחנו עם רב ראשי לישראל. כאשר יעופו רקטות ממעלה שומרון לנתניה, לא יזכרו שאינני מתייעץ מספיק עם רבנים או שאני מתייעץ אתם יותר מדי."

"אל תחפשו אותנו בקטנות. אף מפלגה לא עונה על 100% מהדרישות של כל בן אדם. שגינו. שגיתי אני. עוד אשגה. ככה זה כשעושים.  תמיד כוונותיי אמיתיות. זאת אבטיח."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 41 דיונים מיין לפי
1
לא משכנע! משחק אותה הקוזק הנגזל כדי לגרוף קולות
כולנו "יחד" ימין אמיתי מתוך תורה | 07-03-2015 21:19
הוא לא השתנה הוא אותו דיקטטור של הכנסת הקודמת גם הפודלים מתקומה לא יצליחו לעשות כלום ללא צווי מפורש ממנו כל יהודי דתי מאמין אוהב התורה העם והארץ מבין ויודע שאסור להצביע למפלגה הזו שכבר הוכיחה את עצה שהיא קורה יותר ללפיד מאשר לאחינו החרדים והרבנים שמצדדים במפלגה הזו תבדקו טוב טוב מה האינטרסים שלהםוהאם הם משוחדים באיזו שהיא צורה.....
2
בנט מניפולטור
ציוני דתי | 07-03-2015 21:27
הר המור זה שטויות? מניפולטור שחושב שרק ארץ ישראל מעניינת שכח שיש גם תורה לישראל. יורה על כולם בתוך הנגמ"ש ועוד מצפה שנאמין לו ונצביע לו? הצחקת אותנו בנט עד כמה אתה יכול להיות פאתטי.
3
לא יורים בתוך הנגמש
מיכאל בן שבת | 07-03-2015 21:32
מכובדנו נפתלי שבוע טוב! מה קורה לך איש יקר. אתה שקראת נכון שאל לנו לפגוע במחנה הלאומי על ידנו בעצמנו עושה כעת "פיגוע התאבדות" ?? אנא אחינו חשוב על הכל באמת. כדי להגיע למעלה יש דרך אין קיצורי דרך.
4
רק "יחד" חזקה יכוליםהלנצח את גירוש שומרון
| 07-03-2015 21:39
5
אתה סתם מבלבל במוח
משה | 07-03-2015 21:48
קיומה של יחד הינה תוכנית של בנט בהסכמה עם אלי ישי וכל שאר הירקות שהמצאת הינם לשון הרע ושטויות
6
יור מדי אני , אני אני וכוחי
אזרח דתי | 07-03-2015 21:50
אתה מדבר יותר מדי על עצמך ולא על הציבור או על המפלגה. אוחנה לא היה הטעות היחידה. אוחנה היה ביטוי לפזיזות , מה שעשית לשילת היה ביטוי לכוחנות ,שתי תכונות מפחידות. אתה צריך להוכיח את עצמך בקדנציה נוספת כאדם קצת יותר מתון ופחות כוחני. אז נחשוב שוב. וכדאי לגבש אג'נדה בסוגיות דת ומדינה, ככה המפלגה נשמעת לא ברורה, או כמי שמשנתה אינה סדורה.
7
למגיב 1- ימין אמיתי מתוך תורה לא מגיב כך
| 07-03-2015 21:52
מי שיוצא נגד רבנים אחרים ולא מכבד גם אם לא מסכים זו לא תורה. יותר ויותר מתברר שיחד זה איצטלה של תורה ולא באמת תורה. רק סיסמאות.
8
עזבו שטויות = עזבו תורה ומצוות. מתייעץ עם רבנים...
אחיקם | 07-03-2015 21:55
בנט ודרעי מתחרים ביניהם מי יעבוד על הציבור שלו הכי חזק. תחרות קשה.
9
דיי עם השטויות כבר! (כנסו)
אליאור טויטו | 07-03-2015 21:59
בנט הוא איש טוב. רק שיש לו מגבלות וחסרונות נכון, אז מה? סך הכול מתנהל נכון ועובד יפה ומדי פעם יודע גם לדבר יפה כשיש צורך בכך (בתשקורת וכד׳). בסדר הוא לא אדמו׳ר, אז מה? הוא פוליטיקאי לא מושלם אבל מעולה. אני מאחל לו בהצלחה וגם לישי בהצלחה וגם לא כל מי שמתכוון לחבור אך ורק לממשלת ימין.. בהצלחה!!
10
חברתה ללפיד פגעת בי
sorry | 07-03-2015 21:59
אני החלטתי שקולי ניתן למפלגה שלא מתחבר למפלגה אנטי דתי. את קולי אני יתן הפעם לש"ס או קץ.
11
ל10
דניאל | 07-03-2015 22:06
אני אתך. גם אני ומשפחתי כולנו עוברים מבית יהודי ל יחד
12
אני מאמין לו. ומצביע יחד.
תושב עפרה | 07-03-2015 22:16
אני מאמין לבנט, הוא אומר אמת. לכן גם התפקדתי לבית היהודי. אבל הדחפורים יעלו על עפרה אם נרפה ידינו מהתורה, ושינוי חיובי יכול לבוא רק אם נשנה את הגישה שלנו. מאבק פוליטי לא ישנה את הכיוון, לכל היותר יתקע מקלות בגלגלים. אבל ברגע שנבין שמה שחסר כאן זה תורה ואמונה, לא פשרנות וגמגומים בנושאי תורה ומדינה, אז דברים יכולים להתחיל להשתנות באמת. לכן אני אצביע יחד.
13
לכל המגיבים הממונים מטעם יחד והר המור
תוך הבית היהודי | 07-03-2015 22:18
אולי במקום להפריך סיסמאות בשם התורה ויר"ש האישית שלכם תואילו בטובכם (כדאי גם לעורכי סרוגים להתבונן שם שמא יחליטו שבנט זכאי לסיקור הוגן כשאר המפלגות של המגזר...) להתבונן קצת בדברים שנכתבו השבת בשם הרב זלמן מלמד והרב דרוקמן ותלו קורה מבין עיניכם, אולי 'התורה' חושבת אחרת מכם. במיוחד כדאי לראות את העימות בין הרב בן דאהן לעמיטל בראלי (כותב הטורים המצטיין) סוף סוף כשכל הנתונים נמצאים על השולחן כל מפיצי הלשוה"ר והרכילות מתגלים ברפיסותם, מעדיפים להגן על ראשון לציון הנגוע בפוליטיקה בשם רמיסת המפלגה של הציונות הדתית, אין לו ולו טענה אחת ראויה לשמה שלא נמחקה ע"י הרב בן דאהן. עוד לא מאוחר להתנצל!!! הנזק העצום הוא לא רק בארץ אלא גם כלפי שמיא. בפעם המי יודע כמה מסתבר שחלק מהקרויים 'תורניים' מאמינים בסיסמה של המטרה מקדשת את האמצעים.
14
דווקא בגלל מה שאתה אומר - יחד!
דוד | 07-03-2015 22:37
פעם אחר פעם מתברר שמי שלא נאמן ואוחז בתורה בשלמותה, בסוף גם בוגד בשלמותה של הארץ. אין לנו שום סיבה להאמין לך שתהיה יותר נאמן ממה שהיה אריק שרון...
15
בנט בעצם כתב את הסיבה הכי טובה למה אסור להצביע לו...
עלי | 07-03-2015 22:59
ברור שמי שלא מקפיד על שירת נשים, צניעות, מי שאין לו בעיה עם זכויות לחד מיניים וכו' בסוף גם לא יעמוד בלחץ ויוותר פה ושם על ארץ ישראל.
16
הרב זלמן מלמד כ"ז אלול תשע"ד, ערוץ 7 כתבת עוזי ברוך
חובה לקרוא | 07-03-2015 23:03
"...ומה באשר לאנשי 'הבית היהודי'? "אני חושב שמפלגת הבית היהודי תצטרך להחליט איפה היא עומדת כשהמאבק הזה בכל תוקפו. אני חושב שהבית היהודי לא ממלא את תפקידו בנושא הזה של ארץ ישראל וגם בנושא שמירת יהדותה של המדינה. יש מתקפת חוקים שפוגעים ביהדותה של המדינה והבית היהודי מתגונן ונסוג, מתגונן ונסוג ומתפשר. במקום לתקוף ולחזק את יהדותה של המדינה הוא נסוג מעמדה לעמדה. מבחינת ארץ ישראל, יש הקפאה כבר חצי שנה ובבית היהודי לא עושים פעולה למנוע את המצב הזה ואני לא מתפלא שהציבור מתוסכל ומסתכל על הבית היהודי כלא עומד בהבטחותיו". אז מה פתאום הוא יוצא עכשיו לתמיכה בבית היהודי אם כך הוא חושב עליהם??? מקווים שערוץ 7 לא יוריד את הכתבה הזו כדי לטשטש את העובדות "ולסדר" את המציאות....
17
כלומר יהדותה של המדינה זה שטויות בעינך?
לא מבין מה רוצים ממנו בכלל | 07-03-2015 23:06
מובן למה ויתרת על הסטטוס קוו. אגב, הרבנים תמכו בזה? מעניין מאד....
18
בנט- אל תפחד מהם, כבר יש שם סדקים
א | 07-03-2015 23:08
הרב ברוך אפרתי כבר התנער מהתמיכה ב"יחד", כי הוא היחיד שלמד את השקפת עולמו של הרב מזוז שליט"א לעומק. מי שרוצה להרוס את בית הכנסת של הבית היהודי שיבדוק קודם שיש לו בית כנסת חלופי. מי שחושב ש"יחד" היא בשורת האחדות חי בסרט, זו אחדות בין ישיבת 'הר המור' ל'כיסא רחמים' (מה שבא לידי ביטוי במנדטים), איחוד בין מאוכזבי ש"ס למאוכזבי הבית היהודי, מספיק לסמא את עיני הציבור בדיבורי אחדות. מאז שהמפלגה הזו קמה בשם התורה, יש הרבה ביזוי ת"ח שתומכים בבית היהודי. אחדות אין שם וגם התורה שם מלאה קוצים (קץ), ודרכיה לא דרכי נועם. היחיד שמוכשר שם זה אלי ישי, השאר לא עשו כלום בפוליטיקה.
19
ההתיישבות בסכנה דווקא בגלל ההתנתקות שלך מהציבור החרדי
יניב | 07-03-2015 23:09
הפינוי מגוש קטיף התאפשר רק בגלל הנתק שנוצר עם הציבור החרדי. אפי איתם בעצמו (המשיח הקודם של הציונות הדתית) מכה על חטא על ישיבתו בממשלת טומי לפיד, שגרמה לגפני וחבר מרעיו להתנתק מהימין ולהצביע בעד ההתנתקות. זה ברמה הטקטית. וגם ברמה האסטרטגית, הזהות היהודית (או במילה פשוטה יותר: התורה) היא מקור הכוח שלנו להחזיק בארץ ישראל. וכשאתה פוגע ביהדותה של המדינה, לטווח הרחוק אתה עלול לגרום חלילה לפינוי של חלקים מא"י.
20
ליכוד גדול
מיכל | 07-03-2015 23:11
פעם לא האמנת לנחום ברנע עכשיו כן כי נוח לך עובדה שהכל מגמתי נגד ביבי וכל תירה בנגמש עגיף ביבי גגול הוא שומר על המדינה מפני כל השמאל נלחם עם אובמה משפילים אותו מקנטרים אותו הכל העולם ועומד על ביטחונה שמירה של המדינ שלנו ועל זה אצביע לו ובאמת רק ליכוד גדול ימנע אסון אינו מראה חולשה ול רפיסות כולם משמיצים אותו ושומר על קור רוח למררות העליהום עליו לכן צריך לשמור על המדינה שלנו ורק ביבי יכול
21
ענייני דת זה שטויות???????
איציק | 07-03-2015 23:13
הטענה הזאת אומרת הכל עליך. הדת זה דבר זניח עבורך. רק יחד חשובה להם הדת באמת. אני גם דתי וגם ציוני ולכן אצביע יחד
22
מה לבנט ולתורה?
תוהה | 07-03-2015 23:16
שירת נשים. גיורים מצחיקים. הציונות הדתית שעליה אני גדלתי זה הרב נריה, ונכדו הרב בראלי מקום 6 ביחד הוא הממשיך האמיתי של סביו. לימוד תורה. שמירה על א"י (איפה בנט היה בהתנתקות כשהרב בראלי שילם מחיר אישי בתור רב צבאי וישב בכלא על נאמנותו לתורת ישראל?) בנט הכניס רוח זרה שאין כלום בינה ובין הדרך שעליה גדלנו והתחנכנו.
23
המשך ל16 למי שרוצה לראות את הכתבה
פיני | 07-03-2015 23:17
לכתוב בגוגל "הרב זלמן מלמד נתניהו הונה אותי" ולהכנס ללינק של ערוץ שבע INN ולראות את הראיון המלא
24
מתנצל !
שולי | 07-03-2015 23:23
מעט מדי !! מאוחר מדי!!!
25
בעיצומה של שבת קודש הוא כותב בפייספוק
אסף | 07-03-2015 23:37
אותי הוא הפסיד.
26
מטרת האתר לפגוע בבנט כמו שבליינט מנסים לפגוע בנתניהו
גיל | 07-03-2015 23:38
מעניין אותי האם זה דרעי שעומד מאחורי האתר. (אותם בעלים במקור כמו של מקור ראשון). או במילים אחרות מי מוכן לשלם כסף לכלבים התורנים שינבחו מה שהוא מבקש. גם חבל לי שלסרוגים באמת אין שום אתר מעניין (אפילו לא אחד). נשאר לנו רק רוטר שהכי קרוב לשם.
27
כל הכבוד
קורא | 07-03-2015 23:53
דברים כדורבנות אין מפלגה שפועלת יותר למען תורה מאשר הבית היהודי המפלגה היחידה שמינתה 60 רבנים רובם בוגרי הסדר (ואולי אפילו הר המורניקים...) בשנה אחת. המפלגה היחידה שבאמת מתייעצת עם כל גדולי הרבנים ולא מכתיבה להם את התשובות אלא מנסה לפעול לפי הוראתם. חברים יקרים ההשמצות שלכם מהתגובות הקודמות לא יעזרו, תשבחו את עצמכם ואל תטילו דופי בשליחי הציבור הטובים ביותר שזכינו להם.
28
החרדים מאז ומעולם סמאלנים. חייבים להצביע בנט!
ת"ח | 08-03-2015 0:19
אל תאמינו לחרדים. הם לא באמת דתיים. הם ימכרו את ארץ ישראל (שמיצוות ישובה כנגד כל התורה כולה!) בשביל כסף למיקווה או לכולל. יש להם סדרי עדיפויות משונים. אצלם הכי חשוב כסף לכוללים, אבל הם לא מבינים שכדי שיהיו כוללים צריך תחילה אדמה שיבנו עליה כוללים. אבל הם פועלים נגד התורה, מוכנים למסור יהודה ושומרון, בסוף גם בני ברק לא תישאר להם. הם מסכנים את חיי עם ישראל!
29
לא נכון: הרבה קודם. נראה לי אפילו ביום חמישי.
אייל. | 08-03-2015 2:34
למה להטיל רפש?
30
רק א"י? ומה עם דת ישראל?
רק שואלת | 08-03-2015 7:37
בשניהם לא הצטיינת. הצטיינת רק במנדטים, מנדטים, מנדטים ובכל מחיר. לא שאני מזלזלת במנדטים אך לא תמורת מכירת הנשמה.
31
תוצאה של ברית
| 08-03-2015 7:40
האחים
32
עסקני המפלגה ירתה לעצמה ברגל
נועם | 08-03-2015 8:00
בכך שסילקו את אלי אוחנה. אלמלא חשפו את פרצופם הגזעני הם יכלו להיות הפתעת הבחירות עם 20 מנדטים ואולי אף יותר. שיואכלו את הדייסה שבישלו להם.
33
ההרס הכי חמור לימין זה "הפרד ומשול" בינם לבין החרדים
HAMEDINAI | 08-03-2015 8:16
לימין ללא החרדים אין רוב מוחלט נגד שמאל-ערבים. הדרך היחידה לשלטון השמאל עוברת דרך "הפרד ומשול" בין הימין לחרדים. ולזה נגרר בהצלחה מרובה נפתלי בנט על ידי הסכם להיות "אח" של ההוא ששונא חרדים.
34
שיריון תקומה הבריח 4 מנדטים והוסיף בקושי חצי מנדט
עו"ד חילוני ימני מסורתי | 08-03-2015 8:59
ואת המחיר הבית היהודי ישלם בבחירות הקרובות חילוני ימני ומסורתי לא יצביע לבית היהודי רק בגלל תקומה ובטח ובטח שאדם שפוי לא מעוניין לראות אחד כמו מר בצלאל סמוטריץ יושב כנציג המפלגה שלו בכנסת
35
ליכוד ב!
אילת שקר | 08-03-2015 9:57
בנט ושקד ראו שלא מצליחים בליכוד- הקימו מפלגה חילונית ציונית- "הישראלים"- ובעזרת סיסמאות נבובות הרבה כריזמה ועזרה מאנשים מבולבלים מתוך הציונות הדתית- השתלטו על המפד"ל בלי להשאיר זכר ממה שהיה לפניהם- ויצרו על חשבון הציונות הדתית את הליכוד ב!
36
חה חה חה מתנצל! הלא מתנצל התנצל!
אבי | 08-03-2015 10:05
גם אני יחד
37
תגובה ל10
יעל | 08-03-2015 13:30
תזהר מש"ס כי תקבל שוס ויגיע הקץ, חבל עליך
38
אם בנט-בית יהוד יגדל-הליכוד ירד-ציפי והרצוג ראשי ממשלה
אבי קול | 08-03-2015 13:42
הימין תמיד עושה את השגיאה הנצחית ומעלה את השמאל...אם הליכוד לא יקבל יותר מ-25 מנדטים המחנה הציוני יעלה לשלטון...הבית היהודי...צריך להיות לא יותר מ-10 מנדטים ויש לחזק את הליכוד על חשבון מפלגות הימין הקטנות...אחרת הממשלה בראשות הרצוג וציפי - ראו הוזהרתם !!!
39
ארץ ישראל: הליכוד-27 מנדטים בית היהודי 10 מנדטים!!!
אבי קול | 08-03-2015 13:48
ככל שהבית היהודי יגדל וליברמן יגדל וישי יגדל וכחלון יגדל וש"ס תגדל התוצאה - הרצוג וציפי ראשי הממשלה יחד עם לפיד, מרצ...והרשימה הערבית...!!!
40
ליכוד 28 ,אגודה 8,יחד 7, ש"ס 6, בית יהודי 6, ליברמן 6
זה האידיאל למחנה הימין! | 08-03-2015 15:15
כל מנדט לבית היהודי מעבר ל6 מנדטים זה פחות מנדט לליכוד וזה מגדיל את הסיכוי של השמאל להקים ממשלה פשוט מאד להבנה
41
חשבתי שאהבת לרעך כמוך זאת כל התורה
בדיוק להפך | 08-03-2015 20:51
על רגל אחת.