"תלמידי פוניבז', פתרו את הויכוח בדרך של תורה" - סרוגים

"תלמידי פוניבז', פתרו את הויכוח בדרך של תורה"

איזה כאב עצום יש לכולנו בכל פעם שאנו שומעים על מה שמתרחש בין כותלי הישיבה. כל סטנדר שנזרק בבית המדרש פוגע בכולנו, מכאיב, פוצע את כולנו. כל גביע לבן שנזרק בהיכל הישיבה מכתים את כבוד כל לומדי התורה בעולם.

"תלמידי פוניבז', פתרו את הויכוח בדרך של תורה"
  פלאש 90

מכתב ללומדי ישיבת פוניבז'

אני נמנה בין הרבים שישיבת פוניבז'מעוררת בהם יראת כבוד. בעיניי ובעיני רבים, ישיבת פוניבז' היא גזע שצמחו עליו ישיבות רבות. תלמידי חכמים גדולים וקטנים. תלמודי תורה ומוסדות לבנות. בעלי בתים ואברכים חשובים. עץ חיים שלם שרבים רבים עוד יותר מסתופפים תחת כנפיו.

ישיבת פוניבז' היא מהישיבות הראשונות שהוקמו בארץ ישראל, בעינינו היא אחראית על עולם שלם של תורה. ממנה צמחו כל השאר. אי אפשר שלא לחוש את השכינה שהישיבה הזאת הרבתה בישראל. עולם שלם של תורה. עולם שלם של התמדה. עולם שלם של מסירות נפש.

מכאן תבינו איזה כאב עצום יש לכולנו בכל פעם שאנו שומעים על מה שמתרחש בין כותלי הישיבה. כל סטנדר שנזרק בבית המדרש פוגע בכולנו, מכאיב, פוצע את כולנו. כל גביע לבן שנזרק בהיכל הישיבה מכתים את כבוד כל לומדי התורה בעולם.

אולי אתם ספונים בעולמה של תורה ואינכם מודעים לצורה שבה הדברים נראים מבחוץ. כדאי שתדעו כי כל מחלוקת שמתרחשת בישיבת פוניבז' מזעזעת את אמות הסיפים של כל לומדי התורה בכל מקום. לא רק בבני ברק. לא רק בישיבות הליטאיות. לא רק בארץ ישראל. לא רק בין הציבור הדתי. מזעזעת את אמות הסיפים של הבניין כולו.

אולי אתם ספונים בעולמה של תורה ואינכם מודעים לגודל הערך של הישיבה שלכם. אולי אינכם מודעים לחילול ה' הנורא שנגרם גם בציבור החילוני. הוא לא מבין איך תלמידי חכמים שאמורים להרבות שלום בעולם מזמינים משטרה ולא מוצאים בתורה דרך לפתור את הסכסוך בין תלמידי חכמים.

אנחנו בדור שיש בו התעוררות רבה. "וּמָל ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת לְבָבְךָ וְאֶת לְבַב זַרְעֶךָ". יש הרבה בעלי תשובה, ויש עוד רבים רבים בדרך. בעל תשובה לא נהיה ביום אחד. ובדרך חלק בשמירת מצוות חלקית. חלקם מחפש רוחניות, חלק מחפש את ה'. כל אחד בדרכו מתעורר והולך ומתקרב אל ה'. אתם מבינים מה עושה להם המחלוקת בישיבה.

אני מתנצל מאוד על שאני פונה לתלמידי הישיבה החשובה הזאת, תלמידי חכמים חשובים שעומלים על התורה ועל העבודה. אינני שייך לחוג הישיבה אבל אולי דווקא בגלל זאת אני יכול לספר לכם איך זה נראה מבחוץ.

התורה יודעת לפתור בעיות. כל שיעור א' יודע כי אם לא מסכימים על בית דין או גדול תורה, יש זבל"א. מתחנן בפניכם. מתחננים אליכם אלפי רבבות בית ישראל, אנא תפתרו את הויכוח שבניכם בדרך של תורה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
הרב שמואל אליהו תמים
יחיאל | 20-02-2015 11:38
הרב שמואל אליהו שליט"א צודק. אבל הוא תמים, ולא מכיר את מקומו. בציבור החרדי פשוט לא סופרים אותו, ודעתו נחשבת שם כקליפת השום.
2
המכתב מעורר סערה ברחוב החרדי
כיכר השבת | 20-02-2015 15:27
הדברים פגעו בנקודה רגישה. שאין עליה תשובה
3
לא רלוונטי. התלמידים לא אשמים. מי שאשם הם רבותיהם
| 20-02-2015 15:40
שזילזלו באחרים וממשיכים לזלזל. בסופו של דבר קם הגולם על יוצרו - תרתי משמע.
4
בניגוד לרבנים רוזן ומלמד, הרב אליהו כואב באמת
יוני | 21-02-2015 22:03
הרבנים מלמד ורוזן במאמריהם רק רקדו על הדם במה שנרא ה קנאה לעומתם דברי הרב אליהו הם דברים היוצאים מן הלב
5
החרדים ,במיוחד הליטאים יודעים ללמוד אבל לקיים
| 21-02-2015 22:20
ממש ממש לא! כבר שנים שאנו מנסים לחשוב למה יחסי האנוש שלהם כזה גרוע.אם רבותיהם הם כאלה למה שיהיו נורמאלים? יש אנשים יראי ה אמתיים שחושבים שהם ממש שונאי ישראל!
6
הרב מכובד המכבד את הבריות..
ראוי לחיקוי | 21-02-2015 23:04
גם כאשר הוא מעיר זה במאור פנים
7
דברי אמת
ישר כוח | 21-02-2015 23:07
8
ניכרים דברים שיוצאים מהלב
טהר | 21-02-2015 23:16
מאד חשוב לראות את הערבות, להרגיש בחוש שאנחנו עם אחד.
9
הרב מדבר דברי מתיקות חכמה ונעם לחמורים, לתת להם לאכול
akunh | 22-02-2015 9:34
את החינוך שנתנו ולא להתערב.
10
נכון: מקרובי ותלמידי הראב"ד אומרים כי "אוי לו לדור שכך
| 22-02-2015 11:39
נכון: מקרובי ותלמידי הראב"ד אומרים כי "אוי לו לדור שכך עלתה בימיו, שאותו נבל לא דתי מסתובב חופשי ועושה מעשי הפשע הנוראים ומתיר לחפור קברי ישראל בבית שמש ועוד מקומות, ואין פוצה פה ומצפצף. שפתאום צצו להם עשבים שוטים מקצה המחנה נערים מנוערים פוחזים וריקים העושים ככל העולה על רוחם, ומבזים בחוצות רבנים וגדולי תורה כהגאב"ד שליט"א אשר אינם נכנעים לתכתיבים הזדוניים של אותם נבלים מתועבים". חייבים לזכור שמי שח"ו משחק עם הקב"ה יכול להיפצע....