הרב דב ליאור תוקף: "זו לא דרכה של תורה" - סרוגים

הרב דב ליאור תוקף: "זו לא דרכה של תורה"

על רקע ההסכם שנחתם אמש בין 'יחד' ל'עוצמה יהודית', ובעקבות הבהרתו של ראש ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, אומר הרב דוב ליאור כי גם מי שלא הולך לפי הר המור יש לו על מי שיסמוך. על האיסור להצביע למפלגה שחבריה עולים להר הבית: "זו לא דרכה של תורה"

הרב דב ליאור תוקף: "זו לא דרכה של תורה"
  פלאש 90

על רקע ההסכם שנחתם אמש (חמישי) בין 'יחד' ל'עוצמה יהודית', ובעקבות הבהרתו של ראש ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, שבניגוד לפרסומים הוא אינו תומך במפלגת 'יחד', אומר הרב דוב ליאור כי זה נראה לו משונה וכי גם מי שלא הולך על פי הרב טאו יש לו על מי שיסמוך.

בשיחה לאהרון ויזנר בתכנית 'נקודת מפגש' ברשת ב', אמר הרב דב ליאור:  "זה נראה לי דבר משונה, אני מודה בזה. זה כואב לי ואני מצטער שיש דבר כזה. ודאי שזכותם לחשוב איך שהם חושבים אבל הם לא יכולים להכתיב את דתם, כי גם אלה שלא הולכים על פיהם יש להם על מי לסמוך. מי שאומר איזושהי דעה הוא צריך לנמק את זה, הוא צריך לבסס את זה, כל מי שמלמד תלמידים יודע שכל מי שמוציא מתחת ידיו פסק הוא צריך לבסס את זה על מקורות הלכתיים או גדולי הפוסקים או גדולי הרבנים, לא סתם להגיד שאסור".

הרב ליאור התייחס גם לתחושות כי באופן קבוע רבני 'הר המור' מתייחסים אליו בזלזול:  "אז מה אתה רוצה שאני אעשה? שאני אתנשא על אנשים אחרים? זו לא התכונה שלי ואני לא עושה את זה. אני מצטער שהם מתייחסים ככה".

הרב ליאור נשאל אם הוא מרגיש כי הם מתנהגים כאילו האמת נמצאת אצלם, וענה: "כן, ככה הם חושבים. אני לא יודע מה שהם חושבים. בכל אופן לדעתי, ודאי שזה מוגזם לעשות דברים כאלה, ואני לא חושב שזו דרכה של תורה. גם לפני 80 – 90 שנה נו רבנים באירופה שהתנגדו לעלייה, וגם היום יש מי שמתנגד להר הבית ויש מי שתומך. אבל לפסול את האנשים האלה זה נראה לי מוגזם ביותר, משונה מאוד. ואני מצטער שהמצב התדרדר למצב כזה".

על הרבנים שאינן מסכימים לענות לכל מיני שאלות בענייני פוליטים אומר הרב ליאור: "אם שואלים מישהו דעת תורה הוא חייב להגיד גם אם הוא מסתכן".

במסמך שכתב אמש (חמישי) מבהיר הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, כי הפרסומים לפיהם הוא תומך במפלגת 'יחד' ובהרכבה הנוכחי, הם פרסומים שגויים.

הרב טאו ידוע כני שלא נוהג להוציא הודעות לעיתים קרובות, אך נראה שהסאגה סביב הסכם האחדות בין 'יחד' ל'עוצמה יהודית', גרמה לו להבהיר את הדברים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

תחת המילה "הבהרה" כתב הרב טאו כי" בניגוד למה שמשתמע בחלק מפרסומיה של מפלגת 'יחד' כאילו דברים נעשו על דעתי ובהסכמתי, עלי להודיע לרבים שעצם הקמת מפלגה זו בהרכבה הנוכחי ובחירת נציגיה (אחרי הצטרפותה עם הנלהבים) נעשתה שלא על פי ושלא בהסכמתי אחרי שהודעתי מפורשות עוד ביום שלישי שאין לי איתה כל עסק".

הרב טאו אף ביקר ברמיזה את התנהלותה של מפלגת 'יחד' וכתב: "חובתה של מפלגה דתית היא בראש ובראשונה להיות תמיד דוברת אמת ברורה, מה גם בצעדה הראשון לצאתה לאויר העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
ישי בתגובה צריך להתנער משטבון
אני | 30-01-2015 10:41
לא הגיוני שבשם האחדות הרב טאו והר המור יכניסו את הנציג השני ברשימה ואז יתנערו ממנה בדרך לקלפי. יש ברשימה מספיק נציגים ראויים שאינם שייכים למוסדות הפלגניים של "הקו".
2
רבני הר המור מזלזלים ברב ליאור?
שלום | 30-01-2015 10:54
כמי שיצא לו להסתובב קצת בסביבות הר המור זה ממש לא נראה כך. כדאי לכותב לשאול את רבני הר המור את דעתם על הרב ליאור לפני שכותבים דברים בשמם!
3
נכון שלפעמים שטבון מתייעץ עם הרב טאו אך הוא לא נציג שלו
הלל | 30-01-2015 10:56
תפסיקו כבר לקשר את שטבון באופן הדוק עם הרב טאו.נכון שלפעמים וגם במקרה הזה הוא הכניס אותו לעניין אך הרב טאו הוא לא פטרונו הרוחני כמו שאתם כותבים כל הזמן... שטבון הוא לא נציג של הרב טאו... הרב הגר כן ולכן הרב הגר לא בפנים כפי שאתם רואים..
4
חבל רבני הר המור אינם מזלזלים בר' ליאור!!
ישי | 30-01-2015 11:03
הרב ליאור מוזמן כמעט כל ירחי כלה להר המור להעביר שיעורים.הם אינם מזלזלים בו זהו שהם הולכים כפי פשט דברי הרב קוק הרצי"ה והרבנים הראשיים לישראל במשך כל הזמנים שאין לעלות להר הבית זה לא אומר שהם מזלזלים בהר' ליאור שהוא המחדש שאפשר... מכל מקום נראה שגם להר המור מפלגת יחד עדיפה על פני כל שאר האופציות... לגופו של עניין אתמול שמעתי את מרזל ברדיו והוא נשמע כמו ילד שיודע רק לצעוק ולא יותר מכך....
5
פצלנותם אומנותם
אורי | 30-01-2015 11:07
6
צריך מזמן להפסיק להתייחס לרבני הר המור
ראפול | 30-01-2015 11:10
הם ממילא מיעוט שולי שבשולי וחבל בכלל להתייחס אליהם.חבל על האנרגיה
7
את מי זה מעניין מה הרב טאו חושב? פעם זה ש"ס ופעם אגודה
ירוחם | 30-01-2015 11:21
עדיף שימשיך לחזק את חומות הגטו שהם בונים סביבם .
8
ל4
אני | 30-01-2015 11:59
והצעקות שלו מביאות איתו 2 מנדטים ויותר. זה לא מספיק כדי לתת לו מקום יותר מכובד מהמקום הרביעי ברשימה שעל גבול החסימה??? שטבון פלגן סדרתי צריך להחרים אותו!
9
לא ייאמן. מה השלב הבא? הוא עוד עלול לומר שמותר לחשוב
| 30-01-2015 12:38
אחרת מברוך אפרתי?!
10
הרב טאו תומך בדרעי הגנב, קורא להצביע שס, כנסו
אלי ישי - אחריך באש ובמים!! | 30-01-2015 13:13
הרב יעקב יוסף: "דרעי, נתן כסף לישיבות רק אם היו מתחייבים להחזיר לו אחוזים במזומן. ומי שלא היה מוכן - לא קיבל. וכדי להטעות את מרן, דרעי היה מגיש לו רשימה פיקטיבית, כביכול גם אותם ישיבות קיבלו כסף. וכשהיו באים ראש ישיבות להתלונן אצל מרן, היה משיב להם מרן, מה אתם רוצים, הנה, כתוב פה שקיבלתם כסף?". (קללת דרעי) דרעי רשע גנב כספי ראשיי ישיבות"
11
למגיב מס' 4, ישי
רמי | 30-01-2015 13:21
א. הרב הגאון הרב ליאור לא ר' ליאור ב. נראה שלא עיינת בפסיקה לאורך הדורות לגבי "איסור" עליה להר הבית ג. נראה שלא ראית את התגובה בכתב של ברוך מרזל שהילל ושיבח את הרב הגאון הרב טאו (כך הוא קרא לו) ואת כבוד התורה שהוא מביא איתו
12
בהמשך ל2 ול4 . הרב טאו מעריך מאד את הרב ליאור.
| 30-01-2015 14:30
בהמשך ל2 ול4 . הרב טאו מעריך מאד את הרב ליאור.וזה לא טוב שעיתונאים מנסחים שאלות בצורה שגויה.
13
בהר המור יצביעו יחד
בהר המור יצביעו יחד. | 01-02-2015 0:17
הרב טאו נושא את דגל האמת הרדיקלית ש'פגימה אחת במקום בית חיינו עולה לנו יותר ממליונים של ישובים מעשיים', כדברי הרב קוק באיגרות ד על העלייה בהר ה'. לכן מפלגה שהוא מרבניה ראוי שתישמע להדרכתו. על זה הוא פירסם שאינו מרבני המפלגה, אבל אין זה נוגע לשאלה למי בפועל הרב ותלמידיו יצביעו. ברור שבהר המור יש יחס של כבוד גדול לרב ליאור כראוי בין תלמידי חכמים גדולים.