שני חברי כיתת הכוננות של הישוב איתמר יצאו להגן מפני פורעים ונעצרו - סרוגים

שני חברי כיתת הכוננות של הישוב איתמר יצאו להגן מפני פורעים ונעצרו

שני חברי כיתת כוננות מהישוב איתמר נעצרו בחשד למעורבות בפציעת פורעים ערבים. "זו שערוריה – עוצרים את אנשי הביטחון במקום את הפורעים", אומרים בחוננו

שני חברי כיתת הכוננות של הישוב איתמר יצאו להגן מפני פורעים ונעצרו
  (תצלום ארכיון פלאש90)

שוטרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י עצרו היום שני תושבי איתמר החברים בכיתת הכוננות הישובית, וזאת בחשד שהיו מעורבים באירוע שהתרחש בשבת לפני כשבועיים וחצי, במהלכו נפצעו פורעים ערבים שתקפו על פי החשד כח צבאי. השניים מובאים בידי המשטרה לבית משפט השלום בפתח תקווה וייוצגו בידי עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

אחד העצורים הוא חבר כיתת הכוננות של איתמר והשני חבר כיתת הכוננות של רכס הגדעונים. אחד מהם, חייל מצטיין ביחידה מובחרת נעצר היום במהלך שירות מילואים פעיל בעת שהה בבסיסו. לפי הדיווחים, האירוע המדובר החל לאחר שערבים גנבו עדר מגבעת אלומות הסמוכה לישוב. חברי כיתת הכוננות הוקפצו יחד עם כוחות צבא ופתחו בסריקות במהלכן אותר העדר. במהלך הסריקות עלה גם חשש לחטיפה של ילדים יהודים שרעו עדר אחר, ולפיכך הוקפצו כוחות נוספים.

במהלך הסריקות התפתחו התפרעויות בהן השתתפו ערבים רבים מהכפר עקרבא, אשר יידו אבנים. על פי הטענות באירוע נפצעו מספר ערבים מירי. בהמשך הגיעו למקום כוחות צבא גדולים שהתעמתו במשך שעות ארוכות עם פורעים רבים מעקרבא, ואילו אנשי כיתת הכוננות חזרו לישוב לאחר שהעדר אותר ונשללה אפשרות החטיפה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר: "בתאריך 3.1.15 הוקפצה כיתת הכוננות של איתמר ביחד עם צוותים של צבא בעקבות חשש לחיי רועה צאן מהישוב שמתעמתים איתו ארבע פלסטינים תושבי עקרבא (לאחר חקירה התברר כי לא היה אירוע כזה כלל אך בגלל זה החל עימות בין הצדדים). הכוח הצבאי עצר ארבעה חשודים פלסטינים ללא שימוש באמצעים והם הובאו למרחב שומרון לחקירה.

לאחר שהאירוע המדובר נגמר נתקבל דיווח על שניי פלסטינים שנפצעו מירי אחד ברגלו והשני בידו כתוצאה מירי חי שבוצע ע"י כיתת הכוננות שנשארה בשטח סמוך למקום האירוע הקודם.
הבוקר היחידה המרכזית של מחוז שי המפלג לפשיעה לאומנית עצרו שני תושבי הישוב חברי כיתת הכוננות באשמה "חבלה או פציעה בנסיבות מחמירות כתוצאה משימוש בנשק חם או קר" (לשון החוק). בשעה הקרובה יובאו שני העצורים תושבי איתמר לדיון הערכת מעצר בבימ"ש שלום פתח תקווה"

שערורייה

מארגון חוננו המייצג את העצורים נמסר בתגובה: "זו שערוריה. לצערנו שוב בחרה המשטרה לעצור אנשי כוחות ביטחון שביצעו את משימתם בגבורה וביעילות, במקום לטפל בפורעים הערבים. אנו מקווים שהמערכת תתעשת בהקדם והעצורים ישוחררו."

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן כי הוא מגבה את חברי כיתת הכוננות ותוקף בחריפות את מעצרם: "המעצר השערורייתי הוא שיא נוסף שנשבר. מדובר בהתנהלות שאינה מתקבלת על שום הגיון ולא היתה מתרחשת באף אזור אחר בארץ. חברי כיתת הכוננות הגנו על היישוב ופעלו בסיטואציה של חשש לחטיפת ילדים. במהלך פעילותם הותקפו הם וחיילי צה"ל על ידי עשרות פורעים ערבים מהכפר עקרבא שיצאו לקראתם וזרקו עליהם אבנים וסלעים בכווה לפגוע ואף להרוג חלילה. מדובר באירוע ביטחוני לכל דבר, אשר כל המערכת עסקה בו מטעמי פיקוח נפש למרות השבת.

"אני לא רוצה לעלות על דעתי מה היה מתרחש אילו החשש לחטיפת הילדים היה מתממש. לא יתכן כי מתנדבי כיתת כוננות יקבלו יחס מחפיר שכזה מהמערכת. כל בר דעת אמור לגבות את חברי כיתת הכוננות ומן הראוי שהמשטרה תודה בטעותה ותשחרר אותם לאלתר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
למה לא הסבירו להם שהאויב תמיד צודק?
איש עברי | 20-01-2015 18:08