פשיטה של צה"ל מנעה העברת כסף וציוד לארגון החמאס - סרוגים

פשיטה של צה"ל מנעה העברת כסף וציוד לארגון החמאס

במבצע ייחודי של צה"ל, פשטו הלילה (ליל ב') , כוחות גדולים על ביתו של פעיל חמאס אשר הודה כי כספים בסך מיליון דולרים עברו באמצעותו לטובת פעילות טרור באזור טול כרם. הכוחות החרימו ציוד רב בביתו ובחנות השטיחים שברשותו על מנת לנסות ולהתחקות אחר כספים נוספים. כל הפרטים

author-image
פשיטה של צה"ל מנעה העברת כסף וציוד לארגון החמאס
  ארכיון פלאש90

בסוף חודש יוני, נעצר על ידי כוחות הביטחון – עלי דדו, תושב טול-כרם, אחד מפעילי החמאס הבכירים, ושותף להקמת תשתית החמאס באזור טול-כרם. דדו נעצר לאחר שמידע העלה חשד נגדו כי הוא מעורב בהעברות מאות אלפי דולרים של כספי טרור מחו"ל לשטחי יהודה ושומרון.

בחקירתו במתקני השב"כ, במהלכה הודה כי קיבל לידיו 620 אלף דולרים מארגון חמאס, על שלוחותיו השונות, אשר הוברחו לתוך שטחי יהודה ושומרון במגוון שיטות.

מלבד מעצרו של עלי דדו, נעצר בנוסף בנו דיאא', שאישר בחקירתו כי מקורות הכסף שהגיע לידי אביו הוא חמאס חו"ל- הבן העריך כי אביו קיבל סכומי כסף בקרוב למיליון דולרים.

בית משפט הצבאי בשומרון, הרשיע את עלי דדו חודשיים לאחר מעצרו בגין הכנסת כספים לאזור והכנסת כספי אויב לאזור, והוטלו עליו תשעה חודשי מאסר בפועל- קנס כספי בסך 15 אלף שקלים ו-12 חודשי מאסר על תנאי.

נוכח הרשעתו פשטו כוחות גדולים על ביתו של דדו, וחנות שטיחים שברשותו בטול-כרם והחרימו רכוש וכספים השייכים לו.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי הנחה את הכוחות לפעול על סמך בחינה משפטית של הסוגיה, לפיה על בסיס תקנות ההגנה ופסיקת בג"ץ הקובעות שבמידה והועבר סכום כסף מטעם התאחדות בלתי מותרת לאדם, רשאי המפקד הצבאי להורות על החרמת סכום כסף שווה ערך מרכושו הפרטי של אותו אדם.

מדובר במבצע ייחודי אשר קוטע את פעילות ארגון החמאס בניסיונות להעביר סכומי כסף גדולים ולהלבין אותם לטובת פעילות טרור, והמסר הוא ברור וחד משמעי.

לאור הצלחתו של צה"ל בפעילותו המאסיבית למיגור תשתיות הטרור בשטחי יהודה ושומרון, פועל ארגון החמא"ס כל העת במטרה לשקם את תשתיות הטרור שלו, כאשר ניסיונות השיקום מתאפשרים אודות לכספים המוזרמים מרצועת עזה, סוריה, חיזבאללה ואיראן.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי ימשיכו לפעול למיגור הטרור וסיכול פעילות חבלנית עוינת שנועדה לפגוע באזרחי ישראל וכוחות הביטחון. עוד הודגש, כי מדובר בפעילות ייחודית אשר בוצעה מתוך כוונה להעביר מסר לפעילי החמאס לפיו אדם המעביר כספים מארגוני הטרור מסתכן בפגיעה ברכושו הפרטי.

מלבד כוחות צה"ל לקחו חלק בפעילות, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ושמאי אשר התלווה לכוחות על מנת לאמוד את ערך הרכוש אשר הוחרם מביתו של דדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו